Citat:
Ursprungligen postat av
Alexosigge
Farsan hade en 245 utan servo. Som jag minns det var det tungt men inte jättetungt att svänga.
I bland roar jag mig med att stänga av bilen och rulla och svänga. Och Dan vad tungt det är. Nu säger ni att jag har blatte-sulor på bilen men så är inte fallet. Standard 205or på 16tummare.
Inte särskilt tungt alls. Eller så var vi i allmänhet starkare på den tiden.
Det som kunde vara tungt var att vrida hjulen när bilen stod stilla. Man försökte alltid rulla lite sakta medan man vred hjulen. När man körde i vanlig fart var det inte alls någon skillnad.
Jag hade en flickvän som vägde under 50 kilo och hon rattade sin servolösa Volvo 144 utan problem.