2026-06-04, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Jag har mycket svårt att tro att det finns oskyldigt dömda i Sverige, just för att rättsprocessen är som den är, och tror således inte att någon av dom två i detta fallet skulle vara det heller?

Ja frågan om ringen, om hon behåller den eller lämnar tillbaka den, beror väl mest på hur M känner för G idag? Omöjligt att veta men personalen i fängelset bör ju veta om hon fortfarande bär den eller inte?

Haha Kaj Linna, Sture Bergwall/Thomas Quick, Joy Rahman, Esa Teittinen, Samir Sabri och Bo "Ulf" Larsson skulle inte hålla med dig om det.
Citera
2026-06-04, 14:57
Medlem
-GGs avatar
Jag vet inte varför men detta mord berör mig mycket, mer än vad som hände i Rönninge.

Det är en sådan fruktansvärt skymf emot allt liv, så som de mördade henne och behandlade kroppen efter. Så vidrigt.

Stackars kvinna, och all omtanke till hennes anhöriga.
Citera
2026-06-04, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Jag vet inte varför men detta mord berör mig mycket, mer än vad som hände i Rönninge.

Det är en sådan fruktansvärt skymf emot allt liv, så som de mördade henne och behandlade kroppen efter. Så vidrigt.

Klart topp tre i bizzara fall!!
Give em' enought rope!
Citera
2026-06-04, 21:39
Medlem
Krimrummet (Poddtoppen) har ett avsnitt om mordet, 2026-06-04. Ca 55 min.
Sökte på Krimrummet och kunde lyssna utan reg.
Bra avsnitt, både berättar-röst och inspelning från rättegången. Styvpappan kom till tals flera ggr, jag har nog mest läst G och M förhör så mycket har hamnat lite i skymundan.

Arvet som G hävdade att han hade rätt till men inte fått allt, de 425.000 han fått räknades av för arvet. Så han hade fått mer än vad arvet var m.a.o.

De sista tio minuterna är intressanta. OBS!! jag har inte lyssnat på förhören på YT så en del var nytt för mig här från Krimrummet . Läs INTE mer om du vill lyssna själv först. Annars scrolla ned…

I de sista 10 minuterna avhandlas Utlåtandet från RPU i kortare referat, G beskrivs som parasitisk i sin livsstil, konfliktskapande, ingen ångerkänsla etc. Målmedvetenhet att dölja brottet.
G hade tydligen i rättegången försökt beskriva sig som kandidat för vård istället för fängelse. Menade på att han LIKSOM hört röster och viskningar….att hans mamma fortfarande andades efter flera dagar…
Åklagaren ifrågasatte naturligtvis varför han inte nämnt något av detta i de många, över 30 förhören. G svar är mästerligt i sitt svammel.
Citera
2026-06-05, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst

Jag såg din länk till hennes företag, men jag förstår helt enkelt inte företagets natur. Det beskrivs som "Construction of domestic buildings" på omslaget, medan de underliggande dokumenten inte ger någon ytterligare information. Det finns inget omnämnande någonstans i FUP:n om ett företag eller att hon skulle ha några kvalifikationer för att driva ett företag som sysslar med bostadsbyggande.

(Google Translate fra dansk til svensk)

Jag håller med dig. Jag har lyssnat på förhören och tror att det är ganska osannolikt att M har en Masters i engelska (och lingvistik, tror jag det var).
Citera
2026-06-05, 12:18
Medlem
Pandalina4s avatar
G har överklagat domen.
Citat:
Nu överklagar mannen domen till hovrätten. Det meddelar han genom sin advokat.
I första hand vill han att hovrätten friar honom helt från anklagelserna om mord och grovt gravfridsbrott. I annat fall vill han att domstolen ska tidsbestämma det sedan tidigare utdömda fängelsestraffet.
https://www.mitti.se/nyheter/traskmordet-overklagas-i-hovratten-6.3.369101.f537f707a1
Citera
2026-06-05, 12:47
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
G har överklagat domen.

https://www.mitti.se/nyheter/traskmordet-overklagas-i-hovratten-6.3.369101.f537f707a1

Det är löjligt att han vill bli frikänd. Det finns kommunikation mellan honom och hans fru som stöder hans skuld, och det finns också bilderna från promenaden till träsket, där de gör sig av med kroppen. Jag undrar om han kommer att hävda att hans lilla mus till fru ensam dödade den mycket större och tyngre svärmodern, och att frun ensam placerade henne på vagnen.

Å andra sidan har han inget att förlora på att försöka överklaga. Varsågod, medborgarna får betala notan!

Citera
2026-06-05, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Det är löjligt att han vill bli frikänd. Det finns kommunikation mellan honom och hans fru som stöder hans skuld, och det finns också bilderna från promenaden till träsket, där de gör sig av med kroppen. Jag undrar om han kommer att hävda att hans lilla mus till fru ensam dödade den mycket större och tyngre svärmodern, och att frun ensam placerade henne på vagnen.

Å andra sidan har han inget att förlora på att försöka överklaga. Varsågod, medborgarna får betala notan!

M följer väl efter snart. De har till den 9 juni att lämna in överklagan till HR. Så M har några dagar till på sig.

Men G kommer (nog) att ha 11 år på sig ca att skriva nästa viktiga brev, där han till Örebro tingsrätt begär att få sitt livstidsstraff omvandlat till tidsbestämt. Nytt är att 12 år måste avtjänas mot tidigare 10 före ansökan om tidsbestämt. Han har ju redan suttit ett år snart.
Citera
2026-06-05, 16:35
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
M följer väl efter snart. De har till den 9 juni att lämna in överklagan till HR. Så M har några dagar till på sig.

Men G kommer (nog) att ha 11 år på sig ca att skriva nästa viktiga brev, där han till Örebro tingsrätt begär att få sitt livstidsstraff omvandlat till tidsbestämt. Nytt är att 12 år måste avtjänas mot tidigare 10 före ansökan om tidsbestämt. Han har ju redan suttit ett år snart.

Jag vet inte så mycket om svenska förhållanden när det gäller utlänningar som avtjänar sina straff. Hur ska M avtjäna sitt straff när hon också har blivit utvisad på livstid? Kommer hon att avtjäna hela sitt straff i Sverige och sedan bli utvisad, eller kommer hon någon gång att överföras till ett indiskt fängelse? Jag antar att svenska fångar "lever i lyx" jämfört med indiska fångar - men jag kan ha fel.

Citera
2026-06-06, 15:50
Medlem
Hört Krimrummets avsnitt, finns det bild på Anna?
Citera
2026-06-06, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av påven1
Hört Krimrummets avsnitt, finns det bild på Anna?

Ja, på Mayurris Insta, andra bildserien, näst näst sista bilden

https://www.instagram.com/__mayuri__25/
Senast redigerad av pittbrad 2026-06-06 kl. 17:28.
Citera
2026-06-06, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG

Kanske att det känns värre när någon blir mördad av en bekant eller vän än av en total främling. Att då dessutom som mamma bli mördad av sin egen son - en person som man fött, tagit hand om i nästan 30 år samt älskar och litar på. Tanken på hur hon vad hon tänkte och kände under den där sista timmen i livet, när hon insett att sonen hatade henne och ville se henne död. Det är varje förälders mardröm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in