2026-06-04, 15:42
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornGustaf
Jag har inte gjort lumpen men jag vet ju att man får lära sig att skjuta, slåss, kasta handgranater och spränga.

Men hur får man lära sig att döda en annan människa?
Förbereda sig mentalt alltså.
Alla kan ju sikta och skjuta på en tavla men det är nog värre när den tavlan är en människa.

Mvh Björn

Ytterligare ett tecken i tiden. Unga svenska män besitter inte kraft nog att bekämpa ens en invaderande armé. Springer hem till mamma och gömmer sig bakom kjolarna.
Citera
2026-06-04, 15:43
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Om fienden befinner sig på svenska mark och är ett militärt hot
Då är det väl legitimt att försvara sig, att anfalla ?
De har inte hamnat där av en slump och är inte fredliga
Jo, men det är fortfarande anfall, låt vara i försvassyfte.
Citera
2026-06-04, 15:44
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Nej, Sverige har inte någon plan för "anfall av annat land". Däremot kan man ju anfalla fienden när han är på svensk mark, men den korrekta termen är Försvar.

Polisen lär sig inte att "döda". Polisen lär sig försvar. Stor skillnad på att ta ut alla tjyvar, eller att försvara sig när en tjyv attackerar.
Har du ens gjort lumpen? Så klart ingår anfallsstrid i utbildningen. Herregud...
Citera
2026-06-04, 16:16
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Har du ens gjort lumpen? Så klart ingår anfallsstrid i utbildningen. Herregud...
Haha du har tränat för att attackera Ryssland med vapen, vem kunde trott. Själv gjorde jag rekryten på marinstaben med kommendör Juel och ett par datorer.
Citera
2026-06-04, 16:27
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Haha du har tränat för att attackera Ryssland med vapen, vem kunde trott. Själv gjorde jag rekryten på marinstaben med kommendör Juel och ett par datorer.
Det märks att du är en skrivbordssoldat...
Citera
2026-06-04, 16:29
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det märks att du är en skrivbordssoldat...
Precis som alla svenska soldater sedan 200 år.

Jag var i marinen och betecknas sjöman.
Citera
2026-06-04, 16:33
Medlem
AlanGarners avatar
I alla fall jag sköt så många pappgubbar att det satt i muskelminnet. Hade vi hamnat i skarp strid så hade man skjutit mot fienden innan man hunnit reflektera över att det faktiskt är människor man skjuter på.

Är nog värre när kulorna viner kring öronen och stridskanraten får huvudet bortblåst än att skjuta mot andra människor.

Citat:
Ursprungligen postat av BjornGustaf
Jag har inte gjort lumpen men jag vet ju att man får lära sig att skjuta, slåss, kasta handgranater och spränga.

Men hur får man lära sig att döda en annan människa?
Förbereda sig mentalt alltså.
Alla kan ju sikta och skjuta på en tavla men det är nog värre när den tavlan är en människa.

Mvh Björn
Citera
2026-06-04, 16:35
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Precis som alla svenska soldater sedan 200 år.

Jag var i marinen och betecknas sjöman.
Så alla svenska soldater har varit skrivbordssoldater i 200 år? Det låter sannerligen oroväckande.

Men när du säger det, så låter det inte osannolikt. Försvaret verkar ju drälla av soffgeneraler, "analytiker" och byråkrater numera. Något som pekar i den riktningen, är att här i Stockholm skaffar försvaret sig just nu massor med nya fastigheter och ytor för att få plats med alla dessa nya framstående kontorskrigare...
Citera
2026-06-04, 16:35
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Ta värvning och mörda oskyldiga människor för sionismen?
Nej tack.
Så när ryssen kommer vinkar du med vit fredsflagga "jag ger mig". OK.
Citera
2026-06-04, 16:39
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Man får lära sig skjuta pappgubbar, man får teoretiskt lära sig hur man sliter öronen av en fiende i närkamp (fick i alla falla jag) öronen sitter tydligen rätt löst, vrid nedåt och slit. Försätter fienden i en smärtschock så du kan döda honom.
Nej man får lära sig skjuta på heinz vita-bönburkar.

Dom hjärntvättar dig till att döda när det enda du borde göra är att ge din näste en blomma! Hur dom gör vet jag inte då jag själv inte ens behövde åka på mönstringen.

Hur lär dom sig hantera döden? Jag frågade en ung kvinna som har gjort militärtjänst om hon tänkt på att i skarpt läge får man förbereda sig på att det slutgiltiga ödet kan vara döden. Hon blev ställd och sa att det ville hon inte tänka på.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2026-06-04 kl. 16:46.
Citera
2026-06-04, 16:44
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Så när ryssen kommer vinkar du med vit fredsflagga "jag ger mig". OK.
Ryssen kommer!
Småhattarna använder er patriotism emot er.
Om du tror att Ryssland kommer invadera Sverige så är du bra hjärntvättad.
Kolla vad de gjorde med jänkarna, skickade ner dem i sandlådan.
Citera
2026-06-04, 16:45
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Nej, Sverige har inte någon plan för "anfall av annat land". Däremot kan man ju anfalla fienden när han är på svensk mark, men den korrekta termen är Försvar.

Polisen lär sig inte att "döda". Polisen lär sig försvar. Stor skillnad på att ta ut alla tjyvar, eller att försvara sig när en tjyv attackerar.
Ja det är därför det heter FÖRSVARSmakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in