2026-06-05, 00:06
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
1-2% kan ha fel. Det är rimligt att tro det. Om 1-2% har fel då innebär det många universitet. Många texter. Många medverkande.

Det är inte ovanligt i USA att kyrkor och företag startar högskolor/universitet vars syfte är att predika den kristna tron. De har fel. Men de har peer review och det är forskning som de håller på med. Men det är dålig forskning. Och deras peer review är helt värdelös.

USA är inte ensamma om fundamentalistiskt katolicism, det finns i många fler länder. Även inom EU. Inte minst Italien och Spanien. Du hade väl ett sk "bevis" som kom från just Italien, katolicismens vagga?
Tänk om de kristna forskarna är de enda neutrala då. Om vi gör kristendom till det neutrala så ändras planfältet direkt. Om det blir de ateistiska universiteten som misstänkliggörs och hånas medans de kristna är de neutrala. Då hade du haft riktiga problem.

Att hävda att ens egen sida är den neutrala, att motståndarsidan är galna och att ingenting de producerar är därför giltigt är att fuska, under dom förhållandena finns det absolut inga bevis och argument alls från motståndarsidan som kan överleva, det är att deklarera vinst innan argumentet ens har börjat för att det 'bara är så'. Inte direkt hederligt.

Sen glömmer du ju bort att dessa studier inte ens producerats av kristna universitet.
Citera
2026-06-05, 00:18
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Tänk om de kristna forskarna är de enda neutrala då. Om vi gör kristendom till det neutrala så ändras planfältet direkt. Om det blir de ateistiska universiteten som misstänkliggörs och hånas medans de kristna är de neutrala. Då hade du haft riktiga problem.

Att hävda att ens egen sida är den neutrala, att motståndarsidan är galna och att ingenting de producerar är därför giltigt är att fuska, under dom förhållandena finns det absolut inga bevis och argument alls från motståndarsidan som kan överleva, det är att deklarera vinst innan argumentet ens har börjat för att det 'bara är så'. Inte direkt hederligt.

Sen glömmer du ju bort att dessa studier inte ens producerats av kristna universitet.
1. Det är inte vetenskapligt att välja ut "den mest trovärdiga sidan" baserat på ingenting. Jag ser det inte som att det finns "två sidor", så som du ser det. Jag betraktar forskning förutsättningslöst och jag bedömer forskning på meriter och på volym, inte på "vilken sida" en forskare är på, det är helt främmande för mig. Jag letar inte efter det, jag vet inte vilken religion en forskare har och jag är inte intresserad av det heller.

2. Det finns förstås kristna individer på icke uttalat kristna universitet som har fel, t.e.x. p.g.a. att de är kristna. Men som accepteras för att de är seniora och starkt bidragande till kunskap i en större kontext än i den enstaka publikation när de gissade lite för mycket om vin eller kex.
Citera
2026-06-05, 00:21
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
1. Det är inte vetenskapligt att välja ut "den mest trovärdiga sidan" baserat på ingenting. Jag ser det inte som att det finns "två sidor", så som du ser det. Jag betraktar forskning förutsättningslöst och jag bedömer forskning på meriter och på volym, inte på "vilken sida" en forskare är på, det är helt främmande för mig. Jag letar inte efter det, jag vet inte vilken religion en forskare har och jag är inte intresserad av det heller.

2. Det finns förstås kristna individer på icke uttalat kristna universitet som har fel, t.e.x. p.g.a. att de är kristna. Men som accepteras för att de är seniora och starkt bidragande till kunskap i en större kontext än i den enstaka publikation när de gissade lite för mycket om vin eller kex.
Är du öppen för att dessa kyrkbröd skulle kunna ha hjärtvävnad i sig? Ens lite? Är du helt stängd för möjligheten, totalt ointressant, 0% chans, inte ens värt att diskutera, förutom för att hitta varför det inte stämmer?
Citera
2026-06-05, 00:25
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Är du öppen för att dessa kyrkbröd skulle kunna ha hjärtvävnad i sig? Ens lite? Är du helt stängd för möjligheten, totalt ointressant, 0% chans, inte ens värt att diskutera, förutom för att hitta varför det inte stämmer?
Baserat på din fanatism kan jag inte utesluta ett bedrägeri där någon liknande galning faktiskt har placerat hjärtvävnad på ett kex.
Citera
2026-06-05, 00:26
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Baserat på din fanatism kan jag inte utesluta ett bedrägeri där någon liknande galning faktiskt har placerat hjärtvävnad på ett kex.
Vart skulle de ens fått tag på mänsklig hjärtvävnad? Hur skulle detta bedrägeri ens vara det minsta möjligt?

Vänta, det är inte allt. Mänsklig hjärtvävnad, med blodtyp AB, som dog under stress. Det är vad som skulle behövas för detta bedrägeri. Fet chans.
Senast redigerad av bakelsernassmak 2026-06-05 kl. 00:31.
Citera
2026-06-05, 00:40
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Vart skulle de ens fått tag på mänsklig hjärtvävnad? Hur skulle detta bedrägeri ens vara det minsta möjligt?

Vänta, det är inte allt. Mänsklig hjärtvävnad, med blodtyp AB, som dog under stress. Det är vad som skulle behövas för detta bedrägeri. Fet chans.

Det finns säkert en handfull fundamentalistiskt kristna som också är läkare.
Jorden består av 8,3 miljarder människor. Det är många människor. Alla slags galningar finns.

Jesus blodtyp är inte känd, de hade ingen aning om det på den tiden. Konstigt nog visste inte heller Jesus vilken blodtyp han hade?
Citera
2026-06-05, 00:44
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Det finns säkert en handfull fundamentalistiskt kristna som också är läkare.
Jorden består av 8,3 miljarder människor. Det är många människor. Alla slags galningar finns.

Jesus blodtyp är inte känd, de hade ingen aning om det på den tiden. Konstigt nog visste inte heller Jesus vilken blodtyp han hade?
Blodtyp AB för att det är vanligt bland semiter, samt samma blodtyp som alla andra blödande kyrkbröd som undersökts, och andra religiösa objekt med blod på som attribueras till jesus.

Hjärtvävnaden i bröden har varit levande. Hjärtceller kan leva max 3 timmar utanför en kropp, kortare tid än bröden spenderat i labbet innen de undersöktes.

Realistiskt sett så blir ditt enda alternativ att hundratals forskare från runtomkring i världen ljugit ihop sig i en massiv konspiration och fabricerat bilder + dokumentation, i samband med kyrkan + andra vittnen.
Citera
2026-06-05, 00:52
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Blodtyp AB för att det är vanligt bland semiter, samt samma blodtyp som alla andra blödande kyrkbröd som undersökts, och andra religiösa objekt med blod på som attribueras till jesus.

Hjärtvävnaden i bröden har varit levande. Hjärtceller kan leva max 3 timmar utanför en kropp, kortare tid än bröden spenderat i labbet innen de undersöktes.

Realistiskt sett så blir ditt enda alternativ att hundratals forskare från runtomkring i världen ljugit ihop sig i en massiv konspiration och fabricerat bilder + dokumentation, i samband med kyrkan + andra vittnen.
Källa på det?
Citera
2026-06-05, 00:52
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Källa på det?
https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Eucharistic_miracles

https://eucharisticmiracles.faith/explore
Citera
2026-06-05, 01:12
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Står det 'google.com' inuti någon av länkarna?
Ditt "argument" är likvärdigt med "googla det"
Citera
2026-06-05, 02:05
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Bra argument.
Här är dom mer specifika länkarna där det står just det som jag påstod i det första inlägget som du bad om källa för:

https://en.wikipedia.org/wiki/Eucharistic_miracle_of_Tixtla

https://eucharisticmiracles.faith/miracle/mex-tixtla
Senast redigerad av bakelsernassmak 2026-06-05 kl. 02:17.
Citera
2026-06-05, 02:25
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Precis, om du har tillräckligt vassa bevis, då är det värt det för dig att citera och lyfta fram den texten i ett inlägg. Men så är det inte nu då?
Okej då gör jag det. Här har du:
https://eucharisticmiracles.faith/miracle/mex-tixtla
REMARKABLE FINDINGS

•Confirmed human blood containing hemoglobin and DNA of human origin
•Two forensic studies using different methodologies showed substance originates from INTERIOR of Host (excludes external application)
•Blood type AB (matching Lanciano, Shroud of Turin, Buenos Aires)
•Cardiac muscle (myocardium) with elongated cells
•LIVING TISSUE - lacerated with recovery mechanisms, intact white blood cells, red blood cells, active macrophages engulfing lipids, mesenchymal cells with elevated biophysiological dynamism
•FRESH BLOOD IN 2010: While upper part coagulated since 2006, underlying internal layers showed FRESH BLOOD in February 2010 (4 years after event)

Expert conclusion: 'No study exists that can maintain alive a cardiac tissue in this situation... this is truly unexplainable for science.'
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in