Citat:
Ursprungligen postat av
Finporslinet
Det enda jag kan tänka mig här är att de har hållet på det och har nu bestämt sig att göra det offentligt för att det passar med något slags schema. Är det valtider i UK? Något annat som tas upp i samma veva så det blir synkroniserat? Det är åt dessa håll jag tänker att det är för att det är "rätt tid" att släppa det. En slags ammunition de krafter som kan nyttja den sitter på och släpper när de passar.
Det låter osannolikt att offentligörandet av filmen har med några val att göra. Den enda som skulle kunna dra någon nytta av ett sånt drag är väl icke sittande partier, och jag förstår inte varför dom skulle ha videon men inte någon annan. Han som knivhögg Henry har ju fått sin dom just och nu når filmen allmänheten, det bör ha ett samband.
Vad som är ett frågetecken är vad poliserna gjort sedan händelsen i December och om det finns någon pågående förundersökning mot dessa.
Det är inte allmänheten som avgör vad som ska hända med poliserna. Har poliserna fortsatt i tjänst och inte någon förundersökning om tjänstefel pågår sedan händelsen så är det jävligt konstigt, man brukar sällan invänta att allmänheten får se en film för att då avgöra polisernas framtid.