Jag fick frågan om jag kunde vidarebefordra detta från mamman till ett av offren och ville självklart hjälpa till pga alla skeva kommentarer här inne.
En hälsning från mamman till ett av offren:
Hej!
Min son är ett av de barn som blivit utsatta för denna förövare.
Sonen har svårt med det sociala, har hela sin vänskapskrets på sociala medier genom spel han spelar på sin dator.
Han har flera diagnoser och är på många sätt yngre än på pappret. Att min son är otroligt snäll och vill vara alla till lags har denna förövare utnyttjat.
Jag hade gärna sett att min son inte alls hade tillgång till internet men då förlorar han alla sina vänner.
Jag blir på riktigt ledsen av att läsa det ni skriver, kanske ska ni fundera ett varv till innan ni shamear dessa pojkar som blivit utsatta?
Namnet på förövaren står redan i tråden, så nej, detta är ingen invandrare med skeva värderingar, det är en svensk ”man” med flera domar i sin ryggsäck, dock inget som har med barn eller våldtäkt att göra sedan tidigare.
Jag hoppas han får ett rejält straff men tvivlar med tanke på hur mesigt Sverige är!
https://www.sverigesradio.se/artikel/12-pojkar-ska-ha-utsatts-for-sexbrott-atalade-mannen-nekar