2026-06-03, 18:31
Avstängd
Har ni nånsin träffat på en sosse, vänsterpartist, miljöpartist eller centerpartist
som ni lugnt och sansat kan ha ett politiskt samtal med?

Min bild av dessa människor är att de är narcissister som tycker sig ha rätt även när de har fel
och att de vill och kräver att verkligheten ska anpassa sig efter dom och inte tvärtom.

De talar i mun på en, jiddrar och vill inte lära sig något nytt och sist men inte minst så
tycker de synd om kriminella. Om en kriminell misshandlar dig sönder och samman så vill dessa bajsmänniskor att den får ett så milt straff som möjligt och när man försöker förklara för dom att
milda straff inte hjälper så säger de sina samma gamla ramsor och ignorerar en med sin
psykopatiska tystnad. Speciellt här på Flashback.

Är det verkligen demokrati med såna här människor?
Vad har ni för erfarenheter av folk som röstar på dessa 4 partier?
Citera
2026-06-03, 19:17
Avslutad
Mmm, gapa, skrika och gråta. De låter hela tiden känslor gå före fakta.
Citera
2026-06-03, 19:28
Medlem
Därför att om du inte är med dem så är du emot dem och därmed fienden och du är ungefär som Hitler. De blir vanligen närmast hysteriska om du inte delar deras världsbild. Sålunda ingen ork eller tid att lägga på att prata med dem om politik.
Citera
2026-06-03, 19:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklord
Mmm, gapa, skrika och gråta. De låter hela tiden känslor gå före fakta.

Jag vet och det där säger dom om alla andra.
Enligt de själva är DE vettiga och praktiska och vi andra är KÄNSLIGA och tokiga.
Citera
2026-06-03, 19:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Därför att om du inte är med dem så är du emot dem och därmed fienden och du är ungefär som Hitler. De blir vanligen närmast hysteriska om du inte delar deras världsbild. Sålunda ingen ork eller tid att lägga på att prata med dem om politik.

Låter bekant det, ja.
Men då börjar man undra om det är demokrati eller konfliktsituation, ju.
Citera
2026-06-03, 19:44
Medlem
Clas-Ohlson80s avatar
Förenklat utgår högern från pragmatism och sunt förnuft medan vänstern baserar sina politiska ståndpunkter på en specifik värdegrund samt vad som anses vara mest moraliskt godtagbart i teorin. Detta resulterar ofta i en oförtjänt känsla av överlägsen moral och ovilja att beakta motstridiga perspektiv. Med andra ord är det mycket i deras synsätt och beteende som påminner om narcissism, ja.
Citera
2026-06-03, 20:02
Medlem
grungewhores avatar
Gamla skolans sossar och vänsterpartister, ja.
Citera
2026-06-03, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Har ni nånsin träffat på en sosse, vänsterpartist, miljöpartist eller centerpartist
som ni lugnt och sansat kan ha ett politiskt samtal med?

Min bild av dessa människor är att de är narcissister som tycker sig ha rätt även när de har fel
och att de vill och kräver att verkligheten ska anpassa sig efter dom och inte tvärtom.

De talar i mun på en, jiddrar och vill inte lära sig något nytt och sist men inte minst så
tycker de synd om kriminella. Om en kriminell misshandlar dig sönder och samman så vill dessa bajsmänniskor att den får ett så milt straff som möjligt och när man försöker förklara för dom att
milda straff inte hjälper så säger de sina samma gamla ramsor och ignorerar en med sin
psykopatiska tystnad. Speciellt här på Flashback.

Är det verkligen demokrati med såna här människor?
Vad har ni för erfarenheter av folk som röstar på dessa 4 partier?
Vänta lite nu. Det du beskriver är min erfarenhet av de tre SDare jag känner till och faktum är att två av dem faktiskt är just narcissister.
Men ändå lite kul att mer än 50% av vår befolkning lider av narcissism. Vart har du hittat dessa siffror?
Citera
2026-06-03, 20:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Vänta lite nu. Det du beskriver är min erfarenhet av de tre SDare jag känner till och faktum är att två av dem faktiskt är just narcissister.
Men ändå lite kul att mer än 50% av vår befolkning lider av narcissism. Vart har du hittat dessa siffror?

En sak i taget.
Nu är det inte SD som tråden handlar om.
Citera
2026-06-03, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
En sak i taget.
Nu är det inte SD som tråden handlar om.
Jag vet. Men eftersom din skittråd är enkelriktad så väljer jag att belysa det faktum att dina exempel finns överallt men du ser dem inte av den enkla anledningen att du är överens när du pratar med likasinnade.
Citera
2026-06-03, 20:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Jag vet. Men eftersom din skittråd är enkelriktad så väljer jag att belysa det faktum att dina exempel finns överallt men du ser dem inte av den enkla anledningen att du är överens när du pratar med likasinnade.

Vore självkritik holokausten för dig?
Citera
2026-06-03, 20:47
Medlem
kyrkstockens avatar
Jag är råhöger men Jonas Sjöstedt vann ju en del debatter även enligt borgerlig press. Det var nån debatt som han hade med sin en kolbit i studion.

Men ni har rätt, det är ovanligt.

Jag tror det är kvinnor som är problemet. få kvinnor kan samtala utan att bryta ut i känsloutbrott.

Män är i princip alltid lugnare och sakligare i partiledardebatter.

Det finns hysteriska män och lugna kvinnor men könen skiljer sig åt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in