Citat:
Ursprungligen postat av
Randobollen
Mejlade Lars om borttagning på Upplysning.se med länk till min profil.
Detta fick jag till svar. Jag tycker att det är lite motsägelsefullt då jag bifogade en länk i mitt mejl till honom, men jag kanske missförstår allt?
"Hej någon sådan rätt finns enbart för GDPR register hos utgivaren Upplysning Checknode AB som du antagligen referera till
Det intygas härmed att ******-**** INTE finns lagrat och INGET att ta bort. Vilket du har all rätt att få besked om och det har du nu fått.
Du referera också till Upplysning.se som du nog säkert vet har Utgivningsbevis med mig som ansvarig utgivare och därmed ensam den som bestämmer vad jag publicerar under grundlagsskydd , YGL. Offentligh- och meddelande friheten för envar
Tillsyns myndighet är här Media Myndigheten.
Hälsar
Lars Save
Firmatecknare Upplysning Checknode AB
Ansvarig utgivare Upplysning.se med grundlagsskydd"
Det han menar är att aktiebolaget, som lyder under GDPR, inte lagrar dina personuppgifter, men att upplysning.se, som han menar inte lyder under GDPR pga utgivningsbeviset, publicerar dina personuppgifter.
Vill minnas att jag sett samma approach från Lexbase tidigare i tråden. Dvs någon har fått bekräftat att deras personuppgifter ska tas bort i enlighet med GDPR och sen blir de väldigt besvikna när allt som försvinner är deras eget konto hos Lexbase, inte domarna.
Det hela blir lite goddag yxskaft och visar att Lars kommer köra vidare på sin linje tills den dag juridiken tvingar honom att avpublicera databasen. Där är vi inte än tyvärr.