2026-05-31, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Vadå "fel"?

Finns statistik på att män måste skicka hundratals om inte tusentals meddelanden/likes för att lyckas skrapa ihop EN kaffedejt.

Att masslikea är ett måste som man på apparna. Alla som påstår något annat ljuger.

Nä det där har jag svårt att tro att det stämmer. Men kanske är skillnad i olika ålderssegment.
Skulle argumentera enligt nedan.
Bara utifrån ett maskininlärningsperspektiv så lär du ju upp en algo på att allt duger för dig. Sedan så antar jag det bara är masslike utan någon kommentar vilket leder till en meningslös diskussion.
Du kommer helt fucka upp din rating och bara exponeras mot profiler där du knappt har intresse.
Om det skrivit något utifrån ratio på like till match tar jag för givet att den är gjord utifrån att någon masslikar.
Citera
2026-05-31, 20:52
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Vadå "fel"?

Finns statistik på att män måste skicka hundratals om inte tusentals meddelanden/likes för att lyckas skrapa ihop EN kaffedejt.

Att masslikea är ett måste som man på apparna. Alla som påstår något annat ljuger.

Masslikea och sen sitta här i inlägg efter inlägg och gråta över att alla matchningar är fula fetton? Vad var meningen med att swipa höger på nån som ändå inte var intressant från början. Otroligt korkad strategi.
Citera
2026-05-31, 21:12
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bionicyxil
Nä det där har jag svårt att tro att det stämmer. Men kanske är skillnad i olika ålderssegment.
Bara utifrån ett maskininlärningsperspektiv så lär du ju upp en algo på att allt duger för dig. Sedan så antar jag det bara är masslike utan någon kommentar vilket leder till en meningslös diskussion.
Du kommer helt fucka upp din rating och bara exponeras mot profiler där du knappt har intresse.
Om det skrivit något utifrån ratio på like till match tar jag för givet att den är gjord utifrån att någon masslikar.

Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Masslikea och sen sitta här i inlägg efter inlägg och gråta över att alla matchningar är fula fetton? Vad var meningen med att swipa höger på nån som ändå inte var intressant från början. Otroligt korkad strategi.
Det finns inget som tyder på att mass-gillande skulle leda till att algoritmen "straffar" dig. Det är bara broscience och saknar grund. Match har inte heller gått ut med hur deras algoritm funkar på detaljnivå.

Jag har faktiskt själv gjort ett experiment där jag först varit väldigt restriktiv med vilka jag gillar. Sen har jag spam-gillat alla. Resultatet blev att när jag var restriktiv så fick jag visserligen några attraktiva och populära, men sen började flödet visa en massa fetton och annat. Medan när jag spam-gillade så fick jag både attraktiva och fula. Skillnaden är att jag med spam-gillandet kunde avverka så många profiler som möjligt och få ett högt antal matchningar (även om de flesta matchningarna var av låg kvalitet). Kunde även flera månader senare få pinglor som matchade med mig för att de tidigare varit inaktiva. Med spam-gillandet kunde jag gå till sängs och sen vakna upp med 10 nya meddelanden på morgonen. Även om 9 var ointressanta så var 1 ändå acceptabelt. Att sitta och vara restriktiv kommer bara dränera på din tid och energi.

Problemet för min del nu är att appen är helt förstörd sedan de infört "din typ" som standardinställning för tjejernas inkomna likes jämfört med förr då det var i kronologisk ordning. Inte ens med abonnemang fick jag i närheten av de matchningar jag fick för bara några månader sedan.
Senast redigerad av Duke-Of-Wellington 2026-05-31 kl. 21:14.
Citera
2026-05-31, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
När jag använde Hinge försökte jag alltid bestämma träff ganska tätt inpå att man började snacka. Jag hade tydligt i min bio att jag letade efter långsiktigt förhållande och att jag var ute efter att ses i verkligheten. Fick väldigt många matchningar och positiva samtal. Föreslagna dejten var aldrig hemma hos någon utan alltid utomhus.

Under ett halvår kanske jag pratade med ett 30-tal kvinnor (olika åldrar och raser), frågade om träff med ett 20-tal och var på träff med kanske åtta. Majoriteten av de jag frågade sa att de var positiva till att ses men antingen tog bort en när dagen närmade sig, eller hittade på diverse ursäkter. Av dessa åtta var fyra östasiater, två var negresser, en östeuropé och en från mellanöstern. Alla svenska kvinnor (vilket också var dem jag tyckte jag hade "bäst" konversationer med) jag frågade ghostade mig.

Kvinnor har dejtingappar för att boosta sina egon. De gillar skryta om hur smarta och fantastiska de är, samtidigt som de blir på smällen med en snubbe som sätter fingret under varje ord han läser och som sedan misshandlar dem. Sen är de tillbaka på dejtingappar med sina jobbiga småbarn som är deras liv.
Utländska tjejer är normala därför att de fått en bra uppfostran av sina föräldrar. Alla svenska kvinnor är uppfostrade av mammor som själva var riktiga slynor och ett resultat av 68-vänstern. Det är därför du ser en massa känslomässigt instabila svenska tjejer i alla åldrar som ghostar, hittar på ursäkter för att avbryta träffen, är ensamstående föräldrar och/eller separerat från sina män.

En kvinnas personlighet är resultatet av sin mamma. Om mamman var strikt och gav en bra uppfostran, så blev den svenska tjejen likaså. Men dessa fall är ytterst sällsynta. Istället lät mamman henne åka ner till Rhodos som 18 åring med tjejgänget för att knulla runt med både Erik och Mohammed, för att sedan backpacka hela asien som 20 åring där hon kunnat utsättas för fara (och säkert knullat runt med halva världens nationaliteter på några vandrarhem på köpet). Tredje resan gick väl säkert till Australien där hon bara var tvungen att träffa den där surfarkillen som han sen blev otrogen mot varpå hon med brustet hjärta reser hem och säger "aldrig mer killar", för att sedan när fittan kliar tanka hem Tinder/Hinge och vara manipulativ mot män som hämnd men samtidigt känna att hon kan få kuk på expressfart (vilket hon i grunden inte är intresserad av eftersom hon redan fått tillräckligt i sitt dittills korta liv). Nu ska hon istället plugga en 3-årig universitetsutbildning där stressen inte kommer få någon kille att komma in i hennes liv även om hon härjar på dejtingappar. Blir suget efter kuken alldeles för stor så hittar hon engångsligg på studentfesterna. Efter studierna har hon flyttat till Stockholm, hittat ett bra jobb enbart för att hon ser bra ut, skaffat hund som hon kommer att prioritera över allt annat, återigen tanka Hinge för att hoppas på den stora kärleken och villa med volvo och vovve. Och där är vi nu, och det är de tjejerna du ser först i flödet.

Var på en medelhavsö med min kompis då jag var i yngre 20 årsåldern. Vi träffade på tre svenska tjejer på vårt hotell och vi gick ut tillsammans några dagar. Direkt särade de på benen trots att alla tre hade killar hemma i Sverige som väntade. De har alltså fått i sig fet blatte-kuk medan deras simp till kille postar en Instagram-bild med sin tjej några dagar efter hemkomst om hur fantastiskt glad han är över att ha henne.

Hur många vackra utländska tjejer ser du på Hinge? Knappt någon. Varför? Jo, för att de har fått en ordentlig uppfostran, blivit uppvaktade och hittat en bra man från sin egen kultur och är nu gift med 2-3 barn i en ålder mellan 25-40. De gick inte runt och festade och red kuk-karusellen och blev mentala vrak redan vid 25 årsåldern.

De utländska tjejer man hittar på Hinge är antingen gravt oattraktiva, eller attraktiva som helt enkelt inte hittat sin kille och kanske aldrig varit i förhållande innan.
Citera
2026-05-31, 21:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Söker endast seriöst! Saknar tvåsamheten.

MINA BARN ÄR MITT ALLT!!!!

Tänker vara 100% ärlig för sån är jag.
- inga under 180 cm
- ingen bild? Hejdå!
- ingen som tar sig allt för seriöst

Jag:
+ fantastisk
+ kärleksfull
+ helt enkelt bäst

"Saknar tvåsamheten".

Mmmmmm, vi säger så..
Vad det handlar om är att de vill hitta en plånbok. De flesta av de har levt med en man, de har separerat och mannen lämnat boendet åt mamman med ungarna - såklart. Kvar blir hon med en hög hyra och så ska hon samtidigt pröjsa för barnen.

Det sista dessa kvinnor vill är att hitta en ny man utan barn, som sedan gör de gravida på nytt eftersom losern oxo vill ha barn. Men de är så illa tvungna då de inte får ihop ekonomin.

Men det är inte lika sexigt att skriva i en profil.
Citera
2026-05-31, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Det finns inget som tyder på att mass-gillande skulle leda till att algoritmen "straffar" dig. Det är bara broscience och saknar grund. Match har inte heller gått ut med hur deras algoritm funkar på detaljnivå.

Jag har faktiskt själv gjort ett experiment där jag först varit väldigt restriktiv med vilka jag gillar. Sen har jag spam-gillat alla. Resultatet blev att när jag var restriktiv så fick jag visserligen några attraktiva och populära, men sen började flödet visa en massa fetton och annat. Medan när jag spam-gillade så fick jag både attraktiva och fula. Skillnaden är att jag med spam-gillandet kunde avverka så många profiler som möjligt och få ett högt antal matchningar (även om de flesta matchningarna var av låg kvalitet). Kunde även flera månader senare få pinglor som matchade med mig för att de tidigare varit inaktiva. Med spam-gillandet kunde jag gå till sängs och sen vakna upp med 10 nya meddelanden på morgonen. Även om 9 var ointressanta så var 1 ändå acceptabelt. Att sitta och vara restriktiv kommer bara dränera på din tid och energi.

Problemet för min del nu är att appen är helt förstörd sedan de infört "din typ" som standardinställning för tjejernas inkomna likes jämfört med förr då det var i kronologisk ordning. Inte ens med abonnemang fick jag i närheten av de matchningar jag fick för bara några månader sedan.

Eftersom du vet att det finns ”din typ”
och den rankar inkommande likes hur kan du då tro att det är broscience kring vilka som kommer upp i flödet. För jag kan garantera dig att iallafall min algo är extremt mycket mer träffsäker nu än ibörjan.
Citera
2026-05-31, 23:35
Medlem
Citat:
Eftersom du vet att det finns ”din typ”
och den rankar inkommande likes hur kan du då tro att det är broscience kring vilka som kommer upp i flödet. För jag kan garantera dig att iallafall min algo är extremt mycket mer träffsäker nu än ibörjan.
Är väl väldigt enkelt? Förut när allt var i kronologisk ordning och jag mass-likade enbart på profiler som var aktiva nu/idag så fick de upp min profil i realtid och kunde ta ställning till om de ville matcha eller inte. Nu drunknar jag istället bland deras slask och de profil som är "hennes typ" är nog oftast inte ens hennes typ.

Riktigt usel uppdatering.
Citera
2026-05-31, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Är väl väldigt enkelt? Förut när allt var i kronologisk ordning och jag mass-likade enbart på profiler som var aktiva nu/idag så fick de upp min profil i realtid och kunde ta ställning till om de ville matcha eller inte. Nu drunknar jag istället bland deras slask och de profil som är "hennes typ" är nog oftast inte ens hennes typ.

Riktigt usel uppdatering.
Min typ är känns ganska elobaserad iallafall för mig.

En grej kring realtid jag pausade mitt konto ett tag en gång då fick jag likes som kom efter pausningen så det verkar vara lite oklart där, någon annan får gärna bekräfta. Ganska ruttet för fattar att om det är aktiv nu du kör på och du likar och det kommer upp direkt så borde det öka chansen ordentligt.
Citera
2026-06-01, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
"Saknar tvåsamheten".

Mmmmmm, vi säger så..
Vad det handlar om är att de vill hitta en plånbok. De flesta av de har levt med en man, de har separerat och mannen lämnat boendet åt mamman med ungarna - såklart. Kvar blir hon med en hög hyra och så ska hon samtidigt pröjsa för barnen.

Det sista dessa kvinnor vill är att hitta en ny man utan barn, som sedan gör de gravida på nytt eftersom losern oxo vill ha barn. Men de är så illa tvungna då de inte får ihop ekonomin.

Men det är inte lika sexigt att skriva i en profil.
Jag brukar titt som tätt få upp en söndertatuerad tjej med silikonbröst sedan två år tillbaka som inte ens är över 30, och som redan har en skitunge. Hon registrerar om sin profil titt som tätt med nya bilder i förhoppningen om att hon nu minsann kommer hitta en bra simp och styvpappa till sitt barn.

Vidrigt vilket samhälle globalisterna har skapat. Och stackars barn som har en mamma som beter sig på det sättet. Är väl bara tacka Churchill och Roosevelt. Vi besegrade verkligen fel fiende och här ser vi resultatet 80 år senare.

Det enda positiva är att män ur generation Z alla lärt sig att man utan några som helst undantag ska dejta singelmorsor. Så kan dom sitta där frustrerade år efter år med låg levnadsstandard med en ICA-lön och undra om det verkligen var värt att låta Ragge stoppa in den oskyddat.
Citera
2026-06-01, 12:44
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Tror att du och jag har olika uppfattningar om hur dejtingappar fungerar.
Citera
2026-06-01, 12:45
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Ehh... Va?

Tror att du och jag har olika uppfattningar om hur dejtingappar "fungerar"(icke fungerar).
Citera
2026-06-01, 19:27
Medlem
Nyligen började jag prata med en kvinna som berättade att hon har PTSD från tidigare erfarenheter och att sex i princip gjort hennes liv till ett helvete. Då ställer jag mig en enkel fråga: om man fortfarande är så skadad att man inte kan lita på människor eller släppa in någon på riktigt, varför söker man då aktivt efter en relation?
Jag säger inte att människor inte får ha ett bagage, det har vi alla men någonstans måste man också vara rättvis mot den nya personen man träffar. Jag är inte ditt ex och jag är inte mannen som sårade dig och jag är inte ansvarig för det någon annan gjorde mot dig för flera år sedan.

Varför Fan är så många kvinnor på Hinge känslomässigt skadade, psykiskt instabila ?

Sedan kommer ghosting, och där tappar jag faktiskt tålamodet helt, jag förstår fortfarande inte vad människor får ut av det. Man skriver med någon i veckor, ibland månader. Man lär känna varandra, träffas, skrattar tillsammans och delar personliga saker. Sedan försvinner personen bara, inte ett ord. ingen förklaring , ingen respekt. För mig är det inte moget beteende och det är inte självrespekt utan det är konflikträdsla. Fan Om man inte längre är intresserad, skriv det då. Om man inte känner att det passar, skriv det då. Hur svårt kan det vara? Det tar bokstavligen mindre än en minut att avsluta något på ett vuxet sätt istället för att låtsas som att den andra personen aldrig existerat.

Och en annan sak som jag reagerar på att jag ser samma profiler om och om igen och samtidigt känns algoritmen märklig. Jag får ofta upp samma typer av profiler om och om igen och ibland undrar jag om appen verkligen är byggd för att hjälpa människor hitta varandra eller om den är byggd för att hålla dem kvar så länge som möjligt. För ju längre du stannar, desto mer tjänar företaget. Kanske har jag bara haft otur, men efter mina månader på Hinge känns det ibland som att många säger att de vill ha en relation medan deras beteende visar att de inte är redo för en. Och det är nog den insikten som gjort mig mest besviken.
Det mest ironiska av allt är att det ofta är samma kvinnor som dyker upp i Facebook-grupper, poddar, TikTok-klipp och reels där de förklarar varför dejtingmarknaden är trasig och varför problemet alltid ligger hos männen.
Då får man höra ännu en "framgångssaga" om dejting i Sverige, ännu en analys om hur dåliga män är på kommunikation, hur omogna män är eller hur svårt det är att hitta en bra man idag.
Senast redigerad av pati1985 2026-06-01 kl. 19:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in