2026-06-04, 11:46
Medlem
Stefanhallgrens avatar
Jocki tar upp tennisbollar av nån anledning samtidigt som han säger att Cherry är hans favoritsmak i kurragömma videon. URSÄKTA?
Linnea ÄR tennis och cherry. Herregud så besatt han är av Linnea. Obehagligt.
Citera
2026-06-04, 12:00
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludan
Nu har jag mailat Stockholms Tingsrätt och bett om handlingarna gällande stämningen. Om någon här kommer före så lägg gärna ut. Kan tänka mig att Jocke gått all in efter att dom första ansökningarna blev dissade. Kanske ringde han upp och grät en stund, kanske han bad dom om att titta på dokumentären Ett övergivet barn eller läsa boken Monster. Vem vet, kanske han till och med berättade om hur uppskattad och stor han är som vunnit en massa priser och är "Jävligt Rik"
Oavsett tror jag det blir en spännande läsning der merparten troligen inte ens handlar om tröjorna

Bara Jockiboi inte börjar sjunga för dem. Det vore det grymmaste dvärgen skulle kunna utsätta någon för. Man kan överleva svält, sjukdom och Anjos svettiga chipstuttar, men ingen ska behöva höra Jockiboi dra igång sin repertoar.

"Jag har längtat ända sen jag var liten..."

Ja, det har den blonderade mytomanen säkert. Jockiboi har ju längtat efter det mesta sedan dvärgen var liten, uppmärksamhet, medlidande och möjligheten att stå på scen med sönderblekt hår och misslyckade plastikoperationer.
Citera
2026-06-04, 12:13
Medlem
Ludans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Bara Jockiboi inte börjar sjunga för dem. Det vore det grymmaste dvärgen skulle kunna utsätta någon för. Man kan överleva svält, sjukdom och Anjos svettiga chipstuttar, men ingen ska behöva höra Jockiboi dra igång sin repertoar.

"Jag har längtat ända sen jag var liten..."

Ja, det har den blonderade mytomanen säkert. Jockiboi har ju längtat efter det mesta sedan dvärgen var liten, uppmärksamhet, medlidande och möjligheten att stå på scen med sönderblekt hår och misslyckade plastikoperationer.

Han trodde att äntligen skulle han få upprättelse och bli älskad av sin biofamilj. Istället spred han ett hat fullt av lögner och blir förvånad över att dom inte är stolta över honom. Den där låten är en mardröm som borde gett honom en enkelbiljett ut ur sociala media och vartenda TV-hus i landet
Citera
2026-06-04, 12:56
Medlem
0.1s avatar
Äger inte Olof k Gustafsson varumärket 'jockiboi' eller har jag drömt det??
Citera
2026-06-04, 15:23
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Tror du att de tjänar pengar på att sälja t-shirts förr 200 kr?

Det är ju ett självkostnadspris.

Lite tjänar dom väl, några hundringar.

Jockiboi tog ju ner diverse kanaler som Hydra förr i tiden när Youtube var i en fas där varumärkes ägare hade full rätt till reklampengar som tjänats på patenterade ord som Jockiboi, och då såfort nån skrev Jockiboi i titeln så fick Jockiboi rätten att ta ner videos och dela ut varningar som tillslut blev tre och sen avslutades Hydras tid på Youtube.

Han utnyttjade detta till fullo såklart, därav gjorde han en "jag blir ledsen om nån säger Jockiboi i videotitlar"-video direkt efter att Danjal hjälpte han med varumärkesregg.

Schysst fälla. Medvikt spatserade rakt in i fällan ett decenie senare, kanske för att dom trodde Jockiboi kunde bli ledsen över ordet.
Citera
2026-06-04, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Lite tjänar dom väl, några hundringar.

Jockiboi tog ju ner diverse kanaler som Hydra förr i tiden när Youtube var i en fas där varumärkes ägare hade full rätt till reklampengar som tjänats på patenterade ord som Jockiboi, och då såfort nån skrev Jockiboi i titeln så fick Jockiboi rätten att ta ner videos och dela ut varningar som tillslut blev tre och sen avslutades Hydras tid på Youtube.

Han utnyttjade detta till fullo såklart, därav gjorde han en "jag blir ledsen om nån säger Jockiboi i videotitlar"-video direkt efter att Danjal hjälpte han med varumärkesregg.

Schysst fälla. Medvikt spatserade rakt in i fällan ett decenie senare, kanske för att dom trodde Jockiboi kunde bli ledsen över ordet.
Snälla. Ingen i hela världen tror att Jockiboi har kapacitet att vara ledsen.
Jag tror att han är programmerad att känna frustration och förakt och inte mycket mer.
Citera
2026-06-04, 15:48
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Snälla. Ingen i hela världen tror att Jockiboi har kapacitet att vara ledsen.
Jag tror att han är programmerad att känna frustration och förakt och inte mycket mer.

Ja han hör ju röster i huvudet, och lyder rösterna, vilket väl kom fram från hans socialpapper?

Snubben lyssnar på demoner och lyder dom.
Senast redigerad av KungPungPat 2026-06-04 kl. 15:51.
Citera
2026-06-04, 15:56
Medlem
Citat:
Ja han hör ju röster i huvudet, och lyder rösterna, vilket väl kom fram från hans socialpapper?

Snubben lyssnar på demoner och lyder dom.
Det vet jag inte, men av det jag sett av spökjakt vet jag att han brukar ropa "Är du djävulen? Är du en demon?" in i olika rum så han önskar nog åtminstone att han hörde demoner.

Personligen tror jag bara han är sociopat men det är klart, besatt (av demoner alltså, inte av sin svägerska och mamma) är coolare.
Citera
2026-06-04, 16:04
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Det vet jag inte, men av det jag sett av spökjakt vet jag att han brukar ropa "Är du djävulen? Är du en demon?" in i olika rum så han önskar nog åtminstone att han hörde demoner.

Personligen tror jag bara han är sociopat men det är klart, besatt (av demoner alltså, inte av sin svägerska och mamma) är coolare.

Varje dödlig synd är egentligen demoner i våra chakror. Osäker på om Jockiboi ens har chakror, men om han har dom så är han iaf fullt kontrollerad av samtliga av de sju demonerna.

De sju dygderna ska vara sättet att motverka synderna, men när fan gjorde Jockiboi nått positivt sist.

Tänk att ha en miljon mongos och ungar som lyssnar och tror på ens ord. Att inte använda den makten till nått positivt och hjälpa folk, det är sjukt.
Citera
2026-06-04, 16:19
Medlem
Citat:
Varje dödlig synd är egentligen demoner i våra chakror. Osäker på om Jockiboi ens har chakror, men om han har dom så är han iaf fullt kontrollerad av samtliga av de sju demonerna.

De sju dygderna ska vara sättet att motverka synderna, men när fan gjorde Jockiboi nått positivt sist.

Tänk att ha en miljon mongos och ungar som lyssnar och tror på ens ord. Att inte använda den makten till nått positivt och hjälpa folk, det är sjukt.
Det räcker för jockiboi att den miljonen tror att han är god när han pratar med ledsna ungdomar i Ömhudad, ihop med en fotograf med parkinsons. Fast iofs, det är väl snällt att även låta någon som skakar så att hålla i en kamera utan bildstabilisator. Så det var väl senast han gjorde någonting positivt då? För den personen i alla fall.
Citera
2026-06-04, 16:47
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Haha! Precis läst vad man kunde få ut från Stockholms Tingsrätt. Att Jockiboi som makthavare är ute och hotar privatpersoner är nu offentliga handlingar! Det här måste media uppmärksamma.
Citera
2026-06-04, 16:57
Medlem
HudHertiginnans avatar
Lite sen på bollen här, men har någon lyssnat på Anjo och Lisens nya podd?

I första avsnittet pratar de om så kallade "anti-fandoms". Det som slår mig är att de verkar utgå från att all kritik handlar om hat, när det för många snarare handlar om att reagera på sådant man uppfattar som problematiskt beteende.

Personligen har jag aldrig ägnat mig åt att diskutera eller kritisera andra kändisar på det här sättet. Det är just Joakim som väckt mitt intresse, eftersom han har ett så stort inflytande över väldigt många människor.

Det som frustrerar mig är att jag upplever att vissa handlingar och beteenden inte fått de konsekvenser som jag tycker att de borde ha fått. Samtidigt fortsätter han att vara framgångsrik, synas överallt och hyllas av många. Den kontrasten är svår för mig att förstå, och det är nog därför engagemanget kring honom blir så starkt. Jag hoppas att han en dag får sona för sina gärningar. I detta liv eller nästa ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in