Citat:
Ursprungligen postat av
kermassa
Med tanke på att han jobbade på Aurorum och bodde i Sundom så befann han sig knappast dagligen på den aktuella sträckan eftersom det vore en omväg. Han måste ha haft nåt ärende nånstans.
Citat:
Ursprungligen postat av
kermassa
Om man ska från Aurorum till Storheden åker man inte den vägen.
Haparandavägen stängdes ju av den 18 maj mellan Porsön och Björsbyn. Olyckan skedde ju den 19 maj.
Snabbaste vägen mot Sundom från Aurorum(när Harpandavägen är avstängd) borde ju vara att köra Björkskataleden mot Rostbollen. Men om han normalt körde över Haparandvägen så kanske han inte tänkte på det och körde ned till Mjölkuddsrondellen istället.