2026-06-03, 12:05
Medlem
Riksreptilens avatar
Trevlig bonus att det lite före kl 12 dök upp JASplan som gjorde lite lågflygning, halvsnäv sväng utåt havet och rak stigning med lite flares eller vad motmedel heter. 🤘

Vettigt men lite kvavt väder så verkar trovärdig regnet kommer efter middagslangosen.
Citera
2026-06-03, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irgendwie
Sjukt vilka dåliga band som spelar? Är det alltid sådär?

Det måste vara tidernas sämsta festival-lineup. Magnus Uggla på prime time lördagskväll...
Citera
2026-06-03, 12:48
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hantverkshasch
Det måste vara tidernas sämsta festival-lineup. Magnus Uggla på prime time lördagskväll...
Den hemliga första akten föreslog jag i förra veckan p g a detta bör vara Caroline af Ugglas.
Citera
2026-06-03, 13:47
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Trevlig bonus att det lite före kl 12 dök upp JASplan som gjorde lite lågflygning, halvsnäv sväng utåt havet och rak stigning med lite flares eller vad motmedel heter. 🤘

Vettigt men lite kvavt väder så verkar trovärdig regnet kommer efter middagslangosen.
De har kört mycket tidigare än så. Vi hörde smällarna i natt/tidig morgon, strax efter elva och vid entrén runt tolvtiden, som du säger. När det small i natt trodde jag att något i huset vi bor i rasat samman eller något åt det hållet. Högt small det i alla fall!
Citera
2026-06-03, 16:16
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Den hemliga första akten föreslog jag i förra veckan p g a detta bör vara Caroline af Ugglas.
Hemliga bandet som hade en kortare spelning först var två steg bättre.

Europe.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/sweden-rock-festival-2026-upplev-folkfesten-med-svt?inlagg=b075ebeec16982fb9bec7cf56988281c
Citera
2026-06-03, 16:21
Moderator
Carlboms avatar
"Här öppnar Sweden Rock"

https://tv.aftonbladet.se/video/401277/haer-oeppnar-sweden-rock

Det måste ju vara den mest etniskt homogena festivalen i norden eller? Försöker hitta kritik mot bristen på mångfald men hittar ändå inte så mycket. Trodde gammelmedia skulle varit på arrangörerna och ifrågasätta varför det saknas besökare med rötter i mer exotiska länder.
Citera
2026-06-03, 18:07
Medlem
Citat:

Varför inte? Hon är garanterat piggare än tidigare nämnda 90-åriga pudelpunkare, och minst lika mycket (litet) rock. Men jag ska sluta vara negativ, det är ändå positivt att det finns något att göra sommartid i det här landet.
Citera
2026-06-03, 18:30
Medlem
Citat:

Det var ballt från andra sidan bukten. Tyvärr fick jag inte mycket av det på film. Är det någon av er Sweden Rockare som spelade in JAS flygningen ovanför Europes öppning? Hade uppskattats som fan.
Citera
2026-06-03, 22:37
Medlem
XtraXs avatar
Vilken bra koll Aftonbladet har. Nicko ar ju gått i pension.

Saxat från deras recension

Citat:
Fråga: Varför gömmer de den nyblivne 71-åringen Nicko McBrain mellan två stora plattformar? Det går bara att se trummisen om man står mitt framför scenen.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/a/76JQgK/iron-maiden-pa-sweden-rock-festival-recension?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Citera
2026-06-04, 01:57
Medlem
Läthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Vilken bra koll Aftonbladet har. Nicko ar ju gått i pension.

Saxat från deras recension

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/a/76JQgK/iron-maiden-pa-sweden-rock-festival-recension?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Recension från förra besöket på festivalen. Maiden spelar ikväll.
Citera
2026-06-04, 06:59
Medlem
Ratads avatar
Tittade lite på Achtungbladets rapportering.

Precis som alla andra festivaler och större evenemang så handlar inslagen numera om ett gäng mediatjejer som lallar runt och "festivalar" sig. Åker festivaltåg, tittar på t-shirts och pratar om bajamajor och hur man blir en "rocker".

Sofia Bergström kan skriva intressanta grejer... om hon får.
Citera
2026-06-04, 08:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Då var årets festival slut i år igen. Påbörjar ny tråd inför nästa år!

Får hoppas på en bättre lineup nästa år, Rammstein ryktas om turné 2026 så kanske är på tiden?

Lika så med Metallica, deras pension bort inte vara så långt bort.

Annars får det gärna komma lite mer black, punk samt core. Så vi börjar ladda upp redan nu!

Vilka band skulle ni vilja ha på scen?

Mer information läggs in senare i inlägget.
Dålig lineup och massa irrelevanta artister och vad är det för brudar som inte ens hör till där som ska spela? Jisses alltså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in