2026-06-05, 11:35
  #577
Medlem
kermassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Haparandavägen stängdes ju av den 18 maj mellan Porsön och Björsbyn. Olyckan skedde ju den 19 maj.

Snabbaste vägen mot Sundom från Aurorum(när Harpandavägen är avstängd) borde ju vara att köra Björkskataleden mot Rostbollen. Men om han normalt körde över Haparandvägen så kanske han inte tänkte på det och körde ned till Mjölkuddsrondellen istället.
Sant. Men att han skulle ha setts köra vårdslöst regelbundet på Bodenvägen i rusningstrafik är osannolikt med tanke på att det är en omväg.
Citera
2026-06-06, 16:48
  #578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattgroda
Fruktansvärt. Men Volvo som ska vara så krocksäkra, hur kan detta hända då? Måste gått jävligt fort, men vilken av bilarna tro?

Hur kan en 19 årig tjej ha råd med en XC60?

Fattar inte hur olyckan har gått till. Kördr båda för fort?

En elbil väger väl runt 2 ton.
Den blir som en stridsvagn när den kommer i hög fart sen..
En "konventionell bil" har nog inte en chans.
Tyvärr
Citera
2026-06-06, 22:15
  #579
Medlem
Polisen.Patriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snallakillen
En elbil väger väl runt 2 ton.
Den blir som en stridsvagn när den kommer i hög fart sen..
En "konventionell bil" har nog inte en chans.
Tyvärr
En helt konventionell liten XC60 på närmare 1,9 ton tjänstevikt
Citera
2026-06-07, 08:27
  #580
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.Patrik
En helt konventionell liten XC60 på närmare 1,9 ton tjänstevikt

Förvisso...men en elbil är kompaktare tack vare batterierna
Citera
2026-06-07, 09:52
  #581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Ryktet säger ju dock att han har dött av en stroke, så han lär ju knappast ha bromsat eller väjt för något. Har han tryckt på en pedal i det läget så har det mest troligt varit på gasen.

Han var ju tydligen en van förare och dom har ofta en avslappnad körställning, vänster hand på ratten och höger fot på gaspedalen. Att plödsligt tappa medvetandet skulle göra att han inte bromsar vilket spåren tyder på, kanske till och med ökar farten.
Att vänsterarmen faller ner och drar med sig ratten en bit åt vänster, han håller förmodligen tummen i Polestarens urgröpning i ratten. Det skulle förklara en snabb vänstersväng och när handen har tappat greppet om ratten går bilen rakt fram vilket spåren på gräset också antyder.
Enligt polisen var ingen annan bil eller djur inblandat/orsaken.
Citera
2026-06-07, 10:25
  #582
Medlem
inget nytt om detta?

måste väl vara klart nu vad som orsakade olyckan?

https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_ads.php?order_id=4558586&set_site_id =2&cat=ads&sign=68195087b4e0aeb1e172e4593cf3f4f0
Citera
2026-06-07, 14:50
  #583
Medlem
Den Fulgråa Polestar som jag i första hand tänkte på som är känd för att köra som en idiot är fortfarande i trafiken, dessutom bor den föraren söderut efter E4an. Så den föraren jag hade i åtanke är inte inblandad i just denna olyckan, då han kört om mig några gånger senaste veckan.
Citera
2026-06-07, 15:05
  #584
Medlem
Den unga tjejen.. 😭😭😭❤️❤️

https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_ads.php?order_id=4558272&set_site_id =2&cat=ads&sign=f0c1e39509ff7e27a37e28f2b7e9fbad

På adressen finns en vit Volvo XC60 och på bilder finns en totalkvaddad vit Volvo.
Citera
2026-06-07, 15:07
  #585
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dodochbegraven
Den Fulgråa Polestar som jag i första hand tänkte på som är känd för att köra som en idiot är fortfarande i trafiken, dessutom bor den föraren söderut efter E4an. Så den föraren jag hade i åtanke är inte inblandad i just denna olyckan, då han kört om mig några gånger senaste veckan.

På den avlidne 50-åringens adress finns både en grå Polestar och en vit Volvo V70
__________________
Senast redigerad av Skivadbanan 2026-06-07 kl. 15:10.
Citera
2026-06-07, 16:26
  #586
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skivadbanan
Den unga tjejen.. 😭😭😭❤️❤️

https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_ads.php?order_id=4558272&set_site_id =2&cat=ads&sign=f0c1e39509ff7e27a37e28f2b7e9fbad

På adressen finns en vit Volvo XC60 och på bilder finns en totalkvaddad vit Volvo.

Du tror inte folk redan har fattat det? Bilen som finns på adressen var ju bilen som tjejen körde.
Citera
2026-06-07, 17:26
  #587
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat1990
Det är lite underhållande med alla vänner och anhöriga till lappgubben som jobbar så hårt för att först hävda att det inte var någon trafik på vägen och därmed otänkbart att han skulle behöva väja för något, för att den hävda att det var så mycket trafik att det varit omöjligt att köra för fort.

Kan ju sympatisera med viljan att lägga bilden till rätta, men oundvikligen kommer det komma fram vad som hänt. Och det kommer inte vara nån sjukdom, stroke eller annan önskad förklaring.


Det är en klassisk fartdåre som regelbundet också masturberar under färd. Detta är välkänt och är givetvis omständigheter som talar för ovarsamt agerande i trafiken.
Eftersom det uppenbart filmats så kommer det visa sig att lappgubben kört som en dåre.

Nu har det framkommit att den fartdåren det skrivits om tidigare fortfarande är i livet och kör som en idiot.
Så det är inte idiotien som dött.
Citera
2026-06-07, 23:11
  #588
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marabouchoklad123
Du tror inte folk redan har fattat det? Bilen som finns på adressen var ju bilen som tjejen körde.

Tror inte folk fattat det eftersom ingen skrivit ut det..
Men nu finns det noterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in