2026-06-04, 11:07
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaghatarsd

Jag är inte säker på att det varit så lätt om man ar med. Hade man varit med så hade man utsatts för 100 gånger mer "brus" än vad vi får se i tv.
Citera
2026-06-04, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Jag är inte säker på att det varit så lätt om man ar med. Hade man varit med så hade man utsatts för 100 gånger mer "brus" än vad vi får se i tv.
Jag hade gått efter anonyma, tystlåtna som håller sig i bakgrunden. Han har ju dessutom suttit i äkta mr Montgomery Burns stil i en stol och sett skurkaktig ut avsnitt efter avsnitt 😂 hur är inte det misstänksamt?
Citera
2026-06-04, 11:23
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Jag hade gått efter anonyma, tystlåtna som håller sig i bakgrunden. Han har ju dessutom suttit i äkta mr Montgomery Burns stil i en stol och sett skurkaktig ut avsnitt efter avsnitt 😂 hur är inte det misstänksamt?

Men han är säker den typen i verkligheten med.

De träffades ju innan de utsåg förrädarna och jag tror inte Patrik spelade Allan då heller utan höll sig i bakgrunden. De enda misstagen han gjorde var när han försökte "rädda" Miriam och Torbjörn. Annars så körde han klockrent genom serien.

Jag är mer förvånad att Johan gick så långt. Visst skulle en förrädare uppföra sig som honom? Troligtvis inte. Men han pekade ut folk åt höger och åt vänster och han hade oftast fel. Konstigt att de inte ville bli av med honom bara för att kunna fokusera bättre. Tilda var 100% att hon var trogen, hade de tänkt logiskt skulle de inte röstat på henne. Konstigt att Julia åkte med. Julia var ju efter Patrik den som tänkte mest logiskt
Citera
2026-06-04, 11:35
Medlem
Jag tycker att man ska ta in lite mer deltagare som jobbar med att avslöja lögnhalsare och bullshitters.

Hade jag fått välja deltagare så:

Trogna:
Magnus Hedberg (lyxfällan, tror han hade varit perfekt, har bra näsa för BS)
Någon kriminalvårdare (vistas i miljöer där klienter konstant försöker manipulera, ljuga och luras)
Olof Lundh (Verkar bara sjukligt smart)
Hasse Bronthén (gammal polis och numer ståuppkomiker)
Glenn Hysén (med för underhållningsvärdets skull)
Kriminaltekniker (Fokuserar mer på bevis, nyttigt att ha)
Bartender (Bra på att ta temp på människor)
Psykolog (kan nog avslöja när människor ljuger)
Präst (vi fick aldrig se vad prästen denna säsongen gick för, gärna ny nästa säsong)
Leif GW (ingen motivering behövs)
Peter Apelgren (underhållningsvärde)
Therese Lindgren (influencern)
Claes Elfsberg (Pondus, får nog med sig människor)
Petra Malm (Elitsoldat, vet hur folk beter sig när de är pressade)

Förrädare:
Annie Lööf (politiker, vet hur man ljuger)
Mikaela Laurén (Auran känns att hon skulle vara bra på att ljuga och har stenansikte)
Johan Ulveson (Finns nog ingen som hade löst förrädarrollen bättre än Ulveson?)
Citera
2026-06-04, 12:27
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AZaz09-e
Var kan man se reklamen?

Det visades på TV4 nu mellan avsnitten.
Citera
2026-06-04, 14:12
Medlem
Citat:
Ja det fick de ju eftersom att samtliga nötter och Ahmed kastade grönt för att avsluta spelet (Cleo, Tom, Birro)

Nej de senaste två säsongerna har de inte fått se det. De bara antog att de var trogna allihopa ändå.
Citera
2026-06-04, 14:42
Medlem
Johan är rolig men så dålig att det gör ont
Citera
2026-06-04, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Nej de senaste två säsongerna har de inte fått se det. De bara antog att de var trogna allihopa ändå.
Förra säsongen så kastade ju Tom, Birro, Cleo och Ahmed grönt. Således var alla 4 tvungna att avslöja sin sanna identitet där och då. Så jo, det gjorde dem. Däremot vid runda bordet, jag tror att det var Wilhelm och någon till som röstades ut, så fick dessa inte avslöja sin identitet. Men nu frågade inte postaren om runda bordet, han frågade om Endgame.

Hade Tom, Birro, eller Cleo däremot röstats ut i endgame så hade de fått gå utan att avslöja sin identitet tills bara två är kvar. Men nu var det inte så eftersom att alla kastade grönt. Gå tillbaka och kolla det avsnittet om du vill.
Citera
2026-06-04, 17:17
Medlem
Citat:
Förra säsongen så kastade ju Tom, Birro, Cleo och Ahmed grönt. Således var alla 4 tvungna att avslöja sin sanna identitet där och då. Så jo, det gjorde dem. Däremot vid runda bordet, jag tror att det var Wilhelm och någon till som röstades ut, så fick dessa inte avslöja sin identitet. Men nu frågade inte postaren om runda bordet, han frågade om Endgame.

Hade Tom, Birro, eller Cleo däremot röstats ut i endgame så hade de fått gå utan att avslöja sin identitet tills bara två är kvar. Men nu var det inte så eftersom att alla kastade grönt. Gå tillbaka och kolla det avsnittet om du vill.

Jag missförstod frågan.

Om alla kastar grönt så har alla på direkten alltid fått avslöja sin sanna identitet. Helt riktig!
(Behövs ju inte när det är bara förrädare kvar såklart)
Citera
2026-06-04, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Johan är rolig men så dålig att det gör ont
Ett tips. Idag kan man se alla 12 avsnitten av ny inspelade förrädarna u k på tv4 play. 🤗
Citera
2026-06-04, 19:02
Medlem
Välförtjänt vinnare.
Citera
2026-06-04, 19:14
Medlem
LoppeliLoppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eilaeila
Ett tips. Idag kan man se alla 12 avsnitten av ny inspelade förrädarna u k på tv4 play. 🤗

Yes! Kollar redan 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in