Citat:
Ursprungligen postat av
fjollcigg
Tror aldrig att jag har spelat på en Yamaha, men försöker jag bygga en pampig blåsorkester i Cubase/FL är det bara klarinetten som övertygar. Dör lite inombords var gång jag hör en VST-trumpet

Lol, yep "trumpeterna" funkar att använda med delay och reverb när man gör techno/house, men annars är det inte så mycket med de..
Roland verkar dock ha lärt sig lite genom åren. Hittade detta:
https://youtu.be/rRdgVT0eUEw
Förföriskt.
När jag var ung och använde mjukvara för att göra musik så rippade jag så gott som alla mina ljud själv från olika källor. Se om du kan hitta ett rent klipp med trumpeten i klippet ovan, rippa ljudet och behandla det i Audacity, och använd det sedan i ditt musikprogram.