Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
Så står det inte planen att de alltid ska tro på minoriteter. Det står att de ska motverka rasism. Och det är väl bra. Eller vill du ha ett samhälle som diskriminerar?
Nja domstolen sa att inte skulle ha överlevt efter den undersökning som presenterades i domstolen
Spelar roll!!! Polisen ska alltid göra vad de kan för att rädda skadade människor!
Citat:
Jag tror polisen behandlade honom som en brottsling för
1 Såg inga skador
Så om du själv hade blivit knivhuggen, men dina skador inte syntes, så skulle du vara okej med att polisen arresterade dig och satte handklovar på dig???
Citat:
2 han verkade vara full - Troligen blodtrycksfall på grund av inre blödningar
Och? Så om du skulle vara full, men du har blivit allvarligt knivhuggen, och du säger till polisen fyra gånger att du har blivit knivhuggen, så skulle du vara okej med att polisen inte alls trodde på dig utan tvärtom arresterade dig och satte handklovar på dig?
Citat:
3 Han var ung (vit) man - Unga män är överrepresenterade som gm.
Exakt så. Poliserna trodde att han var brottsling för att han var en ung VIT man.
Citat:
4 Offret var sikh - Och det beror på att de överrepresenterade som offer för rasistiskt våld och han kunde visa upp en skada.
Exakt så. Polisen trodde att den vite mannen måste ha attackerat sikhen, därför att de trodde att vita män normalt sett attackerar minoriteter (men aldrig tvärtom), och då spelar det ingen roll att den vite mannen säger fyra gånger till poliserna att han har blivit knivhuggen och att han inte kan andas.(Sikhens skada, som han visade upp, var knappt synlig, men det spelade ingen roll för poliserna.)
Citat:
Grundfelet, som polismannen garanterat åker på, är inte att de behandlade honom som brottsling, utan att de inte undersökte honom ordentligt. Även brottslingar ska undersökas. I det här fallet såg de inget blod. Men Henry säger att han blöder och pappan säger att blöder. i munnen.
Varför skulle poliserna tro att det var den vite killen som var brottslingen här? Ifall poliserna inte redan trodde att det är de unga vita männen som är typiska brottslingar?
Citat:
Hade jag legat där i min ålder och varit engelsk så hade polisen agerat annorlunda.
Varför försvarar du poliserna? Inser du inte att poliserna gjorde allt fel?