2026-06-04, 12:35
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Nick Alinia är ju bara tråkig och obegåvad. Går runt och trackaserar nån autistisk person på en allmän sammankomst och hänger ut honom.

Ska SVT försöka vara politiskt neutrala genom att bjuda in sd-troll på bästa sändnings tid?

1000 inlägg Woho! c:

Den personen var inte autistisk. Det var en vanlig vänsterpartist.
Om SVT vill ge intryck av någon sorts neutralitet så har dem betydligt större lador att fylla än en Nick Alina på begränsad sändningstid.
Citera
2026-06-04, 13:00
Medlem
Wayaheads avatar
Nick är det sunda förnuftet själv, en utmärkt representant! Vänsterpacket kommer att ligga i fosterställning och kippa efter luft när han är klar med dem, äntligen ett värdigt motstånd!
Citera
2026-06-04, 13:01
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Halmgubbar. Jag har aldrig påstått eller antytt att jag är vare sig positivt eller negativt inställd till Alina och hans åsikter i dom frågor han driver. Det samma gäller hans motståndare och deras åsikter. Men du har rätt, det framstår som en halv tanke.

Säg att det är fotbollsmatch i stan och ena lagets supportrar eldar upp möblerna på en uteservering, medans andra lagets supportrar slår sönder allt glas och alls fönster på ett annat ställe. Efteråt ställer båda supportergrupperna sig och pekar på dom andra och säger 'åh vad dumma som är!'

Jag, som inte bryr mig om något av lagen säger 'båda är dumma i huvudet - kanske inte lika mycket eller av exakt samma anledningar - men tillräckligt mycket för att jag ska tycka att ni är dumma i huvudet'.

Det var det som Jesus menade och det är det jag menar. Behöver jag förklara att jag inte menar att man räknas som dum i huvudet bara för att man häller på ett av lagen, utan att det bara gäller dom som förstörde två krogar?
Halmgubbar?
Jag har ingen aning om vad du menar och vad du står för. Och bryr mig inte mer än att det var ett tips till dig.
Nu verkar du ogilla konfrontationer. SVT håller det nog på lagom nivå.

Du råkade passa in i otydlighet när jag läst Wiki om Nick och skulle kommentera otydligheten där.
Att Wiki är otydligt är däremot av intresse. Det borde den inte vara.
Citera
2026-06-04, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Nick Alinia är ju bara tråkig och obegåvad. Går runt och trackaserar nån autistisk person på en allmän sammankomst och hänger ut honom.

Ska SVT försöka vara politiskt neutrala genom att bjuda in sd-troll på bästa sändnings tid?

1000 inlägg Woho! c:
Är de politiskt neutrala genom att inte bjuda in någon från högern?

Detta bevisar återigen hur lättkränkta vänstern är, Nick är väl inte extrem på något sätt? Han verkar beläst och en lugn person. Det kanske skrämmer någon som har en liten hjärna.
Citera
2026-06-04, 13:27
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Kanske inte det helt rätt programmet för honom, men en stor eloge till SVT, vänsterns högborg som säger sig vara helt opartiska med skattebetalarnas pengar, att de kunnat bjuda in Nick Alina.
Jag utgår dock från att han ändå inte får gå in via huvudingången.

Chang Frick var ju med och han klassas väl som högerpopulist efter "nyheteridag" ?
Han påanonserades som: Den judiske hästhandlaren , eller var det zigenare ?
Han är väl båda, både jude och zigenare ?
Citera
2026-06-04, 13:27
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Där finns också en "Lulle Highlights", går att hitta på youtube. Han är inte så provokativ. Det är en ganska jobbig syssla att gå omkring och "intervjua" folk.

Man kan säga han "granskar" demonstrationer och tanken är god.

Lulles första videos är bäst. Han är inte så gammal. Men videorna är ganska gamla. Så han är kanske 12år gammal. Handlar mycket om att han inte vill gå i bajs skolan och att det är bögar och negrer i skolan.

Försökt hitta dom videorna. Verkar borttagna.

Är ett annorlunda Sverige idag än när jag var i Nick och Lulles ålder. Speciellt en annan skola. Var ju hårt i skolan. På min tid. Men det var bättre.
Citera
2026-06-04, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AI-2000
Nick Alinia har blivit inbjuden till SVT's humorprogram IFS - invandrare för svenskar vilket har fått vänstern att gå fullständigt i taket. Paneldeltagaren Julia Frändfors hoppar av programmet, och säsongen, efter att Nick blivit inbjuden.

Expressen rapporterar om att den "högerextrema aktivisten" Nick Alinia medverkar i kommande säsongs av IFS.

Dagens ETC har redan gjort två artiklar om det fasansfulla som har hänt där dom problematiserar att Nick får komma till tals i public service. Han beskrivs av vänstertidningen som "videohuligan" och "högerextrem nätaktivist".

ETC's kommentarsfält på Instagram fylls av kommentarer om hur fan SVT kan bjuda in nazister. Vänstern är alltså helt rasande och Nick Alinia skriver själv på Instagram att vänstern har gått upp i stabsläge.

Vad tycker Flashback om detta? Rätt eller fel att låta alla komma till tals? Finns det en gräns?

Förstår fortfarande inte varför vänstermupparna benämner en iranier bosatt i Sverige som nazist, finns liksom ingen logik i det men å andra sidan är ju inte vänstern kända för logik direkt
Citera
2026-06-04, 13:32
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Den högerextrema aktivisten Nick Alinia ska medverka i SVT:s ”Invandrare för svenskar”.
Det fick poddprofilen Julia Frändfors att hoppa av.
”Jag vill inte sitta med honom och skratta och låtsas som att allt är lugnt”, skriver hon i ett sms till TV4 Nyheterna.

https://www.tv4.se/artikel/6ARkr3tzHWYUPknBBfUDRH/hoppar-av-svt-programmet-vill-inte-sitta-med-honom

Om Frändfors m.fl endast trivs i trånga korridorer med lågt i tak så skall dom självklart hoppa av.
Citera
2026-06-04, 13:33
Medlem
Har någon av alla som försvarar Nick Alinia sett programmet han bjudits in till? Det är bred familjeunderhållning, inte ett politiskt debattprogram. Även om jag inte tror att det kommer ha någon särskild inverkan på den politiska debatten så kan jag också förstå att de övriga deltagarna tycker det känns olustigt att sitta och skoja med en person som vill kicka ut dem ur landet.

Ska vi snacka kränkthet så är det väl i så fall mer uppseendeväckande när Carl-Oskar bohlin vägrade intervjuas av Edvin Törnblom för att han tidigare sagt att han stöttade Magdalena Andersson som statsminister. Höger är de nya snöflingorna.
Citera
2026-06-04, 14:08
Medlem
Är han verkligen högerextrem? Eller säger han det som de flesta tänker och tycker?
Citera
2026-06-04, 14:12
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Är han verkligen högerextrem? Eller säger han det som de flesta tänker och tycker?

Sett till opinionen tänker och tycker inte de flesta som du och jag.

I mitt tycke så är Alinia någon som har rätt om det mesta, inte sett så mycket av honom dock.
Citera
2026-06-04, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Kan någon förklara för mig vem Nick Alinia är och varför han, åtminstone enligt vissa, är världens hemskaste person?

Han är en kille som blivit känd för att han trakasserar meningsmotståndare på stan, hänger ut dem och deras familjer på olika vis o.s.v.

Så jag tror de flesta högermänniskor i vårt avlånga land gillar honom. Konformitet är bra så att bedriva hetsjakt på random svenssons med för honom felaktiga åsikter.

Han är typiskt nyhöger: undergiven snubbe som mobbar människor för att känna sig större. Naturligtvis har han aldrig i hela sitt liv föreslagit något som skulle kunna förbättra för någon, utan det viktiga är att alla känner sig lika nedtryckta och patetiska som han och hans svans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in