2026-06-05, 09:39
  #1
Medlem
Stockholms Stads Parkering AB brukar inte god inkassosed. En bestriden faktura skickas vidare till inkassobolag utan vidare diskussion, vilket skapar merarbete för alla parter.

De verkar inte ha koll på sina anställda eller underleverantörer och blundar helt för motbevisning.
Vad är er bild om deras metoder och etik? Har ni något skvaller inifrån, hur sköts bolaget?
Citera
2026-06-05, 09:45
  #2
Medlem
Om det gäller dig själv, har du följt reglerna kring överklagan? Tidigast efter två dagar, senast inom 10 dagar - från utfärdandet
Citera
2026-06-05, 13:04
  #3
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Om det gäller dig själv, har du följt reglerna kring överklagan? Tidigast efter två dagar, senast inom 10 dagar - från utfärdandet

Inte från utfärdandet utan från när den når mottagaren. Det gör den först när första påminnelsen når mottagaren.
Citera
2026-06-09, 16:44
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Om det gäller dig själv, har du följt reglerna kring överklagan? Tidigast efter två dagar, senast inom 10 dagar - från utfärdandet

I mitt fall bestred jag efter 2 dagar, så fort det var möjligt. Trots bekräftad mottagelse av bestridan har de skickat vidare till inkasso. Jag har dessutom skickat dem bilder som motbevisning. Har vi någon på FB som arbetar i nämnt bolag som kan inkomma med insikter i arbetssätt och kravställan från ovan höjder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in