Citat:
Ursprungligen postat av
Uptown018
Vad har ni för erfarenheter av folk som röstar på dessa 4 partier?
För ett tag sedan samtalade jag med en civilingenjör i ekosystemteknik, för övrigt även miljöpartist. Killen var smart, vass på att utrycka sig och formulera sina ståndpunkter på ett lättfattligt sätt.
Visserligen höll jag inte med om hans "grön industrialism", alldeles för strömlinjeformat för mig, men förmågan i att argumentera för sin sak höll definitivt klass.
Förra sommaren var jag i Malmö, det blev ett besök på en pub (Broderstugan). Det tog inte lång tid innan en halvt full svenne frågade mig rakt ut om mina åsikter om invandring, killen var knappast buskablyg om man säger så.
Jag svarade att invandring är bra och påminde, nåja så gammal var han inte, att det gamla Malmö med alla alkoholister, djup misär och fullständig tristess är inget att länga tillbaka.
Följet jag ingick i traskade vidare, därför ingen djupare diskussion med fyllot, känslan var dock att killen hade begräsningar i att uttrycka sig. Han var säkerligen inpissad sverigedemokrat.
De är min jämförelse, generellt håller den rödgröna röran högre klass i argumentationen, de är skickligare retoriskt också.