Citat:
Ursprungligen postat av
julen
Men är någon säker på allt detta som skrivs?
Nej absolut inte, allt som skrivs är spekulationer baserat på Jackie och Patriks agerande här och nu och från tidigare kriser. Ingen här vet egentligen någonting. Ett par skribenter säger sig veta men vill av olika anledningar aldrig gå in på hur de vet dessa saker. Nypan med salt är alltså vara väldigt stor. Det enda vi vet med säkerhet är att Jackie och Patrik är missbrukare och mer eller mindre psykiskt instabila. Deras relation är otroligt skakig på grund av detta men också på grund av stor ekonomisk utsatthet och en vårdnadstvist med Patriks ex. Jackie är nybliven mamma som lever och andas instagram och går plötsligt i radioskugga vilket fått följarna att reagera. Det är egentligen det enda vi "vet".
Det ska otroligt mycket till för att polis/socialtjänst ska rycka ett spädbarn ur armarna på sina föräldrar. Beakta också vilket trauma det är för ett lite äldre barn som Patriks son att bli omhändertagen eller ivägkörd av någon typ av myndighet, om han ens var där dagen ifråga. Jag tog en print screen av Jackie's "Adjö" - inlägg på eftermiddagen den 2a juni, då vet jag inte hur länge inlägget legat uppe. Vet någon annan det? Det är trots allt inte helt ointressant om hon delat detta mitt i natten eller dagtid, om det nu gått till så som vissa spekulerat att båda barnen tagits ifrån dem under kvällen eller natten.
Jag tror som sagt inte att bebisen tagits ifrån dem för då skulle Jackie gå bat shit crazy. Jag tror att de på ett eller annat sätt blivit kontaktade av soc och en stor del av soc underlag för kontakt är saker Jackie delat på instagram. Och eftersom Jackie är en dramaqueen som lever och andas uppmärksamhet var hon tvungen att annonsera sin paus från instagram istället för att bara sluta posta sjuka saker som en normal människa. Men det är ytterst lite någon här inne "vet"om situationen.