2026-06-04, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Kan du visa regeln och att polisen ska betrakta rasism som det värsta brottet.

Jag sa inte det värsta. Jag sa ett av de värsta.
Citera
2026-06-04, 17:21
Medlem
Citat:
Därför läs Rubriken och trådstarten. Du får gärna skriva om Sverige i en egen tråd. Nej jag hade förhoppningsvis kollat honom av två skäl

1 Han sa att han var knivhuggen

2 Pappan (jag trodde var brodern) sa att det fanns blod i munnen.

Men det hade inte troligen inte hjälpt.

Det spelar ingen roll om det hade hjälp eller inte, det är vad som ska och behöver göras. Sedan om han hade överlevt eller ej det kan man bara spekulera i.

Nu gjordes det inte för att GM sa att han var rasist och poliserna ifrågasatte det inte utan de har lärt sig att alltid tro på minoriteter och behandlade då honom som en brottsling så han ej fick hjälpen som behövdes. Där är problemet.

Här har du en länk till UK för övrigt, det är samma antirasist skit som i Sverige som i ren översättning bara betyder diskriminering mot ursprungsbefolkningen, men det förstår du då det är likadant i alla västländer. Länken till "hampshire & isle of wight constabulary race action plan" fungerar inte för mig men du kan prova söka på den själv och läsa. Du verkar inte vara villig att söka upp information själv för du är medveten om att den talar emot dig.

https://www.hampshire-pcc.gov.uk/national-race-plan
Citera
2026-06-04, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugo Pratt
Just detta förbryllade mig också, men det verkar inte vara utanför sikhens hem. Daily Mail har sammanställt en riktigt bra tidslinje:

https://www.dailymail.com/news/article-15867645/Henry-Nowak-murder-reconstruction-Vickrum-Digwa.html

Hur dårsikhen kunde tro att polisen skulle missa knivhuggen begriper inte heller jag. Nu gjorde de ju otroligt nog just det till en början ... ! Men hur kunde han tro att det inte skulle upptäckas förr eller senare. Hade han andra lögner i bakfickan och hoppades vinna tid efter att mamman hade smugglat bort kniven?

Dailymailartikeln är plus-artikel. Kan läsas gratis på https://archive.ph/SmoIf
Citera
2026-06-04, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Det spelar ingen roll om det hade hjälp eller inte, det är vad som ska och behöver göras. Sedan om han hade överlevt eller ej det kan man bara spekulera i.

Nu gjordes det inte för att GM sa att han var rasist och poliserna ifrågasatte det inte utan de har lärt sig att alltid tro på minoriteter och behandlade då honom som en brottsling så han ej fick hjälpen som behövdes. Där är problemet.

Här har du en länk till UK för övrigt, det är samma antirasist skit som i Sverige som i ren översättning bara betyder diskriminering mot ursprungsbefolkningen, men det förstår du då det är likadant i alla västländer. Länken till "hampshire & isle of wight constabulary race action plan" fungerar inte för mig men du kan prova söka på den själv och läsa. Du verkar inte vara villig att söka upp information själv för du är medveten om att den talar emot dig.

https://www.hampshire-pcc.gov.uk/national-race-plan

Så står det inte planen att de alltid ska tro på minoriteter. Det står att de ska motverka rasism. Och det är väl bra. Eller vill du ha ett samhälle som diskriminerar?

Nja domstolen sa att inte skulle ha överlevt efter den undersökning som presenterades i domstolen

Jag tror polisen behandlade honom som en brottsling för

1 Såg inga skador

2 han verkade vara full - Troligen blodtrycksfall på grund av inre blödningar

3 Han var ung (vit) man - Unga män är överrepresenterade som gm.

4 Offret var sikh - Och det beror på att de överrepresenterade som offer för rasistiskt våld och han kunde visa upp en skada.

Grundfelet, som polismannen garanterat åker på, är inte att de behandlade honom som brottsling, utan att de inte undersökte honom ordentligt. Även brottslingar ska undersökas. I det här fallet såg de inget blod. Men Henry säger att han blöder och pappan säger att blöder. i munnen.

Hade jag legat där i min ålder och varit engelsk så hade polisen agerat annorlunda.

4 Offret (GM) visade upp en skada
Citera
2026-06-04, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Jag sa inte det värsta. Jag sa ett av de värsta.

Kan du visa upp det då? vad är straffet?
Citera
2026-06-04, 18:04
Medlem
Citat:
Så står det inte planen att de alltid ska tro på minoriteter. Det står att de ska motverka rasism. Och det är väl bra. Eller vill du ha ett samhälle som diskriminerar?

Nja domstolen sa att inte skulle ha överlevt efter den undersökning som presenterades i domstolen

Jag tror polisen behandlade honom som en brottsling för

1 Såg inga skador

2 han verkade vara full - Troligen blodtrycksfall på grund av inre blödningar

3 Han var ung (vit) man - Unga män är överrepresenterade som gm.

4 Offret var sikh - Och det beror på att de överrepresenterade som offer för rasistiskt våld och han kunde visa upp en skada.

Grundfelet, som polismannen garanterat åker på, är inte att de behandlade honom som brottsling, utan att de inte undersökte honom ordentligt. Även brottslingar ska undersökas. I det här fallet såg de inget blod. Men Henry säger att han blöder och pappan säger att blöder. i munnen.

Hade jag legat där i min ålder och varit engelsk så hade polisen agerat annorlunda.

4 Offret (GM) visade upp en skada

Deras syn på att "motverka rasism" är att minoriteter ska särbehandlas och ges extra skydd. Jag har gett dig flera länkar där du ser svart på vitt att detta sker. Att du inte klarar av att ta in den informationen får du stå för.

Jag vill ha ett samhälle där alla behandlas lika. Just nu lever vi inte i ett sådant samhälle när det finns åtgärder mot antisvart rasism men inga åtgärder mot antivit rasism. Hets mot folkgrupp har inget skydd för svenskar. Är detta jämlikhet enligt dig att ge människor olika skydd beroende på ras?
Citera
2026-06-04, 18:36
Medlem
SVT, TT Nyhetsbyrån, Aftonbladet, Dagens Nyheter med flera skrev och gav ut hela 1200+ artiklar angående George Floyd, BLM kravallerna / protesterna och om poliserna / rättegången i det fallet.

Det har endast skrivits 4 artiklar om Henry Nowak.

Det förklarar exakt vart vi står i dagsläget.
Citera
2026-06-04, 18:42
Medlem
Citat:

Problemet är att poliser i Storbritannien kanske blir tillsagda att de inte ska behandla alla människor på samma sätt.

Citat:
Shadow Home Secretary Chris Philp led calls for the officers who arrested the 18-year-old on bogus racism claims to face a full misconduct investigation.

Citat:
'I'm the first to oppose excessive IOPC investigations into individual officers. But in this case a man was handcuffed as he bled to death, even as he said four times he had been stabbed.

'The credence given to the false claims by the killer that Henry had racially abused him need to be properly investigated and understood.'

Citat:
He called for police to ditch a national commitment that 'racial equity' should not mean 'treating everyone the same or being colour blind' adding: 'Two-tier policing must end – starting with junking the appalling Police Anti Racism Commitment – which is itself racist.

'This document requires different ethnic groups to be treated differently. Were these officers following training that flowed from that? The full truth must come out.'

https://www.dailymail.com/news/article-15872291/Tories-pile-pressure-police-watchdog-investigation-Henry-Nowak.html

Alltså: "Skugg-inrikesministern", han som kommer att bli inrikesminister ifall Tories vinner nästa val, sa alltså att det finns ett dokument som säger att brittiska poliser inte ska behandla alla människor lika. Som jag tolkar det, och som många britter tolkar det, så betyder det att brittiska poliser ska lyssna extremt noga på (minoriteter) som säger sig vara utsatta för rasism. I fallet Henry Nowak satte polisen handbojor på den vita döende 18-åringen och lät honom blöda till döds utan att intressera sig för hans tillstånd över huvud taget, samtidigt som man ställde artiga frågor till den pigga och friska mörkhyade gärningsmannen om vilken sorts rasism han hade utsatts för.

Poliserna har inte utretts för sitt beteende. En av de fyra inblandade poliserna har slutat av andra skäl, och de tre andra jobbar fortfarande som poliser. Deras sätt att agera i fallet Henry Nowak har tydligen inte alls ansetts som problematiskt, utan de har fått fortsätta att jobba som poliser som om ingenting hänt.
Senast redigerad av Egna-tankar 2026-06-04 kl. 18:44.
Citera
2026-06-04, 18:43
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så detta, om det ens är sant, rättfärdigar mord? Vi har bara sikherna ord på att Henry Nowak kom med något rasistiskt gentemot den knivbärande och mordiske sikhen - en förbannad sikh som dessutom i en annan video viftat med ett stort svärd. Hmm? Trovärdig - I think not!

Något tjafs ute på gatan blev det mellan de två killarna. Om något av det var rasistiskt eller inte är inte så intressant. Vi har en kille i GM som är beväpnad, lättkränkt och intresserad av knivar och knivvåld. Då ligger det nära till hands att han förr eller senare ger sig på någon han tycker är tyken.
Citera
2026-06-04, 19:02
Medlem
Citat:

Detta är min poäng:

Om en person ligger på marken och säger att han är knivhuggen, och en annan person står upp och säger att personen på marken har sagt något dumt till honom, då ska poliserna intressera sig för den person som ligger på marken och försöka fastslå om han faktiskt har blivit knivhuggen och försöka hjälpa honom. I själva verket ska man ringa efter en ambulans så fort det bara går.

Problemet med reda ut vilken sorts förolämpning som killen på marken eventuellt har sagt till killen som står upp, det problemet får faktiskt vänta.

Ifall detta inte är en självklarhet för alla brittiska poliser, och om det inte är en självklarhet för polisernas överordnade att bestraffa poliser som agerar tvärt emot denna enkla regel, då är det något som är mycket, mycket fel med den brittiska polisen.

Felet är troligen just att poliskonstaplar får lära sig att prioritera anklagelser om rasism framför att ta hand om och hjälpa människor som håller på att dö av ett våldsbrott.
Citera
2026-06-04, 19:02
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Äntligen reser sig, under ledning av T Robinson och Farage, det brittiska folket!

Må flamman spridas över hela den europeiska kontinenten. Res Er europeiska folk! Tålamodet med vänstern, både vänsterliberaler och kommunister, är slut.
Citera
2026-06-04, 19:05
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
- - - I fallet Henry Nowak satte polisen handbojor på den vita döende 18-åringen och lät honom blöda till döds utan att intressera sig för hans tillstånd över huvud taget, samtidigt som man ställde artiga frågor till den pigga och friska mörkhyade gärningsmannen om vilken sorts rasism han hade utsatts för.
- - -

Adekvat sammanfattning. "Black lives matter"!!!!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in