2026-04-26, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Unga kvinnor ligger alltså (runt) mest - medans nästan hälften av de unga männen inte ligger alls, med någon. Så, kvinnorna ligger alltså, med någon. Men, med vem?

Det låter ju nästan som att det finns lite verklighet i det där påståendet som såna dära incels hävdar - att en majoritet av kvinnorna ligger med en minoritet av männen, dvs topp-10-männen som får ligga runt i massor?
Rent matematiskt blir det sant, eftersom det vid varje tillfälle finns ungefär lika många singelmän som det finns singelkvinnor, med viss variation inom åldersgrupp och region.

Jag lärde mig, i grundskolan redan på 70-talet, att en tjej sådär 25 oftast haft långt fler sexuella erfarenheter än motsvarande kille. 50 år gammal kunskap i mitt fall. Men med vilka? Från knappt sin egen ålder till de som hade kunnat vara deras far. Män har sex när de får, kvinnor när de vill. Men därifrån till förhållande, är ett mycket långt steg. Kvinnan är grindvakten till sex, allt annat är våldtäkt. Mannen är minst lika mycket grindvakt till förhållande.
Senast redigerad av Goobleyzook 2026-04-26 kl. 19:02. Anledning: Förtydligande
Citera
2026-04-26, 19:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Fast nu har vi bara den här undersökningen att utgå ifrån - det är det enda. Och "subgrupper" är ju bara du som gissar på, snarare än majoritetsbefolkningen.

Menar du att exempelvis SCB och Sifo också bara frågar "subgrupper" i sina olika undersökningar?

Nej, de stora opinionsundersökningsföretagen gör ju ett korrekt statistiskt urval. Men vi vet inte hur det här urvalet har gjorts. T.ex. var det uppenbart att uppgifter om ungdomars sexdebut länge var fel "åt andra hållet" (att genomsnittsåldern var alldeles för låg). Det berodde på att de hade fått uppgifterna från enkäter på ungdomsmottagningar, och de ungdomar som går dit har ju redan debuterat eller är i begrepp att göra det... de som är långt ifrån att ha sex dyker aldrig upp på en ungdomsmottagning och får aldrig enkäten i sin hand. Så den statistiken blev väldigt missvisande.
Citera
2026-04-26, 19:04
Medlem
Bara åka till ett land där prostitution är lagligt om man vill ligga, skulle vilja påstå att det är hälsosamt istället för att ha ångest att ingen vill ligga med en.

Sen ska man inte försöka på dom snyggaste brudarna, sluta kolla på porr och välj en lite mer ful så ska du se att det blir att åka av
Citera
2026-04-26, 19:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Nej det förekommer i hela befolkningen. Jag vet inte hur stort urvalet var då artikeln är låst, men det har varit känt länge.

Då lever vi i olika verkligheter, för de flesta kvinnor jag känner lever med EN man, och vice versa. De delar inte på någon He-man.
Citera
2026-04-26, 19:05
Medlem
"Undersökningen genomfördes i Sifos webbpanel (Sifopanelen) under perioden 24 februari till 2 mars 2026. Totalt intervjuades 1 007 personer i åldern 18-79 år. Enligt Sifo är webbpanelen riksrepresentativt rekryterad utifrån slumpmässiga urval.

Undersökningen gjordes på uppdrag av Lelo, som säljer sexleksaker."

Har väl säkert tagits upp men 1007 personer är för liten grupp... kan diffa rejält.

Dessutom intervjuar oklart. Kan de varit folk som är av utländsk härkomst också? Religion?
Citera
2026-04-26, 19:05
Avstängd
Problemet är att unga killar idag hellre runkar till porr och tror att Andrew Tate har rätt. Släpp kuken och ge er ur i verkligheten. Jag pratade med tjejer redan i mellanstadiet och har alltid varit duktig på att snacka med tjejer. Min fru kallar mig Shakespear eftersom jag har sådan len tunga.

Ta för er och lär er kommunicera. Kvinnor vill ha en man som vet vad han vill och kan tala om det. Sluta runka och spela spel.
Citera
2026-04-26, 19:07
Medlem
howdie11s avatar
Tjejer väljer bort SD:are och liknande.
Citera
2026-04-26, 19:08
Medlem
lakritcs avatar
Är väl nätdejtingen som slår igenom där 80% av alla män får vara utan? Detta blir ju egentligen en ännu lägre siffra då 20% träffar kvinnorna men därifrån till sex är ju också en sträcka dit långt ifrån alla av dessa når.
Citera
2026-04-26, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dicates
Bara åka till ett land där prostitution är lagligt om man vill ligga, skulle vilja påstå att det är hälsosamt istället för att ha ångest att ingen vill ligga med en.

Sen ska man inte försöka på dom snyggaste brudarna, sluta kolla på porr och välj en lite mer ful så ska du se att det blir att åka av

Skadat gods

https://www.youtube.com/watch?v=7WZfoctv7mA
Citera
2026-04-26, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Ännu ett försvarstal för alla incels. För att få ligga med kvinnor måste man förföra dem. Klarar man inte av det så blir det inget. Och väldigt många unga män tycker att det räcker att de existerar för att de ska få ligga. No pain, no gain. Djefla idioter.
Omvänt måste kvinnor snärja sin man.
Kvinnor är grindvakten till sex, allt annat är våldäkt. Detta medan män är minst lika mycket grindvakt till förhållande.

Men visst, en ung oerfaren man blir mycket lätt "snärjd" av just sex. Kuken växer ut ur pannan på honom och han blir blind, för pungkulorna hänger i vägen för klarsyn. En mer erfaren, not so much och kan krossa många hjärtan. Ännu äldre, rätt ofarlig förnöjelse, ömsesidigt i bästa fall, men ibland krossade unga kvinnohjärtan.
Citera
2026-04-26, 19:23
Medlem
Jag förstår att männen tycker det är ett problem men för kvinnorna är det inte ett problem.

Kvinnorna får istället samsas om det män som får knulla och så har det alltid varit.
Nu blir det dock ännu tydligare.
Citera
2026-04-26, 19:34
Medlem
För att ha goda chanser att lyckas måste du i princip ha bra "poäng" i dessa tre kategorier:
Utseende, pengar och status. Ser du halvdan ut är du körd. Har du inte någorlunda gott ställt ekonomiskt är du körd. Har du ingen social cirkel/vänner är du körd. Det kan till och med räcka med att du har för "oflashigt" jobb som typ lokalvårdare eller inget alls för att många tjejer väljer bort en. Du ska alltså se bra ut, ha det bra ställt, flera vänner och jobba med något som kräver högskoleexamen i regel. Som tjej räcker det med att se average ut och inget mer, men killar måste i princip checka alla boxar för tjejerna har ett extremt urval och blir således också väldigt kräsna. Skapa en fejkprofil på Tinder eller sök på Youtube så ser man hur stora kontraster det är mellan könen på dejtingappar, en tjej får lätt 100+ likes med ett nyreggat konto på bara 1-2 timmar medan en dito kille får vara glad om han ens får 1-5 likes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in