Igår, 15:24
Medlem
Tränade mycket på gym för några år sedan, men sedan kom småbarnsåren emellan och jag har fokuserat mer på löpning och hemmaträning pga mer lättillgängligt. Nu har jag hittat tillbaka till gymmet så smått och helt plötsligt är mitt gym fullt av kvinnor i övre medelåldern som är grymt muskulösa. Vi snackar tvättbräda och svällande muskler och knappt nått fett på kroppen. Hur är det möjligt att kvinnor i klimakteriet kan se så sjukt rippade ut? Är det steroider tro eller är det möjligt att få en sån kropp naturligt?
Citera
Igår, 15:28
Medlem
triptykens avatar
Nej. Men bror du ska hänga på Friskis och träffa "räkkvinnorna". Kvinnor i 75+ som springer maraton. Ja dom kanske är böjda över sig själva, och visst deras ansikten ser ut som krossade läderkoffertar men dom jävlarna kan ta biffkor i marklyft, kan tipsa om träningar för små dolda muskler du inte visste fanns.

Om ett gym har en god samnling av räkkvinnor, biffkor, tonårssparrisar och föräldralediga är det ett gym enligt mig. Allt annat är SATS eller Stureplan.
Citera
Igår, 15:44
Medlem
67arigGubbes avatar
Klart det kan vara naturliga muskler. Men äckligt är det, kan inte vara nån man som tänder på en muskulös kvinna.
Citera
Igår, 15:54
Medlem
Träningsnarkomaner som alltid tränat/kör 5ggr i veckan kan bli förvånansvärt muskulösa även som äldre.
Citera
Igår, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viravi
Tränade mycket på gym för några år sedan, men sedan kom småbarnsåren emellan och jag har fokuserat mer på löpning och hemmaträning pga mer lättillgängligt. Nu har jag hittat tillbaka till gymmet så smått och helt plötsligt är mitt gym fullt av kvinnor i övre medelåldern som är grymt muskulösa. Vi snackar tvättbräda och svällande muskler och knappt nått fett på kroppen. Hur är det möjligt att kvinnor i klimakteriet kan se så sjukt rippade ut? Är det steroider tro eller är det möjligt att få en sån kropp naturligt?

Förmodligen började dom träna när dom var yngre och det blev trendigt för även tjejer att hänga på gym och träna annat än kondition. Inte konstigt om dom då är rippade idag som medelålders kvinnor.
Citera
Igår, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Träningsnarkomaner som alltid tränat/kör 5ggr i veckan kan bli förvånansvärt muskulösa även som äldre.

Det finns undantag med övermänsklig genetik men de är ca 5% av befolkningen.

Det är de du ser på gymmet för är man bra (har anlag) på något så satsar man på det.

Resten har fått hormoner lagligt eller olagligt och många idag kör med ozempic får att se rippade ut.

Har ingen källa för tillfället att länka till, läste att mindre än 1% med gymkort som aktivt tränar klarar 100 kg bänkpress. De du ser på gym är inte många procent av befolkningen. Få av dem är vältränade.

Lyckligtvis tillhör jag den % som utan besvär klarar 100 kg och är +60.
Citera
Igår, 16:26
Medlem
Tänkte eftersom den här gruppen kvinnor inte existerade på mitt gym förut och nu är de ganska många. Men det kanske är som nån var inne på att det är mer trendigt idag för en kvinna att vara muskulös och det var det inte då.
Citera
Igår, 17:16
Medlem
Krappfiskarns avatar
Crossfitkroppar, antingen genom crossfit eller liknande träning. Styrketräning har blivit väldigt trendigt för kvinnor, framförallt "styrkepass" som många gym erbjuder som är lite mer utmanande än zumba, bodycombat etc.

Inte det snyggaste, men de är sjukt kåta. De verkar dras mer till stora starka karlar än rippade tunnisar. När jag tränade i samma lokal som en crossfitklubb (ej crossfit själv) så stirrade de hellre på mig med mina halvfläskiga 90 kg när jag lyfte tunga vikter än deras manliga crossfitare som slängde av sig tröjan för att visa tvättbrädan på sin 75 kg kropp.

Kvinnor mår otroligt bra av styrketräning, och de verkar svara väldigt bra på det. Troligen för att de har lättare följa program än snubbar som hoppar mellan program såfort det blir jobbigt eller de inte ökar 5 kg i veckan som när de var nybörjare. Väldigt sällan träffat kvinnor med skador i knän eller axlar, nog också för att de gärna följer prehab-program samt inte försöker träna igenom skador...också slits deras kroppar mindre då de i regel bär runt på mindre kroppsvikt och sällan har lika fysiskt krävande arbeten.
Senast redigerad av Krappfiskarn Igår kl. 17:19.
Citera
Igår, 17:24
Medlem
Citat:
Tänkte eftersom den här gruppen kvinnor inte existerade på mitt gym förut och nu är de ganska många. Men det kanske är som nån var inne på att det är mer trendigt idag för en kvinna att vara muskulös och det var det inte då.

När musklerna syns tydligt så beror det på att de är relativt fettfria.
Att det skulle finnas massvis av en är ytterst tveksamt, du har nog vant dig vid att majoriteten är feta
Citera
Igår, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Klart det kan vara naturliga muskler. Men äckligt är det, kan inte vara nån man som tänder på en muskulös kvinna.

Självklart så tänder en normal man på en kvinna i bra form.
Det är alltid feta och fula gubbar som har dom där åsikterna.
Senast redigerad av Karlsson05 Igår kl. 17:30.
Citera
Igår, 17:46
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:

Ja de har säkert tränat i många år och jag tror inte kvinnor dopa sig i samma omfattning som män gör! Det är snyggt med vältränade kvinnor!
Citera
Igår, 18:01
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Självklart så tänder en normal man på en kvinna i bra form.
Det är alltid feta och fula gubbar som har dom där åsikterna.

Visst, men för mig i alla fall är inte bra form på en kärring i övre medelåldern en med svällande muskler. Plus att ha typ en byggare runt sig - utan att vara det själv - som inte kan äta allt och dessutom kanske måste äta var fjärde timme är ju en utmaning i sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in