Sveriges facit med Potter såhär långt
Två segrar: Ukraina och Polen
Två förluster: Schweiz och Norge
Två oavgjorda: Slovenien och Grekland
Nu sitter förstås den där jävla Olof Lundh i studion och resonerar på liknande sätt som Bosse Hansson gjorde under Kamerunmatchen 1994: Då slipper vi iallafall förlora med 1-2 så vi brukar göra i VM numera.
Eftersom vi har VM:s sämsta försvar pga att de verkar vara allt annat än intresserade av att spela just försvarsspel, så blir det snarare en utmaning att
inte göra mål på Sverige i VM.