2026-06-06, 15:11
Medlem
Ett halv finger borde ge en visning vad vi kan vänta oss när VM börjar.

Belgien - Tunisien bör gå på 60-80% kapacitet från bägge hållen.

Belgien har det starkare laget på papper med vissa stjärnspelare.

Tunisien har en del att slipa på men är ändå ett fysiskt lag med kämpaglöd.

Men oavsett...

Deras lag kommer med en 90-minutare färskare än vad vi i Sverige gör som i detta nu är runt brittiska öarna i en plåtfågel med touchdown i Dallas senare inatt.

Kanske gör vi rätt...kanske gör vi fel att åka över så tidigt...

USA - Tyskland är go' biten jag väntar på ikväll dock. Den kan bli riktigt fin. Äkta WWII 1944, 6:e juni landstigningen i Normandie - Tror på en ful match med många skador och röda kort.
Citera
2026-06-06, 15:25
Medlem
Ezzelinos avatar
Tunisien brukar kunna försvara sig, men något de saknar är målgörare av högre klass. De sju spelare som klassas som forwards i deras trupp har levererat 19 landslagsmål tillsammans.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tunisia_national_football_team
Citera
2026-06-06, 15:32
Medlem
1-0 Belgien ... Tunisien var helt lost i sitt egna straffområde.

ALLA hade fokus på bollhållaren.

Enkelt mål.
Citera
2026-06-06, 15:37
Medlem
Belgien knackar på dörren för ett 2-0 mål just nu...påminner om hagelstormen som var när dessa lag möttes sist i en träningslandskamp 2014.
Citera
2026-06-06, 15:38
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorSmegma
USA - Tyskland är go' biten jag väntar på ikväll dock. Den kan bli riktigt fin. Äkta WWII 1944, 6:e juni landstigningen i Normandie - Tror på en ful match med många skador och röda kort.

Tur att du skrev annars hade jag nog missat denna match.

Portugal - Chile låter kul men jag har absolut ingen koll alls på det sydamerikanska laget. Senast jag hörde eller såg något med dom var runt 10 år sedan i Copa America. Vidal och Sánchez spelar väl inte längre?
Citera
2026-06-06, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Tur att du skrev annars hade jag nog missat denna match.

Portugal - Chile låter kul men jag har absolut ingen koll alls på det sydamerikanska laget. Senast jag hörde eller såg något med dom var runt 10 år sedan i Copa America. Vidal och Sánchez spelar väl inte längre?

Mmm är småsugen på den också...och England spelar även ikväll mot Nya Zeeland kl. 22:00

Mycket nu

Ingen av dessa spelar väl längre vad jag vet - Go'a gubbar dock. Vidal med sitt hår i Barca och Sanchez med sina turer i England. Man U minns man ju honom i.

Faktiskt väldigt dålig koll på Chile, får nog läsa på...

Portugal kör väl vidare med Ronaldo och Pepe och tror att man är top 5 i världen fortfarande.
Citera
2026-06-06, 15:53
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Mmm är småsugen på den också...och England spelar även ikväll mot Nya Zeeland kl. 22:00

Mycket nu

Ingen av dessa spelar väl längre vad jag vet - Go'a gubbar dock. Vidal med sitt hår i Barca och Sanchez med sina turer i England. Man U minns man ju honom i.

Faktiskt väldigt dålig koll på Chile, får nog läsa på...

Portugal kör väl vidare med Ronaldo och Pepe och tror att man är top 5 i världen fortfarande.

Va fan, Chile inte med i VM... Hade varit kul och sett de två spelarna vi nämnde då dom fortfarande spelar för landslaget.

Haha pepe spelar ju tyvärr inte längre. Men Portugal kommer in till VM med det starkaste mittfältet? Jösses vilka spelar dom har.
Citera
2026-06-06, 16:01
Medlem
skogsburkans avatar
Belgien verkar till skillnad från svenska Stockholmslandslaget ta genrepet på allvar. Nu ger inget av lagen 100 procent såklart för att undvika skador men man märker stor skillnad i mentalitet och startuppställning från belgarna.
Citera
2026-06-06, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Va fan, Chile inte med i VM... Hade varit kul och sett de två spelarna vi nämnde då dom fortfarande spelar för landslaget.

Haha pepe spelar ju tyvärr inte längre. Men Portugal kommer in till VM med det starkaste mittfältet? Jösses vilka spelar dom har.

Haha nej såg det med när jag Googlade, tur att du tog upp det - Trodde Chile var med i VM.

Du har helt rätt! JÄKLAR! VILKET MITTFÄLLT! - Är det VM:s giftigaste?

Bruno Fernandes, Bernardo Silva, João Neves, Vitinha, Rúben Neves, Samu Costa !

Skoj att João Félix fick komma med också i Portugals trupp, gillar killen. Tänk om en Tysk klubb hade vågat..tror fasen han hade kunnat leverera typ 20+ mål då på en säsong där.

Blir spännande ikväll då vilka som faktiskt är med och lirar..
Citera
2026-06-06, 16:03
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Haha nej såg det med när jag Googlade, tur att du tog upp det - Trodde Chile var med i VM.

Du har helt rätt! JÄKLAR! VILKET MITTFÄLLT! - Är det VM:s giftigaste?

Bruno Fernandes, Bernardo Silva, João Neves, Vitinha, Rúben Neves, Samu Costa !

Skoj att João Félix fick komma med också i Portugals trupp, gillar killen. Tänk om en Tysk klubb hade vågat..tror fasen han hade kunnat leverera typ 20+ mål då på en säsong där.

Blir spännande ikväll då vilka som faktiskt är med och lirar..

Christina som tog med Felix.
Citera
2026-06-06, 16:04
Medlem
Ezzelinos avatar
De tre spelintelligenta belgiska spelarna bakom De Ketelaere har, vilket man kan förvänta sig, en förmåga att gång på gång skapa lägen. De Bruyne är inte lika snabb eller individuellt farlig längre, men hans spelsinne är intakt.
Citera
2026-06-06, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Christina som tog med Felix.

Haha, oavsett skoj att han är med.

Frågan är ju om han får speltid dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto