2026-06-05, 00:45
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungAnka
Hahah ja jävlar vilken twist! Måste säga att jag är smått imponerad av Johan. Det kändes som att han genuint litade benhårt på Anna och att han plötsligt droppar bomben att han endast fejkat det, det trodde jag verkligen inte. Hade Anna varit förrädare hade det varit riktigt snyggt spelat av honom att hugga henne i finalen, men istället blev det misstaget som sänkte allt.

Riktigt underhållande säsong och final!

Det var det jag tyckte var så genialiskt med honom. Tyvärr hade han ju brutalt fel fler gånger än vad han hade rätt. Men ja, han har gjort mycket av årets säsong sevärt! 😁
Citera
2026-06-05, 00:48
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
Jag fattade inte slutet riktigt, om det bara var Patrik och Mona kvar varför var då Patrik segraren?

Patrik var förrädare och Mona trogen. Står en förrädare med en trogen i slutet vinner förrädaren allt. Hade båda varit förrädare eller trogna hade de delat på vinsten
Citera
2026-06-05, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Varför röstade Johan på Mona när hon ville fortsätta utröstningen? Johan hade ju iofs åkt ut ändå…men förstår jag kanske inte reglerna riktigt? Varför skulle Mona vilja fortsätta spela om hon var förrädare?
Tänkte samma sak... Johan är så korkad
Citera
2026-06-05, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Varför röstade Johan på Mona när hon ville fortsätta utröstningen? Johan hade ju iofs åkt ut ändå…men förstår jag kanske inte reglerna riktigt? Varför skulle Mona vilja fortsätta spela om hon var förrädare?

Johan trodde ingen av dem var förrädare men han var tvungen att rösta på någon av dem.
Citera
2026-06-05, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Patrik gjorde det mycket bra. Troligen den bästa förrädaren som vi sett. Hela hans autistiska utstrålning skriker trogen. Inte konstigt att alla gick på det, särskilt eftersom ingen kvar kunde tänka och lägga ihop 1+1.
Tycker tvärtom att Patrik spelade förrädarollen väldigt dåligt. 1. Han allierade sig med Torbjörn och Miriam och undvek att rösta med majoriteten på Torbjörn. 2. Gick under radarn. 3. Samma minspel genom hela programmet. 4. Inga egna teorier om vilka som är förrädare. 5. Överlämnar sitt öde åt Mona på ett misstänkt sätt. 6. Hade ett av de högsta buden i samband med inbjudningen vilket ingen anmärkte på. 7. När han för en gångs skull blev misstänkt av Johan så försvarade han sig svagt med ”naturligtvis kan ni inte veta med säkerhet att jag är trogen” typ. 8. Onaturlig reaktion när han öppnade lappen där det stod om Monas oskuld. 9. Såg förändrad och nervös ut i sista avsnittet m.m. m.m.

Johan, Anka och Mona var så trogna som det går att vara medan det skrek förrädare om Patrik. Mona borde förstått att Ankas reaktion i samband med dramat var genuint och troget. Johans känslosamma vädjan vid biljardbordet var så äkta att Mona borde förstått att han var trogen. Så äkta kan inte ens en toppskådis spela. Men Patrik som Mona tidigare misstänkt väljer hon att lita på? Otroligt naivt och korkat. Sen förstår jag inte varför Johan och Anka röstar på varandra. Det måste ha uppstått ett tjafs mellan dem som tittarna inte fick se i syfte att göra endgame mer oförutsägbart.
Senast redigerad av crackproof 2026-06-05 kl. 03:45.
Citera
2026-06-05, 04:43
Medlem
fonders avatar
I den här länken talar Patrick om finalen. https://www.youtube.com/watch?v=JzHElLjbSoo
Citera
2026-06-05, 06:36
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaghatarsd
Jag tycker att man ska ta in lite mer deltagare som jobbar med att avslöja lögnhalsare och bullshitters.
Riktigt bra förslag på deltagare. F.d. utredare Hasse Br0nthén, är redan vår kommande favorit i fantasin.
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Patrik, vilken spelare. Han ska givetvis vara programledare i gravkammaren istället för Katja som trodde hon var storspelare. Patrik är den nya
Katja får vara sidekick med lätt skeva stickrepliker.
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Tycker båda kunde köra tillsammans
Absolut, men Patrik som Mastermind med diagnoser. Klappandes vit katt i famnen, djupt nedsjunken i armstödsfåtöljen.

On topic: Säsongen kom ha mer underhållningsvärde än vi vågade tro vid uppstart. Mentalt svenskt, på Gott och på 0nt.

Off topic: Kommer Patrik med sin profession ha tid över överväga andra roller som han kan komma erbjudas närmsta ½-året, innan 15 minuter falnar? Kommentator, till Riksdagsvalet?
Citera
2026-06-05, 07:20
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Johan trodde ingen av dem var förrädare men han var tvungen att rösta på någon av dem.
Ja, så långt är jag med. Men varför då tro att Mona är förrädare som ville fortsätta spelet? Som sagt, hade inte spelade någon roll ändå men är det någon regel jag inte förstod som fick honom att rösta på Mona.
Citera
2026-06-05, 07:45
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Fysikern Patrik var min favorit från start, jag kollar på lite gamla klipp om honom, jag hoppas att han pratar sanning om rymden haha... Grattis Patrik...
Citera
2026-06-05, 08:02
Medlem
Noxyls avatar
Jag vill se en säsong där Gagao är bedragaren och dödar en deltagare varje natt. Sedan kan alla trogna rösta ut varandra fram till endgame och förfasa sig över hur dåliga de är på att gissa. Kvar blir 2-3 trogna vinnare som blivit riktigt bedragna och lurade.
Citera
2026-06-05, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crackproof
Tycker tvärtom att Patrik spelade förrädarollen väldigt dåligt. 1. Han allierade sig med Torbjörn och Miriam och undvek att rösta med majoriteten på Torbjörn. 2. Gick under radarn. 3. Samma minspel genom hela programmet. 4. Inga egna teorier om vilka som är förrädare. 5. Överlämnar sitt öde åt Mona på ett misstänkt sätt. 6. Hade ett av de högsta buden i samband med inbjudningen vilket ingen anmärkte på. 7. När han för en gångs skull blev misstänkt av Johan så försvarade han sig svagt med ”naturligtvis kan ni inte veta med säkerhet att jag är trogen” typ. 8. Onaturlig reaktion när han öppnade lappen där det stod om Monas oskuld. 9. Såg förändrad och nervös ut i sista avsnittet m.m. m.m.

Men Patrik ville ju också vinna tillsammans med de andra förrädarna i den utsträckning det var möjligt. Deras kemi verkade ju bra dessutom. Tycker allting pekar på att Patrik hade oerhört bra pejl på hur mycket förtroende han hade hos de övriga spelarna och kunde därför kosta på sig att försöka skydda Miriam och Torbjörn - tills det inte blev hållbart längre. Sånt där får man ju justera i realtid beroende på hur gruppdynamiken ser ut.

Patriks mest suspekta drag var väl hans passivitet i minglet och också hans brist på initiativtagande vid runda bordet. Han hade dessutom en del flyt i finalen som tog honom över mållinjen, iom att både Parham och Johan schabblade till det. Men på det stora hela lyckades han bedra hela gruppen helt enligt plan.
Senast redigerad av Reflexhammaren 2026-06-05 kl. 08:16.
Citera
2026-06-05, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crackproof

Johan, Anka och Mona var så trogna som det går att vara medan det skrek förrädare om Patrik. Mona borde förstått att Ankas reaktion i samband med dramat var genuint och troget. Johans känslosamma vädjan vid biljardbordet var så äkta att Mona borde förstått att han var trogen. Så äkta kan inte ens en toppskådis spela. Men Patrik som Mona tidigare misstänkt väljer hon att lita på? Otroligt naivt och korkat. Sen förstår jag inte varför Johan och Anka röstar på varandra. Det måste ha uppstått ett tjafs mellan dem som tittarna inte fick se i syfte att göra endgame mer oförutsägbart.
Det är lätt att påstå efterhand. Ingenting du anger tyder på att Patrik skulle avslöjat sig. Dessutom är de flesta passiva i programmet, förrädare som trogna. Dessutom vet man inte sanningen helt, TV4 klipperi programmet som de vill egentligen. Och komma här i efterhand och påstå att du är ett stort geni tyder snarare på att du inte är det.
Senast redigerad av Blueintime 2026-06-05 kl. 08:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in