2026-06-03, 22:16
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Inget av det du skriver motsäger det jag skriver och vice versa
Menar du att man kan skriva i en tråd efter den har låsts oberoende av om man är moderator?

Jag tycker det låter osannolikt att så har skett. Jag såg att Siegfrid låste tråden. Efter det var där inga inlägg. Sedan efter ca 1 min postades ett inlägg av TheLucky. Efter någon till minut så postades ännu ett inlägg av TheLucky.

Jag ser att dom inläggen är borta nu så jag vet ej exakta tidpunkter men jag vill minnas att det postades med några minuters mellanrum.
Citera
2026-06-04, 05:12
  #26
Moderator
Siegfrids avatar
Godmorgon. Tråden låstes därför att det var parallell diskussion i många olika trådar om hr Rubbestad. Vi lyssnar och har en intern diskussion, återkommer.
Självklart ska de politiska konsekvenserna av barnporrinnehavet diskutera, frågan är.bara i vilken tråd.
Ser att TS nu startar en till tråd med liknande frågeställning. Vi får ta ett helhetsgrepp.
__________________
Senast redigerad av Siegfrid 2026-06-04 kl. 05:16.
Citera
2026-06-04, 08:17
  #27
Moderator
Carlboms avatar
Rubrik ändrad.

Tidigare: Modsen i PI har panik, låser tråd om konsekvenser för SDs pedofilhärva

/Moderator
Citera
2026-06-04, 08:26
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Godmorgon. Tråden låstes därför att det var parallell diskussion i många olika trådar om hr Rubbestad. Vi lyssnar och har en intern diskussion, återkommer.
Självklart ska de politiska konsekvenserna av barnporrinnehavet diskutera, frågan är.bara i vilken tråd.
Ser att TS nu startar en till tråd med liknande frågeställning. Vi får ta ett helhetsgrepp.
Det normala borde vara att ha tråden öppen tills dess ni har beslutat gemensamt internt. Som det är nu sätter du vagnen framför hästen.

Det blir väldigt konstigt att moderator 1 låser och öppnar tråden. Moderator 2 låser tråden igen. Moderator 3 pratar i tråden trots att den är låst. Det ger inte intrycket av att man har diskuterat internt.

Men du vill rida ut tiden genom att ha den låst. I fotboll kallas det att maska. Jag tycker du maskar och det är dåligt.
Citera
2026-06-04, 12:00
  #29
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Menar du att man kan skriva i en tråd efter den har låsts oberoende av om man är moderator?

Jag tycker det låter osannolikt att så har skett. Jag såg att Siegfrid låste tråden. Efter det var där inga inlägg. Sedan efter ca 1 min postades ett inlägg av TheLucky. Efter någon till minut så postades ännu ett inlägg av TheLucky.

Jag ser att dom inläggen är borta nu så jag vet ej exakta tidpunkter men jag vill minnas att det postades med några minuters mellanrum.

Ja det går rent tekniskt att posta inlägg i låsta trådar om man modererar just det forumet, annars kan vi det inte. Det förekommer ibland, men är granska ovanligt. När så sker har det alltid berott på att man börjat skriva på inlägget när tråden var öppen, men när man sedan postar det har den hunnit låsas. I de fallen brukar man bara radera inlägget. Och det var även just vad modden TheLucky gjorde i detta fall.

(Ifall det mot förmodan är relevant så var det ena inlägget postat 2 min efter tråden låstes och det andra 4 min efter den låstes.)
Citera
2026-06-04, 15:47
  #30
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Det normala borde vara att ha tråden öppen tills dess ni har beslutat gemensamt internt. Som det är nu sätter du vagnen framför hästen.

Det blir väldigt konstigt att moderator 1 låser och öppnar tråden. Moderator 2 låser tråden igen. Moderator 3 pratar i tråden trots att den är låst. Det ger inte intrycket av att man har diskuterat internt.

Men du vill rida ut tiden genom att ha den låst. I fotboll kallas det att maska. Jag tycker du maskar och det är dåligt.

Jag noterade inte att tråden var låst när skrev mina inlägg. Dessa har jag nu tagit bort. Mer går inte att göra.
Citera
2026-06-04, 17:28
  #31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Menar du att man kan skriva i en tråd efter den har låsts oberoende av om man är moderator?

Jag tycker det låter osannolikt att så har skett. Jag såg att Siegfrid låste tråden. Efter det var där inga inlägg. Sedan efter ca 1 min postades ett inlägg av TheLucky. Efter någon till minut så postades ännu ett inlägg av TheLucky.

Jag ser att dom inläggen är borta nu så jag vet ej exakta tidpunkter men jag vill minnas att det postades med några minuters mellanrum.
Har man moderatorskrafter så kan man posta i stängda trådar, det hör till sakens natur att en moderator kan behöva lägga till eller redigera ett modsmeddelande i en stängd tråd utan att först behöva öppna den.
Citera
2026-06-04, 21:14
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Har man moderatorskrafter så kan man posta i stängda trådar, det hör till sakens natur att en moderator kan behöva lägga till eller redigera ett modsmeddelande i en stängd tråd utan att först behöva öppna den.
Jag tolkade det som att denna quirk gällde alla användare. Men jag förstår nu att det bara gäller moderatorer.

Tack för förklaringen
Citera
2026-06-04, 21:14
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag noterade inte att tråden var låst när skrev mina inlägg. Dessa har jag nu tagit bort. Mer går inte att göra.
Fair enough!
Citera
2026-06-11, 19:46
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Godmorgon. Tråden låstes därför att det var parallell diskussion i många olika trådar om hr Rubbestad. Vi lyssnar och har en intern diskussion, återkommer.
Självklart ska de politiska konsekvenserna av barnporrinnehavet diskutera, frågan är.bara i vilken tråd.
Ser att TS nu startar en till tråd med liknande frågeställning. Vi får ta ett helhetsgrepp.
Hej hur gick det, trodde Ni skulle återkomma?
Citera
2026-06-11, 21:16
  #35
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Hej hur gick det, trodde Ni skulle återkomma?
Eftersom du redan startat en ny tråd är det ingen poäng att låsa upp den gamla.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in