2026-06-05, 12:23
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Smith måste ses som en mittfältare. Han och Karlström får nog starta mot Tunisien. Nu när truppen ser ut så här måste vi stänga centralt så gott det går. Isak och Gyöken får göra magi framåt så kanske med Taha Ali som supersub också löser vi 3 poäng mot Tunisien och ger oss en minichans på slutspel
Citera
2026-06-05, 13:50
Medlem
Sixten00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
En Kristoffer Olsson fast med högre högstanivå i princip

Ayari, Olsson och även Saletros är samtliga aikare som fått orimligt många chanser i landslaget i förhållande till deras kapacitet och prestationer. Hur kan det vara så?
Citera
2026-06-05, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPORTNERD888
Smith måste ses som en mittfältare. Han och Karlström får nog starta mot Tunisien. Nu när truppen ser ut så här måste vi stänga centralt så gott det går. Isak och Gyöken får göra magi framåt så kanske med Taha Ali som supersub också löser vi 3 poäng mot Tunisien och ger oss en minichans på slutspel
En av Smith eller Karlström startar. Annars det blir för defensivt. Lirar redan fembackslinje.
Citera
2026-06-05, 14:23
Medlem
Sixten00s avatar
De som rimligen spelat bort sina chanser till att få spela en endaste minut i vm är:
Yasin Ayari, Daniel Svensson, Erick Smith och Hjalmar Ekdahl

En tänkbar startelva mot Tunisien:

MÅLVAKT: Kristoffer Nordfeldt – Inte mitt förstaval.

BACKLINJE: Isak Hien, Viktor Nilsson-Lindelöf och Carl Starfeldt som mittbackar. Gabriel Gudmundsson men vem ska vara höger wingback? Enda öppna positionen.

MITTFÄLT: Lucas Bergvall, Jesper Karlström, Anthony Elanga

ANFALL: Viktor Göykeres, Alexander Isak

PÅ BÄNKEN: Taha Ali, Ken Sema, Mattias Svanberg, Alexander Bernhardsson, Elliot Stroud, Gustaf Nilsson

Övriga kan ta plats på läktaren.
Citera
2026-06-05, 14:25
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
En av Smith eller Karlström startar. Annars det blir för defensivt. Lirar redan fembackslinje.

I grunden ja. Men vi kan inte ens försvara och centralt är det öppet hav... Pappa Lindelöf kan rädda mycket dock. Svensson,Svanberg och Nygren kan absolut inte starta i VM annars var det VM elvan igår
Citera
2026-06-05, 16:09
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten00
De som rimligen spelat bort sina chanser till att få spela en endaste minut i vm är:

BACKLINJE: Isak Hien, Viktor Nilsson-Lindelöf och Carl Starfeldt som mittbackar. Gabriel Gudmundsson men vem ska vara höger wingback? Enda öppna positionen.

PÅ BÄNKEN: Taha Ali, Ken Sema, Mattias Svanberg, Alexander Bernhardsson, Elliot Stroud, Gustaf Nilsson

Citat:
Ursprungligen postat av SPORTNERD888
I grunden ja. Men vi kan inte ens försvara och centralt är det öppet hav... Pappa Lindelöf kan rädda mycket dock. Svensson,Svanberg och Nygren kan absolut inte starta i VM annars var det VM elvan igår

Stroud eller Hermansson som ytterback. Svensson ska max fungera som väst och vattenbärare, vet inte vad jag gör om han startar.

Också viktigt att Victoria är redo att spela hela defensiva linjen är usel så fort han är borta och Hijon ska fungera som någon form av ledare. Det är dömt att misslyckas.
Citera
2026-06-05, 16:31
Medlem
Sixten00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Stroud eller Hermansson som ytterback. Svensson ska max fungera som väst och vattenbärare, vet inte vad jag gör om han startar.

Också viktigt att Victoria är redo att spela hela defensiva linjen är usel så fort han är borta och Hijon ska fungera som någon form av ledare. Det är dömt att misslyckas.

Vilka menar du(de fetade)?
Citera
2026-06-05, 16:44
Medlem
[quote=kajnus|95122355]
Känns också som att landslaget blev sämre när nationalarenan bytte namn från Friends till Strawberry Arena när det nu var, pga av den där jävla Stordalen. Bara det borde ha gett honom svenskt näringsförbud.

[/QUOTE
Hade varit roligare om några matcher spelades runt om i Sverige. Numera är det endast Stockholm som gäller. Alltså det är inte mitt landslag längre.
Citera
2026-06-05, 16:48
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobsson
Alltså det är inte mitt landslag längre.

Lägg till #intemittlandslag i din signatur som bevis då.
Citera
2026-06-05, 17:34
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Helsingborg tog honom och efter det knep MFF honom

Ja han gick från oss till Helsingborg innan Malmö, sant. Innan han kom till oss ville ÖSK inte använda honom😅
Citera
2026-06-05, 18:20
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten00

Intressant att du vill köra utan målvaktsreserv...

Karlström har nog spelat bort alla sina chanser. Det känns som om han har 7-8 kilo för mycket runt magen.

Nordfeldt och Ekdal misslyckas ju båda med att vara på rätt plats vid andra målet och båda har gjort misstag tidigare som resulterat i baklängesmål. Varför Ekdal öht kom in i truppen är en gåta.
Citera
2026-06-05, 18:37
Medlem
Sixten00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Intressant att du vill köra utan målvaktsreserv...

Karlström har nog spelat bort alla sina chanser. Det känns som om han har 7-8 kilo för mycket runt magen.

Nordfeldt och Ekdal misslyckas ju båda med att vara på rätt plats vid andra målet och båda har gjort misstag tidigare som resulterat i baklängesmål. Varför Ekdal öht kom in i truppen är en gåta.

Nja, jag kanske missade att ange målvaktsreserven. Jag vill ju ha Jacob Widell-Zetterström som ordinarie.

Vem tänker du istället för Karlström? Jag kan inte hitta någon i truppen som är bättre lämpad att vara lite benknäckare bakåt på mittfältet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in