2026-06-04, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Rubbestads fru jobbar ju dock väldigt nära Åkesson och polisen var ju och hämtade alla hans hårddiskar en dryg vecka innan detta briserade. Känns osannolikt att hon inte skulle ha meddelat detta till Åkesson, då det i hög grad är hennes jobb.

Att hon fortfarande jobbar kvar i samma position tycker jag tyder på detta.
Åkesson visste om detta i god tid innan det kom ut till allmänheten.
Ändå avgick Rubbestad först när media fick nys.

Försökte Åkesson mörka?
Citera
2026-06-04, 21:47
Medlem
Tradens avatar
Ämen fan också! Jag som Äss-Deare blir ju dragen i smutsen av att sammankopplas med sånt här pack!!!!11!

Antagligen är Michael en betalt vänsterpartist eller sosse. Ja det.är faktiskt högst troligt! Såhär dålig koll har inte SD!
Citera
2026-06-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Inte när det kommer till såhär allvarliga brott.

Vad är värst.. Strukturellt problem i ett parti med dussintals som tycker det var en bra grej det som hände 7:e okt. Eller ett äckel där partiet inte har någon historia av den karaktären.
Citera
2026-06-04, 21:51
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Vad är värst.. Strukturellt problem i ett parti med dussintals som tycker det var en bra grej det som hände 7:e okt. Eller ett äckel där partiet inte har någon historia av den karaktären.

Jag tror inte SD ska klaga på att andra har strukturerella problem direkt...
.
Jag förstår heller inte varför det ska jämföras? Ta detta för vad det är utan att relatera till andra partier. Alla har skit. Vill du skriva om andra partier finns det trådar för det.
Citera
2026-06-04, 22:02
Medlem
Nationalromantiks avatar
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/skriftlig-fraga/pedofildebatten-och-manlig-personal-i-forskolan_h911497/

Rubbestad ville ha fler män i förskolan, helvete så sjukt ändå.

Så jävla sjukt nu i efterhand
Citera
2026-06-04, 22:14
Medlem
Det är nästan skrämmande att läsa kommentarerna från dem som gång på gång försöker förringa eller ursäkta brott som begås av SD-politiker. När det inte handlar om det är det i stället whataboutism eller försök att flytta skulden till politiska motståndare. Oavsett vilket verkar det alltid mynna ut i samma sak: irrelevanta bortförklaringar och intellektuella kullerbyttor för att slippa diskutera sakfrågan. Men det är kanske just den strategin de förlitar sig på.
Citera
2026-06-04, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Jag tror inte SD ska klaga på att andra har strukturerella problem direkt...
.
Jag förstår heller inte varför det ska jämföras? Ta detta för vad det är utan att relatera till andra partier. Alla har skit. Vill du skriva om andra partier finns det trådar för det.

Nu tänkte jag mest på mediabevakningen. SD-händelsen har fått mkt mer utrymme. Du får gärna berätta vilka mer i SD som åkt dit för liknande.
Citera
2026-06-04, 22:26
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanJon
Det är nästan skrämmande att läsa kommentarerna från dem som gång på gång försöker förringa eller ursäkta brott som begås av SD-politiker. När det inte handlar om det är det i stället whataboutism eller försök att flytta skulden till politiska motståndare. Oavsett vilket verkar det alltid mynna ut i samma sak: irrelevanta bortförklaringar och intellektuella kullerbyttor för att slippa diskutera sakfrågan. Men det är kanske just den strategin de förlitar sig på.
Kan inte du upplysa om alla fakta i ärendet då, du som vet exakt vad som hänt?
Citera
2026-06-04, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Kan inte du upplysa om alla fakta i ärendet då, du som vet exakt vad som hänt?
Hur är det med läsförståelsen? Jag jag skriva på lätt svenska?
Citera
2026-06-04, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanJon

Fick nys om detta idag och röstat och röstar SD

Det är bra att dom åker fast och åker ut. Partiet får se över vilka dom tar in och låter avancera och detta stärker partiet på sikt och ser man hur andra partier påverkas i opinionen verkar det inte vara så farligt. Det är förstås inte heller första eller ens sista gången sd ber folk avgå.

Frågor på det?

Spännande att se rättsprocessen här kan jag tycka
Senast redigerad av mayiy31000 2026-06-04 kl. 23:01.
Citera
2026-06-04, 23:00
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Ämen fan också! Jag som Äss-Deare blir ju dragen i smutsen av att sammankopplas med sånt här pack!!!!11!

Antagligen är Michael en betalt vänsterpartist eller sosse. Ja det.är faktiskt högst troligt! Såhär dålig koll har inte SD!

OM du läst tråden skulle du vetat att hen är undercover Centerpartist. Knappast oväntat.
Citera
2026-06-04, 23:02
Medlem
What-The-Fucks avatar
Jag tror att alla män som har ett överdrivet intresse för kvinnosaksfrågor och pedofiller projicerar sina egna mörka intressen som i en spegel. - Vi kan kalla det "Lex Kapten Klänning".

- Så om mitt antagande stämmer så är hälften av er här som gjort mer än 5 kommentarer smygpedofiler.

Höger & vänster. - Ingen skillnad!

/WTF
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in