Citat:
Ursprungligen postat av
Finporslinet
Det spelar ingen roll om det hade hjälp eller inte, det är vad som ska och behöver göras. Sedan om han hade överlevt eller ej det kan man bara spekulera i.
Nu gjordes det inte för att GM sa att han var rasist och poliserna ifrågasatte det inte utan de har lärt sig att alltid tro på minoriteter och behandlade då honom som en brottsling så han ej fick hjälpen som behövdes. Där är problemet.
Här har du en länk till UK för övrigt, det är samma antirasist skit som i Sverige som i ren översättning bara betyder diskriminering mot ursprungsbefolkningen, men det förstår du då det är likadant i alla västländer. Länken till "hampshire & isle of wight constabulary race action plan" fungerar inte för mig men du kan prova söka på den själv och läsa. Du verkar inte vara villig att söka upp information själv för du är medveten om att den talar emot dig.
https://www.hampshire-pcc.gov.uk/national-race-plan
Så står det inte planen att de alltid ska tro på minoriteter. Det står att de ska motverka rasism. Och det är väl bra. Eller vill du ha ett samhälle som diskriminerar?
Nja domstolen sa att inte skulle ha överlevt efter den undersökning som presenterades i domstolen
Jag tror polisen behandlade honom som en brottsling för
1 Såg inga skador
2 han verkade vara full - Troligen blodtrycksfall på grund av inre blödningar
3 Han var ung (vit) man - Unga män är överrepresenterade som gm.
4 Offret var sikh - Och det beror på att de överrepresenterade som offer för rasistiskt våld och han kunde visa upp en skada.
Grundfelet, som polismannen garanterat åker på, är inte att de behandlade honom som brottsling, utan att de inte undersökte honom ordentligt. Även brottslingar ska undersökas. I det här fallet såg de inget blod. Men Henry säger att han blöder och pappan säger att blöder. i munnen.
Hade jag legat där i min ålder och varit engelsk så hade polisen agerat annorlunda.
4 Offret (GM) visade upp en skada