Citat:
Ursprungligen postat av
Marielyst
Det är löjligt att han vill bli frikänd. Det finns kommunikation mellan honom och hans fru som stöder hans skuld, och det finns också bilderna från promenaden till träsket, där de gör sig av med kroppen. Jag undrar om han kommer att hävda att hans lilla mus till fru ensam dödade den mycket större och tyngre svärmodern, och att frun ensam placerade henne på vagnen.
Å andra sidan har han inget att förlora på att försöka överklaga. Varsågod, medborgarna får betala notan!
(Google Translate fra dansk til svensk)
M följer väl efter snart. De har till den 9 juni att lämna in överklagan till HR. Så M har några dagar till på sig.
Men G kommer (nog) att ha 11 år på sig ca att skriva nästa viktiga brev, där han till Örebro tingsrätt begär att få sitt livstidsstraff omvandlat till tidsbestämt. Nytt är att 12 år måste avtjänas mot tidigare 10 före ansökan om tidsbestämt. Han har ju redan suttit ett år snart.