Citat:
Ursprungligen postat av
Ancistrus
Herrcyklar är klart stabilare än damcyklar, i synnerhet märks det i högre hastigheter eller när man behöver ta i mer.
För äldre cyklar stämmer det till hundra procent, men idag är ju även damcyklarna med sina grova ramar i aluminium väldigt stabila. Kanske inte fullt lika stabila men
tillräckligt stabila för att fördelarna med en damcykel ska uppväga nackdelarna med en herrcykel.
För övrigt har ju många herrmodeller i praktiken gått mot dammodeller i fråga om formgivning.