2026-06-04, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Är han verkligen högerextrem? Eller säger han det som de flesta tänker och tycker?

Skulle det finnas någon motsättning? Historiskt har Sverige alltid pendlat mellan vänsterextremt och högerextremt eftersom att majoriteten alltid är efterbliven och förs dit vinden blåser. Just nu är vi världsledande i att vilja munknulla miljardärer och fängsla eller trakassera de som inte vill det. Eller med andra ord ganska höger.

Någon gång i framtiden kanske det vänder igen men med teknologin tillgänglig kan nog oligarkin och dess zombies skapa en varaktig struktur där man inte behöver oroa sig om demokrati, rättssäkerhet, frihet och annat som är "woke" och ställer till problem.
Citera
2026-06-04, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Ironiskt. Frändfors ex-pojkvän är Andreas Klominek. Det är även Andreas tillsammans med sin son som knäade och slog Nick tidigare i våras.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/nu-kommer-dom-mot-aktivisten-andreas-klominek/

https://www.youtube.com/watch?v=BCnw8Wl4yAs&t=204s
Detta skulle hon ju självklart få frågan om i media. Att hon spelar fin och pratar illa om Nick när det i själva verket är hon som umgås med våldsamma män. Hyckleriet är så vidrigt.
Citera
2026-06-04, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Han är en kille som blivit känd för att han trakasserar meningsmotståndare på stan, hänger ut dem och deras familjer på olika vis o.s.v.

Så jag tror de flesta högermänniskor i vårt avlånga land gillar honom. Konformitet är bra så att bedriva hetsjakt på random svenssons med för honom felaktiga åsikter.

Han är typiskt nyhöger: undergiven snubbe som mobbar människor för att känna sig större. Naturligtvis har han aldrig i hela sitt liv föreslagit något som skulle kunna förbättra för någon, utan det viktiga är att alla känner sig lika nedtryckta och patetiska som han och hans svans.
Du ljuger så mycket att det är löjeväckande. De som hamnar i hans videor är våldsvänstern, islamister och andra extrema dårar. Inga oskyldiga svenssons som du påstår. Vad har du för sinnessjuk skala egentligen?
Citera
2026-06-04, 14:41
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virility99
Förstår fortfarande inte varför vänstermupparna benämner en iranier bosatt i Sverige som nazist, finns liksom ingen logik i det men å andra sidan är ju inte vänstern kända för logik direkt
Känns som vänstern saknar vokabulär att benämna sånt de gillar med andra ord än fascist, rasist och nazist. Man kan anmärka på hans intervjustil, som jag inte tycker är så förtjust i, men att kalla honom nazist... torftigt
Citera
2026-06-04, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Du ljuger så mycket att det är löjeväckande. De som hamnar i hans videor är våldsvänstern, islamister och andra extrema dårar. Inga oskyldiga svenssons som du påstår. Vad har du för sinnessjuk skala egentligen?

Fast att du och Nick tycker att någon är extrem snarare än människa innebär ju inte att det är sant.

För den som sitter med typ Aron Flam och Nick Alinias penisar i varsin näsborre är det säkert fett extremt att säga "sluta bomba sönder Gaza", men i den verkliga världen är det bara en av väldigt många åsikter som går under paraplybeskrivningen "saker vissa människor tycker ibland".

Du har uttryckt många perspektiv som enligt mig är extrema, rättfärdigar det att jag går hem till dig och filmar och lägger upp dig på Youtube osv? Eller är det mer rimligt att jag resonerar så här: "ok, han har ett perspektiv som ur mitt perspektiv är extremt men eftersom att jag inte är en jävla rövhatt så får han ha den åsikten utan att försöker förstöra hans liv".
Citera
2026-06-04, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Sett till opinionen tänker och tycker inte de flesta som du och jag.

I mitt tycke så är Alinia någon som har rätt om det mesta, inte sett så mycket av honom dock.
Jag är SDare. Men har inte heller sett så mycket om honom. Typ inget. Mest bara skrämselpropaganda i tidningarna. Vilket automatiskt gör att han får min sympati.
Citera
2026-06-04, 14:53
Medlem
Citat:
Han är en kille som blivit känd för att han trakasserar meningsmotståndare på stan, hänger ut dem och deras familjer på olika vis o.s.v.

Så jag tror de flesta högermänniskor i vårt avlånga land gillar honom. Konformitet är bra så att bedriva hetsjakt på random svenssons med för honom felaktiga åsikter.

Han är typiskt nyhöger: undergiven snubbe som mobbar människor för att känna sig större. Naturligtvis har han aldrig i hela sitt liv föreslagit något som skulle kunna förbättra för någon, utan det viktiga är att alla känner sig lika nedtryckta och patetiska som han och hans svans.
Jag tycker Sossar är väldigt bra på att mobba.
Vilket gör att de aldrig kommer få min röst.
Citera
2026-06-04, 14:54
Medlem
Citat:
Fast att du och Nick tycker att någon är extrem snarare än människa innebär ju inte att det är sant.

För den som sitter med typ Aron Flam och Nick Alinias penisar i varsin näsborre är det säkert fett extremt att säga "sluta bomba sönder Gaza", men i den verkliga världen är det bara en av väldigt många åsikter som går under paraplybeskrivningen "saker vissa människor tycker ibland".

Du har uttryckt många perspektiv som enligt mig är extrema, rättfärdigar det att jag går hem till dig och filmar och lägger upp dig på Youtube osv? Eller är det mer rimligt att jag resonerar så här: "ok, han har ett perspektiv som ur mitt perspektiv är extremt men eftersom att jag inte är en jävla rövhatt så får han ha den åsikten utan att försöker förstöra hans liv".
Herregud, vad är du för en byfåne?
Det är väldokumenterat för alla att se vilka typer som rör sig i miljöerna där han filmar.
Jag tänker inte ödsla tid på någon som sysslar med så pass hjärndöd hjärngymnastik som du gör. Adjö!
Citera
2026-06-04, 14:56
Medlem
NiccoJs avatar
Sätt Alinia på en kamel o skicka hem honom.
Citera
2026-06-04, 15:02
Medlem
trickydicks avatar
Det är ju så jävla kul när vänstern får panikattack 🤣

Och som vanligt hörs Expo och ETC som expertvittnen och dom benämns aldrig som extremvänster vilket dom är. Men Nick Alina går utmärkt att kalla högerextrem.
Citera
2026-06-04, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Herregud, vad är du för en byfåne?
Det är väldokumenterat för alla att se vilka typer som rör sig i miljöerna där han filmar.
Jag tänker inte ödsla tid på någon som sysslar med så pass hjärndöd hjärngymnastik som du gör. Adjö!

Ja, "typerna" som rör sig i dessa miljöer är personer som befinner sig i en annan fålla än den du befinner dig i. Det gör inte dessa mer (eller mindre) extrema än vad du är.
Citera
2026-06-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Det är ju så jävla kul när vänstern får panikattack 🤣

Och som vanligt hörs Expo och ETC som expertvittnen och dom benämns aldrig som extremvänster vilket dom är. Men Nick Alina går utmärkt att kalla högerextrem.

Jag är extremist och nyfiken på hur ickeextremister lever sina liv.

När du går hemifrån på morgonen, observerar du då vad andra människor har för kläder och dylikt så att du kan köpa likadana? Försöker du lyssna på bussen vilka åsikter som är mest vanligt förekommande - alltså normala (motsats till extrem) - och på något sätt se till så att du har samma åsikter? Eller kör ni normala helt med sociala medier nuförtiden i syfte att se till att ni alltid håller inom normalspektrat?

Eller hur gör man egentligen för att bli "normal" i ett samhälle som alltid förändras? Är det en stor psykologisk ansträngning att alltid försöka följa strömmen och vinden var den än rör sig i syfte att hålla sig normal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in