Citat:
Ursprungligen postat av
george.sthlm
Ursprunget sägs vara dom första militärcyklarna på 1800 talet som krävde stark ram för att klara
en infanterist + packning + vapen/ammon.
Hade aldrig gått med en flickcykel
Tack, ja det låter fullt troligt. Vill minnas att jag testat några gamla armécyklar, nog inte från 1800-talet, men åtminstone tidigt 1900-tal och de var blytunga, men väldigt stabila, det var förmodligen därför de överlevde så länge.