2026-06-03, 22:39
Medlem
mlon.eusks avatar
Att vara invandrare trumfar att vara höger.

(S)(V)T's värdegrund i ett nötskal.

Hade Alinia dessutom varit bög hade han fått en fast plats i SVT's morgonsoffa med ständiga leenden och ryggdunkar från de skattefinansierade vänsterfeministerna.
Citera
2026-06-03, 22:39
Medlem
AI-2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockholm-motala
Varför är han inbjuden till ett humorprogram? Hur tänkte de?
Han är absolut en rätt ”speciell” person, men har han någon gång varit rolig?

Ja det blir intressant att se honom i programmet. Har aldrig tittat på det, är det bara humor eller pratas det om allvarliga saker också?
Citera
2026-06-03, 22:41
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Vem vet, man måste väl få se det först. Kan bli en hit eller fiasko.
Citera
2026-06-03, 22:43
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Jag gissar att syftet är att göra sig lustiga mot honom på hans bekostnad och att håna honom.

Vet inte om SVT hatar högern mer än de älskar påtvingad massinvandring, men jag tror SVT's politiska massinvandringsagenda trumfar allt.
Citera
2026-06-03, 22:55
Medlem
Det är alltid kul när det uppstår moralpanik i det perfekta SVT-huset, där alla har rätt värderingar.

Man kan undra vem som kom på den här iden? Nån som ville vara lite edgy och kanske bryta lite barriärer?
Citera
2026-06-03, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
Jag gissar att syftet är att göra sig lustiga mot honom på hans bekostnad och att håna honom.

Vet inte om SVT hatar högern mer än de älskar påtvingad massinvandring, men jag tror SVT's politiska massinvandringsagenda trumfar allt.
Jag tror inte det i det här fallet. Producenten säger:” – Om någon blir stött av att se en invandringskritisk svensk-iranier på tv kanske det också är något man behöver konfrontera. Man får uttrycka sig offentligt även om många tycker att man är ett arsle. Det finns många människor med invandrarbakgrund som röstar på Sverigedemokraterna. Ska inte de få representeras? Varför skulle de inte kunna synas i public service?”
https://www.etc.se/kultur-noje/nick-alinia-klar-foer-populaert-svt-program
Citera
2026-06-03, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AI-2000
Ja det blir intressant att se honom i programmet. Har aldrig tittat på det, är det bara humor eller pratas det om allvarliga saker också?
Framför allt går det ut på att skratta hånfullt.
Citera
2026-06-03, 23:14
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Jag tror inte det i det här fallet. Producenten säger:” – Om någon blir stött av att se en invandringskritisk svensk-iranier på tv kanske det också är något man behöver konfrontera. Man får uttrycka sig offentligt även om många tycker att man är ett arsle. Det finns många människor med invandrarbakgrund som röstar på Sverigedemokraterna. Ska inte de få representeras? Varför skulle de inte kunna synas i public service?”
https://www.etc.se/kultur-noje/nick-alinia-klar-foer-populaert-svt-program
Producenten säger alltså att SVT ska visa upp någon som många tycker är ett arsle.

En producent på SVT skulle aldrig beskriva exempelvis en jude med begreppet "arsle", vilket återigen visar att fokus är på att smutskasta den föraktade invandringskritiken som trumfas av att Alinia är invandrare.

När Allard bjudits in till motsvarande program, då håller jag med dig.
Citera
2026-06-03, 23:26
Avstängd
MohinderHerbs avatar
Det bästa SVT kan göra i detta är att låta Nick få hela programtiden för sig själv och berätta att det blev ändringar då "den här och den här" valde att hoppa av. Inte rimligt att bortskämda slyngelfasoner ska få fungera för att få som man vill.
Citera
2026-06-03, 23:58
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Bra att detta uppmärksammas! Låt han tala!! han säger det många inte får i TV.

Nick Alinia behövs, en frisk fläkt och speciellt kul då han retar gallfeber på Vänstern
jobbigt för dom då han är Iranier och har sunda åsikter & vädringar.

Vem nollan är som hoppar av i sitt godhetsknarkande & sökande efter ryggdunkar är snart glömt
Medans Nick Alinia bara blir större och större..
Senast redigerad av Michael-ScarN 2026-06-04 kl. 00:01.
Citera
2026-06-04, 00:07
Medlem
Vintergrisens avatar
Har aldrig sett programmet men Alina känns inte direkt som den mest humoristiske personen man kan hitta, vilket kanske heller inte är poängen med programmet, men i alla fall.

Rent infantilt trams däremot att fly hals över huvud för att en person som Alina blir inbjuden. Samtidigt är det väl upp till var och en att delta och det finns säkert andra som vill synas i rutan istället.
Citera
2026-06-04, 00:16
Medlem
Grontarskonts avatar
Det ända som fjanten Nick vill göra är att provocera få mer click och lite mer swishande så han får lite mer bidrag/lön!

Det bästa är att ignorera fjanten så att han istället får börja på a-kassa eller mer troligt plocka sopor på McD!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in