2026-06-04, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razordrake1355
Nån här i tråden måste väl betala för Ratsit

(om han har gjort det så är det ju inte endast skattefusk utan även bedrägeri)

Hur länge har han bott i Vietnam. Är det ens aktuellt?
Skattefrågan?
Citera
2026-06-04, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Hur länge har han bott i Vietnam. Är det ens aktuellt?
Skattefrågan?

Han är skriven i Sverige vad jag vet, då ska han skatta där

Ang om han fortfarande tar lön som personlig assistent i Vietnam vet jag inte
Citera
2026-06-04, 23:09
Medlem
https://i.imgur.com/h90nxWz.png
Citera
2026-06-05, 00:50
Medlem
bara jag som saknar bejoos tuppkam? såhär i efterhand var den ju riktig ikonisk
Citera
2026-06-05, 06:48
Medlem
Citat:
bara jag som saknar bejoos tuppkam? såhär i efterhand var den ju riktig ikonisk
Jag saknar pec dec'en
Citera
2026-06-05, 08:34
Medlem
Benjoo har en ny strategi nu på tik tok

Han reagerar nu på andras klipp i hopp om att funnela trafik till sin Youtube kanal

Vad säger ni, är det en hiss eller diss?

Är det nu hans kanal äntligen tar fart?
Citera
2026-06-05, 10:37
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Benjoo har en ny strategi nu på tik tok

Han reagerar nu på andras klipp i hopp om att funnela trafik till sin Youtube kanal

Vad säger ni, är det en hiss eller diss?

Är det nu hans kanal äntligen tar fart?

Han va helt ok som kanal när han kom dit
Han umgicks med en som bodde där
De åkte runt på olika ställen
Satt och snackade runt matbord mm

Hans kanal va då på engelska

Kändes helt ok att se något avsnitt

Tror han hade ökat i följare om han fortsatt i den riktningen

Nu på svenska / engelska avsnitt
Plus pratar om anabola
Helt ointressant för min del

Men jag är ingen hatare
Men anabola borde han sluta med och leva ett sundare liv , umgås med lokalbefolkningen, fortsätta träna , sen visa mer runt där han bor

Han ritade ju även
Visade några teckningar innan han reste till Asien
Något han kunde fortsatt med i Asien
Folk uppskattar folk som visar sina kreativa sidor
Sånt är kul att titta på

Dra lite vikter , äta kyckling och prata svenska om anabola , det håller inte för att bli en stor YouTube kanal
Speciellt inte om kanalen kör med två språk
Svenska kan väl inte många i världen
En sak om det va spanska / engelska
Citera
2026-06-05, 10:49
Medlem
Skulle gissa på att han kör Revolut eller liknande? Har för mig att EU införde ny lag 2026 just att Revolut o liknande tjänster automatiskt kommer rapportera Skatteverket vilket helt klart hade väckt lite frågor, om sexsiffriga belopp obeskattat.

Folkbokföring och skattskyldighet är dock ej samma sak, jag tror att han retroaktivt skulle kunna påpeka att han varit utvandrad och därmed är skattskyldig i Vietnam. Det skulle ställa till med problem i framtiden om han vill flytta pengar till svensk bank, då han ej kan visa på att pengarna e skattade. Tror dock inte att Vietnam bryr sig ett skit

Eftersom han spenderar allt han tjänar så tror jag ändå han har en god chans att klara sig, och vi pratar ju inte heller miljonbelopp.
Citera
2026-06-05, 11:01
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
Skulle gissa på att han kör Revolut eller liknande? Har för mig att EU införde ny lag 2026 just att Revolut o liknande tjänster automatiskt kommer rapportera Skatteverket vilket helt klart hade väckt lite frågor, om sexsiffriga belopp obeskattat.

Folkbokföring och skattskyldighet är dock ej samma sak, jag tror att han retroaktivt skulle kunna påpeka att han varit utvandrad och därmed är skattskyldig i Vietnam. Det skulle ställa till med problem i framtiden om han vill flytta pengar till svensk bank, då han ej kan visa på att pengarna e skattade. Tror dock inte att Vietnam bryr sig ett skit

Eftersom han spenderar allt han tjänar så tror jag ändå han har en god chans att klara sig, och vi pratar ju inte heller miljonbelopp.

Hans kanal ger inte många visningar eller pengar

YouTube betalar inte mycket

Du behöver ha minst 1000 visningar för tjäna 10 kr

Så han skulle ungefär tjäna 300 kr i månaden

Då han har ca 1000 per video
Vissa mer

Men säg mellan 300-1000 kr i månaden - max

Nu vet jag ej om han tjänar på länkar och träningsprogram

Men YouTube kanalen betalar inte mycket
Citera
2026-06-05, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Hans kanal ger inte många visningar eller pengar

YouTube betalar inte mycket

Du behöver ha minst 1000 visningar för tjäna 10 kr

Så han skulle ungefär tjäna 300 kr i månaden

Då han har ca 1000 per video
Vissa mer

Men säg mellan 300-1000 kr i månaden - max

Nu vet jag ej om han tjänar på länkar och träningsprogram

Men YouTube kanalen betalar inte mycket
Peptitesidan som han marknadsför blev hackat och massa uppgifter blev läckta på Flashback, när sidan lanserades. Där kunde man se hur mycket provision som Benjo drog in genom att kränga peptides, jag vill minnas att han drog in tiotusentals kronor på bara några dagar.

Eftersom hans faktiskt ger rabatt på retatrutide och produkten faktiskt funkar så tror jag faktiskt att det finns en chans att han drar in rätt okej med deg. Det var för övrigt just efter han började kränga retatrutide som han inom ett kort spann uppgraderade lägenhet, köpte guldkedja och ny motorcykel, och skaffade ett hembiträde. Extremt rolig figur som bara börjar spendera allt han tjänar så fort han börjar dra in lite stålar.

Sen coachar han även med okej timpenning. Att han ens lyckas attrahera kunder är en annan fråga. Men jag tror att Instagram hjälpte honom väldigt mycket. Jag tror inte det är omöjligt att det är ytterligare 10k där.

Så summa summarum tror jag faktiskt att han lever rätt gott ekonomiskt, i synnerhet med tanke på hur billigt det är där borta
Citera
2026-06-05, 12:03
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Peptitesidan som han marknadsför blev hackat och massa uppgifter blev läckta på Flashback, när sidan lanserades. Där kunde man se hur mycket provision som Benjo drog in genom att kränga peptides, jag vill minnas att han drog in tiotusentals kronor på bara några dagar.

Eftersom hans faktiskt ger rabatt på retatrutide och produkten faktiskt funkar så tror jag faktiskt att det finns en chans att han drar in rätt okej med deg. Det var för övrigt just efter han började kränga retatrutide som han inom ett kort spann uppgraderade lägenhet, köpte guldkedja och ny motorcykel, och skaffade ett hembiträde. Extremt rolig figur som bara börjar spendera allt han tjänar så fort han börjar dra in lite stålar.

Sen coachar han även med okej timpenning. Att han ens lyckas attrahera kunder är en annan fråga. Men jag tror att Instagram hjälpte honom väldigt mycket. Jag tror inte det är omöjligt att det är ytterligare 10k där.

Så summa summarum tror jag faktiskt att han lever rätt gott ekonomiskt, i synnerhet med tanke på hur billigt det är där borta

Ja ok , då förstår jag , tack 🙂

Då är det viktigt att man sköter sin ekonomi med Skatteverket
Även sparar pengar
Citera
2026-06-05, 12:12
Medlem
Citat:

Benjoo är nog inte ensam om det. De flesta anabolatorskarna som coachar erbjuder ju steroider eller peptider. Det blir mer som en kran. Ingen betalar massa pengar på något så simpelt som en diet och ett träningsprogram. Frågan är vad som är värst. Låtsas att det är proteinpulvret som skapar alla gains, eller vara öppen som Benjoo att han trycker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in