2026-06-03, 20:10
Medlem
QuantumQuills avatar
Äsch det är bara gnagets skymningsagenter som sprider rykten för att få upp priset från 40 till 60 miljoner.
Lite som Bosse gjorde med afrikanerna för ett par år sedan.
Citera
2026-06-03, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Äsch det är bara gnagets skymningsagenter som sprider rykten för att få upp priset från 40 till 60 miljoner.

Deniz Gül is loving it
Citera
2026-06-03, 23:08
Medlem
skogsburkans avatar
Nu vet jag inte om Twitter folket tramsar men går att läsa att Newcastle och Chelsea också är sugna på Johanna.
Citera
2026-06-03, 23:37
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nu ska vi inte gå händelserna i förväg men Yohanna tycks verkligen rädda oss nu och vad vi kan återinvestera i truppen blir intressant men vem fan såg hans totala tokgenombrott komma för bara ett par månader sedan..?

Skrämmande tanke att en enskild affär kan va skillnaden mellan liv å död. Nu tror jag inte vi åker ur oavsett men det är ändå såpass nära botten att man ska va orolig.

GBG borta i nästa får fanemig inte förloras. Då blir det jobbigt..
Grattis, han blir er Linus Hallenius. Ni som vet, ni vet!
Citera
2026-06-04, 00:10
Medlem
Londons avatar
Citat:

Lika insiktsfullt som alltid! 👌

Den här lilla detaljen med att de är listade på NGM och att det därför finns ett regelverk att förhålla sig till när det kommer till kurspåverkande information verkar du plötsligt blunda för.

Pajas.

Citat:
Ursprungligen postat av Teu
London har bättre koll på detta, men det är väl skatt på 20% off the bat?

Nej. Har inte bättre koll på denna affär än vad du har. Men vi kan leka med siffrorna.

130 msek i ”nettoresultateffekt” säger bolaget. Nettointäkt hade varit min term men det är anal galgning i semantik.

235 brutto säger media
130+ netto säger bolaget.

Ni köpte honom för typ en Mill?

35-40 % i vfk vore väl allt annat än orimligt i en affär som syftade till att få honom att flyga genom Solna till en högre summa än vad de fått om de sålt honom cash up front.

235 * ,65 =152,75.

Sen ska agenter ha sitt. Spelaren säkert en sudd han med.

130+ ska skattas på men ni får göra avdrag från tidigare års förluster.

Att siffran går från ~235 till +130 är inte uppseendeväckande i sig. Frågan är hur i helvete ni fått någon klubb att erbjuda de pengarna brutto?

Ärligt talat; Yohanna eller Lucas? Vem hade du investerat dina pengar i om de hade varit två investerbara aktier?
Citera
2026-06-04, 08:54
Medlem
bananjuices avatar
Med tanke på vilken klubb det rör sig om är det förmodligen kriminella nätverk som tvingar upp priset.
Citera
2026-06-04, 11:26
Medlem
Strasbourg ska vara en av klubbarna som är sugna på Ure. Kan bli svårt att behålla säsongen ut om det kommer konkreta bud från såna håll.

Tveksamt om Bjerkebo är lika het för klubbar på riktigt hög nivå egentligen. Jag tror att han skulle få ungefär samma flytt till vintern som han kan få nu, nåt hyggligt mellansteg, vi kanske får lite mindre om ett halvår men det skulle det antagligen vara värt.
Citera
2026-06-04, 13:48
Medlem
skogsburkans avatar
Silas ”Nwankwo” Andersen snart såld till Sporting CP för 80 mille + bonusar.
Citera
2026-06-04, 13:54
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Silas ”Nwankwo” Andersen snart såld till Sporting CP för 80 mille + bonusar.
Han förlängde väl sitt kontrakt med Häcken för några månader sedan? Det får en att undra vilka motkrav han hade för att göra det.
Citera
2026-06-04, 13:55
Medlem
skogsburkans avatar
Mikael Andersson vill lämna dif pga Bosses lögner. Löften som inte infriats lite samma argument som Danielsson hade när det begav sig. Bosses dagisverksamhet skördar ännu ett offer.

Som tur för diff har dom Helgeland i truppen som är bättre och konkurrerat ut honom.

Enligt dansk media är en Saudisk klubb, två dansk klubbar intresserade och så agentplacerar såklart Anel mutkolv att MFF är intresserade också.

20 miljoner plus hög sign on kosta kalaset för 1 år sen. Går han få för 15 mille får han gärna vända hem till Danmark och MFF.
Senast redigerad av skogsburkan 2026-06-04 kl. 13:57.
Citera
2026-06-04, 13:56
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Han förlängde väl sitt kontrakt med Häcken för några månader sedan? Det får en att undra vilka motkrav han hade för att göra det.

Fick väl någon mille eller en viss procent vid försäljningen kan jag tänka mig såfall. Klausul verkar inte finnas då Friberg förhandlat upp summan rejält från första budet.
Citera
2026-06-04, 13:58
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Fick väl någon mille eller en viss procent vid försäljningen kan jag tänka mig såfall. Klausul verkar inte finnas då Friberg förhandlat upp summan rejält från första budet.
Någon mille räcker nog inte långt i sig. % på försäljningen kan jag tänka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in