2026-06-04, 15:59
Medlem
Smikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugo Pratt
Just detta förbryllade mig också, men det verkar inte vara utanför sikhens hem. Daily Mail har sammanställt en riktigt bra tidslinje:

https://www.dailymail.com/news/article-15867645/Henry-Nowak-murder-reconstruction-Vickrum-Digwa.html

Hur dårsikhen kunde tro att polisen skulle missa knivhuggen begriper inte heller jag. Nu gjorde de ju otroligt nog just det till en början ... ! Men hur kunde han tro att det inte skulle upptäckas förr eller senare. Hade han andra lögner i bakfickan och hoppades vinna tid efter att mamman hade smugglat bort kniven?

Han räknade väl kallt med att rasistkortet skulle fungera, vilket det ju också gjorde.
Citera
2026-06-04, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Har inget med saken att göra - avväpna hjonen eller flytta till Indien! Minoriteter skall absolut inte ha några särrättigheter gentemot majoritetsbefolkningen - de skall stå med mössan i hand och hålla käft!

Henry Nowak skulle nog hålla med...

Nu blev inte Henry N dödad av en sikhisk religiös kniv utan en annan. Reglerna gäller engelsmän också. Så om de vill leka druider så får de också bära en kniv eller vara riktig skotte så får de bära kniv. Och sikherna har i många fall större rätt att många engelsmän att bo i UK. De har räddat landet från katastrof tre gånger 1 Sepoyupproret 2 WWI 3 WWII sedan blivit inbjudna att stanna eller flytta dit. Utan sikherna hade imperiet försvunnit på 1800-talet. Och UK hade kanske förlorat WWII. England har varit ett invandrarland sedan romartiden. Och alla som kom senare skulle få flytta skulle alla som bor i UK få flytta. Ursprungsbefolkningen bor i Wales och Irland. Sen har vi skottland som är mix av minst tre grupper, så där vet i fann hur man ska hitta de som var picter.

Är man eller ha varit ett imperium så ansvarar man för alla dess invånare till imperiet är slut. Och första sikhen kom 1854. De flesta sikher blev inbjudna att komma under 1950-talet. Då UK hade brist på folk. Majoriteten av alla sikher i UK är födda i UK. 3-4 generationen. Så varför ska Indien ta emot dem?

De hårda knivlagarna i UK beror ju delvis på att unga vita män springer omkring och hugger varandra, inte att sikher hugger folk.
Citera
2026-06-04, 16:13
Medlem
Smikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Vilka partier som sitter vid rodret i 4 år hit och dit gör överlag väldigt litet avtryck jämfört med debatten som förs vid sidan om. Och nu är debatten om invandringen i full gång. För 10 år sedan var det knäpptyst.

Sitter man och bara tror att allting som spelar roll är vilken regering som sitter ja då förstår jag att läget ser hopplöst ut, men tittar man ut i samhället hur diskussioner går, så märker man tydliga förändringar. Det händer saker. Och det går i rätt riktning.

Rätt riktning? Ja, just nu med sittande regering, som förstås skulle behöva minst en mandatperiod till för att få till en uthållig förändring med sin politik. Om sosseriet kommer tillbaka i höst kommer vi få ny invasiv massinvandring. Under kommande år kommer vi sedan förr eller senare nå en tipping point efter vilken det kommer att vara för sent att backa utvecklingen.
Citera
2026-06-04, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag såg dom inte på videon. Och ett av huggen var i bröstet, det dödandet och resten. Pappa var väl inte där. Det var väl GM:s Bror och Mamma. Men jag kan ha fel. Mamman gömmer senare mordvapnet. Hon kommer dömas i dag(?) tror jag

Enligt videon https://www.bbc.com/news/articles/crlpyw05l75o

Brodern?:"My dad's just holding him up now".

Fadern: "He keeps dropping side to side so I'm just trying to keep him sat up".

Polis: "Alright".

Fadern: "Because he's got a mouthful of blood, I don't want him..."

Osv.

Så fadern verkar vara där och försökt hålla Nowak upprätt.
Intressant att fadern faktiskt nämner blod men det gick väl in och ut hos polisen.

Iskall familj.Känns som om fler i familjen borde ha fått domar emot sig.
Citera
2026-06-04, 16:27
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Nu blev inte Henry N dödad av en sikhisk religiös kniv utan en annan. Reglerna gäller engelsmän också. Så om de vill leka druider så får de också bära en kniv eller vara riktig skotte så får de bära kniv. Och sikherna har i många fall större rätt att många engelsmän att bo i UK. De har räddat landet från katastrof tre gånger 1 Sepoyupproret 2 WWI 3 WWII sedan blivit inbjudna att stanna eller flytta dit. Utan sikherna hade imperiet försvunnit på 1800-talet. Och UK hade kanske förlorat WWII. England har varit ett invandrarland sedan romartiden. Och alla som kom senare skulle få flytta skulle alla som bor i UK få flytta. Ursprungsbefolkningen bor i Wales och Irland. Sen har vi skottland som är mix av minst tre grupper, så där vet i fann hur man ska hitta de som var picter.

Är man eller ha varit ett imperium så ansvarar man för alla dess invånare till imperiet är slut. Och första sikhen kom 1854. De flesta sikher blev inbjudna att komma under 1950-talet. Då UK hade brist på folk. Majoriteten av alla sikher i UK är födda i UK. 3-4 generationen. Så varför ska Indien ta emot dem?

De hårda knivlagarna i UK beror ju delvis på att unga vita män springer omkring och hugger varandra, inte att sikher hugger folk.

Snömos - att du i ALLA andra trådar där just minoriteter omhuldas är ganska slående, det säger det mesta om vilken sida du står på... ALLTID!
Citera
2026-06-04, 16:53
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Först blanda inte in Sverige vi pratar om UK. Ta fram UKs lagar och regler i stället. Sen har 2 och 3 mycket med den bild polisen har. De såg en ung rasist mot en grupp som är känd som laglydiga och offer för rasism. Det förstärks av att BO verkade berusad och GM kunde visa upp en skada. Jag såg ingen skada på BO. Han drunknade i sitt eget blod. Dvs blodet rann inte ut utan ner i lungan. Han hade 1.2 l blod i lungan.

Felet var

1 Det tog 20 min för polisen att komma till platsen

2 Sen tog det 3 min innan de började rädda BO för att de inte undersökte honom. Och det beror på att de såg inga skador och såg honom som GM. (se 2 och 3. tidigare). Och de gjorde de för att de har förutfattade meningar om offret och Gärningsmannen, precis som de flesta skribenter i denna tråd har.

Domstolen sa att knivhugget var dödande. Men enligt reglerna skulle de ha undersökt honom först och försökt rädda honom även om var döende.

Hade dom stoppat blödningen och snabbat sig dit så hade han säkert levt idag.
Citera
2026-06-04, 16:55
Medlem
Citat:
Först blanda inte in Sverige vi pratar om UK. Ta fram UKs lagar och regler i stället. Sen har 2 och 3 mycket med den bild polisen har. De såg en ung rasist mot en grupp som är känd som laglydiga och offer för rasism. Det förstärks av att BO verkade berusad och GM kunde visa upp en skada. Jag såg ingen skada på BO. Han drunknade i sitt eget blod. Dvs blodet rann inte ut utan ner i lungan. Han hade 1.2 l blod i lungan.

Felet var

1 Det tog 20 min för polisen att komma till platsen

2 Sen tog det 3 min innan de började rädda BO för att de inte undersökte honom. Och det beror på att de såg inga skador och såg honom som GM. (se 2 och 3. tidigare). Och de gjorde de för att de har förutfattade meningar om offret och Gärningsmannen, precis som de flesta skribenter i denna tråd har.

Domstolen sa att knivhugget var dödande. Men enligt reglerna skulle de ha undersökt honom först och försökt rädda honom även om var döende.

Fel. De såg inte en ung rasist. GM sa att han var rasist så det var deras utgångspunkt och det ifrågasattes aldrig. Det är väldigt farligt att automatiskt ta en sida som sanning och utgå ifrån det, vilket de gjorde. Precis som du gör nu när du beskriver detta.

Du har uppenbart stöd för en sida här. Visst förstår du själv att du är en del av problemet? Du är absolut inte neutral här. Poliserna tänkte som dig och det är därför han är död. Det är problemet.

Varför ska jag inte blanda in Sverige? Kändes det jobbigt att få veta att Sverige för en raspolitik med aktiv diskriminering? Jag antar att du stödjer detta.
Citera
2026-06-04, 17:04
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Så detta, om det ens är sant, rättfärdigar mord? Vi har bara sikherna ord på att Henry Nowak kom med något rasistiskt gentemot den knivbärande och mordiske sikhen - en förbannad sikh som dessutom i en annan video viftat med ett stort svärd. Hmm? Trovärdig - I think not!

Nä. Det rättfärdigar inte mord, verkar det som jag tycker det? Exakt vad som hände lär vi inte få svar på.
Citera
2026-06-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Hade dom stoppat blödningen och snabbat sig dit så hade han säkert levt idag.

Inte alls säkert, då han enligt domstolen drunknade i sitt blod och de interna skadorna var stora. Det är därför Henry säger att han inte kan andas. Det är därför man inte heller något blod. Och enligt domstolen så var han döende.

Jag har själv åkt in med befarad spräckt aorta. Och ambulansen tog nog rekordet och de var tre personal. Och för att överleva ska man helst redan vara på sjukhuset. Nu hade jag inte det, som tur var

Det stora problemet tidsmässigt är ju att det tog 20 min innan de var där.
Citera
2026-06-04, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Fel. De såg inte en ung rasist. GM sa att han var rasist så det var deras utgångspunkt och det ifrågasattes aldrig. Det är väldigt farligt att automatiskt ta en sida som sanning och utgå ifrån det, vilket de gjorde. Precis som du gör nu när du beskriver detta.

Du har uppenbart stöd för en sida här. Visst förstår du själv att du är en del av problemet? Du är absolut inte neutral här. Poliserna tänkte som dig och det är därför han är död. Det är problemet.

Varför ska jag inte blanda in Sverige? Kändes det jobbigt att få veta att Sverige för en raspolitik med aktiv diskriminering? Jag antar att du stödjer detta.

Därför läs Rubriken och trådstarten. Du får gärna skriva om Sverige i en egen tråd. Nej jag hade förhoppningsvis kollat honom av två skäl

1 Han sa att han var knivhuggen

2 Pappan (jag trodde var brodern) sa att det fanns blod i munnen.

Men det hade inte troligen inte hjälpt.
Citera
2026-06-04, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Enligt videon https://www.bbc.com/news/articles/crlpyw05l75o

Brodern?:"My dad's just holding him up now".

Fadern: "He keeps dropping side to side so I'm just trying to keep him sat up".

Polis: "Alright".

Fadern: "Because he's got a mouthful of blood, I don't want him..."

Osv.

Så fadern verkar vara där och försökt hålla Nowak upprätt.
Intressant att fadern faktiskt nämner blod men det gick väl in och ut hos polisen.

Iskall familj.Känns som om fler i familjen borde ha fått domar emot sig.

Jag trodde det var brodern och vad jag reagerade över som inte polismannen gjorde var precis det du nämner. Det kan tyda på interna blödningar
Citera
2026-06-04, 17:16
Medlem
Alsenos avatar
Sikhen är rasist. Hatar vita.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in