2026-06-03, 19:08
Medlem
Om man till exempel tittar på köttätare – som lejon, tigrar, björnar, geparder, jaguarer, vargar och örnar – är skillnaden i styrka mellan hanar och honor inte signifikant.

Även bland insekter, som bönsyrsan, är honan starkare än hanen – och går till och med så långt att den slukar honom.

Människor skiljer sig dock från andra djur. Honor är mindre till växten än hanar, och ur ett fysiskt perspektiv verkar de underlägsna och föga imponerande. Jag såg just filmen *Mean Girls*, och det fanns en scen där huvudpersonerna och deras grupp klädde ut sig till jultomtar och dansade. Ärligt talat tänkte jag att om jag skulle utnyttja mina latenta instinkter som mixed martial artist och ge de där kvinnorna en rejäl spark, skulle deras ben förmodligen bara gå av. Deras axlar var också ganska smala, vilket fick dem att se – överlag – extremt underlägsna ut.

Det känns precis som Neo i *The Matrix* efter att ha tagit det röda pillret. Jag känner som om jag har vaknat till all sanning och verklighet. Förr i tiden, när jag såg vackra kvinnor, lade jag inte märke till deras fysiska brister; men efter att ha jämfört och analyserat människor mot djur slår det mig att mänskliga kvinnor är fysiskt ganska underlägsna. Hur kommer det sig att – till skillnad från andra arter – mänskliga kvinnor utvecklats till att vara så underlägsna?
2026-06-03, 19:20
Medlem
trewqs avatar
Har gett min fru smeknamnet "Pilgrimsfalken", eftersom hon precis som nämnda fågelart, väger 1/3 del mer än hanen, dvs jag. ♥️
2026-06-03, 19:24
Medlem
BalduinGrollers avatar
Det där stämmer inte. En brunbjörnshane tex kan väga 100kg mer än honor. Hos många insekter är hanarna större och kraftigare än honorna, se ekoxe.
2026-06-03, 19:25
Medlem
Klandalfs avatar
Kvinnliga däggdjur är så gott som alltid mindre än hanarna i storlek och styrka. Med det sagt, du hade åkt på storstryk av valfri kvinnlig amatörboxare eftersom du är en svag liten beta-man.
2026-06-03, 19:53
Medlem
Onanikrems avatar
Antar TS aldrig sett tamhöns och tupp? Tuppen är både större och mycket mer aggressiv än hönorna, den försvarar sina höns intill döden om så måste. Grannen fick in en räv en gång i hönsgården. Nästan alla hönor och tuppen strök med, men tuppen hade klöst ögonen ur räven så grannen hittade en blodig panikslagen blind räv i hönsgården.

Lejon, när en hane tar över en ny flock biter han oftast systematiskt ihjäl alla lejonungar från tidigare hane. Honorna försöker försvara avkomman men lyckas sällan.
2026-06-03, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Antar TS aldrig sett tamhöns och tupp? Tuppen är både större och mycket mer aggressiv än hönorna, den försvarar sina höns intill döden om så måste. Grannen fick in en räv en gång i hönsgården. Nästan alla hönor och tuppen strök med, men tuppen hade klöst ögonen ur räven så grannen hittade en blodig panikslagen blind räv i hönsgården.

Lejon, när en hane tar över en ny flock biter han oftast systematiskt ihjäl alla lejonungar från tidigare hane. Honorna försöker försvara avkomman men lyckas sällan.

Hönor är förmodligen ett undantag bland fåglarna. Fåglar som örnar, papegojor och måsar uppvisar nästan ingen storleksskillnad mellan hanar och honor. Detsamma gäller djur som leoparder och jaguarer. Naturligtvis har djur som tigrar, björnar och lejon storleksskillnader, men inte lika betydande som skillnaden mellan människor. Om till exempel två tigrhonor och en tigerhane skulle slåss, skulle resultatet bli jämnt, men människor är annorlunda. Om 20 mänskliga kvinnor skulle slå sig samman mot en fullvuxen hane, skulle de aldrig kunna vinna.
2026-06-03, 20:18
Medlem
franges avatar
Har du varit ute på en bondgård någon gång i livet - och sett skillnad på en kossa och en tjur någon gång? Det är en jävla skillnad kan jag säga.

Eller menar du att nötboskap också är "ett undantag"?
2026-06-03, 20:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Kvinnliga däggdjur är så gott som alltid mindre än hanarna i storlek och styrka. Med det sagt, du hade åkt på storstryk av valfri kvinnlig amatörboxare eftersom du är en svag liten beta-man.

"Jag känner en kvinna som kan slå ner dig" - Idioter som inte förstår generalisering och procent.
2026-06-03, 20:39
Medlem
BalduinGrollers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Hönor är förmodligen ett undantag bland fåglarna. Fåglar som örnar, papegojor och måsar uppvisar nästan ingen storleksskillnad mellan hanar och honor. Detsamma gäller djur som leoparder och jaguarer. Naturligtvis har djur som tigrar, björnar och lejon storleksskillnader, men inte lika betydande som skillnaden mellan människor. Om till exempel två tigrhonor och en tigerhane skulle slåss, skulle resultatet bli jämnt, men människor är annorlunda. Om 20 mänskliga kvinnor skulle slå sig samman mot en fullvuxen hane, skulle de aldrig kunna vinna.
Det enda undantaget hos rovdjuren är hyena.
2026-06-03, 20:45
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Hönor är förmodligen ett undantag bland fåglarna. Fåglar som örnar, papegojor och måsar uppvisar nästan ingen storleksskillnad mellan hanar och honor.
Läste de ens inlägg #2 i diskussionen som handlar om min fru?
2026-06-03, 20:46
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalduinGroller
Det enda undantaget hos rovdjuren är hyena.
Se inlägg #2! Eller tror du pilgrimsfalken käkar hönsfoder?
2026-06-03, 21:14
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Det beror på att hanarna skankunna kontrollera dem. Små och lätta människor är lättare att kontrollera.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in