2025-06-08, 18:56
Medlem
Pekka-s avatar
Då var årets festival slut i år igen. Påbörjar ny tråd inför nästa år!

Får hoppas på en bättre lineup nästa år, Rammstein ryktas om turné 2026 så kanske är på tiden?

Lika så med Metallica, deras pension bort inte vara så långt bort.

Annars får det gärna komma lite mer black, punk samt core. Så vi börjar ladda upp redan nu!

Vilka band skulle ni vilja ha på scen?

Mer information läggs in senare i inlägget.
Citera
2025-06-08, 20:41
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Då var årets festival slut i år igen. Påbörjar ny tråd inför nästa år!

Får hoppas på en bättre lineup nästa år, Rammstein ryktas om turné 2026 så kanske är på tiden?

Lika så med Metallica, deras pension bort inte vara så långt bort.

Annars får det gärna komma lite mer black, punk samt core. Så vi börjar ladda upp redan nu!

Vilka band skulle ni vilja ha på scen?

Mer information läggs in senare i inlägget.

Missade Slipknot så jag vill gärna se att de kommer tillbaka. Rammstein är alltid trevliga att se på scen. Metallica går väl snart i pension så det vore lämpligt att de passar på att komma. Greta Van Fleet så man har nått fint att titta på.
Citera
2025-06-08, 21:29
Medlem
De långväga besökarna var nog lite nöjda med Kee Marcello spelar lite ovanligare låtar men nästa år skulle de övriga i Europe vara härligt stereotyp bokning.
Citera
2025-06-08, 21:29
Medlem
jjujjus avatar
Batushka

Då kommer jag 😉🌟
Citera
2025-06-09, 00:27
Medlem
Kedoxs avatar
Undrar om tiden för de klassiska gubbanden är förbi.

Scorpions kanske var grand finale för det och häromåret Deep Purple.
Oavsett vad folk tycker så kommer det antagligen vara mer samtida band som headlinar framöver, inte minst för att de klassiska banden håller på att dö ut.
Sabaton, Ghost, Korn, Slipknot har redan headlinat och det är väl ditåt vi går.
Lär väl bli Tool eller nåt sånt nästa år.

Rammstein vore ändå kul att se. Fast antagligen kommer man bränna halva budgeten på Metallica då 50+ gubbarna på industrisemester står för en stor del av inkomsterna.
Citera
2025-06-09, 05:44
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Undrar om tiden för de klassiska gubbanden är förbi.

Scorpions kanske var grand finale för det och häromåret Deep Purple.
Oavsett vad folk tycker så kommer det antagligen vara mer samtida band som headlinar framöver, inte minst för att de klassiska banden håller på att dö ut.
Sabaton, Ghost, Korn, Slipknot har redan headlinat och det är väl ditåt vi går.
Lär väl bli Tool eller nåt sånt nästa år.

Rammstein vore ändå kul att se. Fast antagligen kommer man bränna halva budgeten på Metallica då 50+ gubbarna på industrisemester står för en stor del av inkomsterna.

Lorna Shore och Sleep Token kanske?

Rammstein, Metallica och Iron Maiden hade jag velat se. Fast Metallica känns ju som att de passerat sin bäst före sedan länge och Lars Ulrich är kass.

Industrisemestern börjar väl inte förens vecka 28?
Citera
2025-06-09, 10:14
Medlem
CoachFattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Miss Li och Fröken Snusk

Väl bara en tidsfråga innan dom börjar boka sånt här för att nå "ny publik"
Citera
2025-06-09, 13:45
Medlem
Serialfreaks avatar
Jag hoppas att Juliette and the Licks bokas för en gång skull. Har önskat mig det i flera år.

Tyckte annars att årets uppställning var rätt så bra.
Citera
2025-06-09, 18:21
Medlem
Emolls avatar
Metalica, AC/DC eller Bon Jovi måste de försöka få dit. På tiden något nytt storband kommer dit. Iron Maiden, Kiss, Mötley har redan varit där flera gånger. Satsa hela korgen på Metalica eller AC DC o bygg på efter dem.
Citera
2025-06-09, 19:45
Medlem
Chickenbitss avatar
Electric callboys missade jag 2023 så hade gärna haft tillbaka dom men tvek på att dom kommer. Raubtier 2022 var en religiös upplevelse, hade mer än gärna haft Hulkoff som en uppföljare. Rammstein vore jäkla coolt.

Skippar gärna gubbabanden, men 50+gubbarna köper mycket öl så lär väl tyvärr bli en del sånt. Thunderstruck med AC/DC är ett undantag, den vore cool live hehe.
Citera
2025-06-09, 20:12
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoachFatty
Väl bara en tidsfråga innan dom börjar boka sånt här för att nå "ny publik"
Haha ja säkert
Citera
2025-06-10, 14:55
Moderator
zanteras avatar
Har aldrig varit på Sweden Rock Festival (vill dock göra det något år såklart) men pga kostnad och hela apparaten runt så känns det som det krävs något extra. För egen del räcker det inte med t.ex. Iron Maiden eller Metallica som man kunnat bocka av redan.

Försökte fundera lite över vilka metal/rock band som är stora nog för egen del att jag skulle bli extremt lockad om de kom till Sweden Rock. Landar på några namn som Deftones, Faith No More och Tool möjligtvis. Band som inte spelat i Sverige speciellt mycket och där chanserna att få se dem på en "normal" turné känns mycket mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in