2026-06-04, 14:15
Medlem
jessewn372s avatar
De jag känner bryr sig garanterat inte om vad arbetslösa snubbar som sitter uppe på nätterna och gamar tycker.

Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
En kvinna bryr sig om vad alla tycker. Är du 12?
Citera
2026-06-04, 14:52
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance

Det är ett påstående som jag inte lyckats bekräfta när jag skummar forskningen dock.

det finns ingen forskning på användandet, eftersom nästan inga motionärer på gym testas, är det så svårt att förstå?

ditt resonemang kan liknas vid om man skulle bedöma antalet fortkörningar per år baserat på antal utdelade böter.

du undviker min fråga angående hur många du känner till som dopar elr säljer doping? pga att du självklart inte har en susning som det brukar vara alltför ofta på fb nu.

börja med att gå ner på delta elr styrkelyftsdelen på sats odenplan o fråga dig själv om de som är över 40 bast o rippade är rena. det är en lagom start för dig.
Senast redigerad av Pancev 2026-06-04 kl. 14:57.
Citera
2026-06-04, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
Kan inte det hänga ihop med att dom vistas i samma kretsar/hobby?

Är själv likadan där. Spelar ingen roll. Hellre en chill person än en gymråtta. Tycker oftast att gymråttor är för grova, och rent estetiskt inget som tilltalar mig.
Var av samma åsikt förut när jag själv var gymråtta och då la många timmar på gymmet, nästan dagligen.
Av en slump fick jag en KK långt bak i tiden som var besatt av sin kropp, träning, vikt.. blev riktigt avtänd på beteendet.
Han såg ut som modellerna i underklädes-reklamen. Mina tjejkompisar tyckte han hade en gudalik kropp medans jag successivt blev mer och mer äcklad.

Håller med. Hellre någon som också är sunk och inte så hälsosam! Nu ska jag kolla Rocky IV och kolla på Dolph i högform.
- men fan. Nu försade jag mig. Men det gjorde iaf inte du! =)
Citera
2026-06-04, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Håller med. Hellre någon som också är sunk och inte så hälsosam! Nu ska jag kolla Rocky IV och kolla på Dolph i högform.
- men fan. Nu försade jag mig. Men det gjorde iaf inte du! =)
Hon är inte jättekonsekvent och blandar ihop personlighet med fysik 🤷‍♂️.

Men håller med, är jätteosexigt med någon som brinner för ett intresse och lever sitt liv runt det. Hatar verkligen folk som kämpar för sina mål och inte är lite ”chill” istället .
Citera
2026-06-04, 17:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
Kan inte det hänga ihop med att dom vistas i samma kretsar/hobby?

Är själv likadan där. Spelar ingen roll. Hellre en chill person än en gymråtta. Tycker oftast att gymråttor är för grova, och rent estetiskt inget som tilltalar mig.
Var av samma åsikt förut när jag själv var gymråtta och då la många timmar på gymmet, nästan dagligen.
Av en slump fick jag en KK långt bak i tiden som var besatt av sin kropp, träning, vikt.. blev riktigt avtänd på beteendet.
Han såg ut som modellerna i underklädes-reklamen. Mina tjejkompisar tyckte han hade en gudalik kropp medans jag successivt blev mer och mer äcklad.

Håller med om att många som tränar är ganska tråkiga och tjatiga om hur allt måste vara.
Nu är jag iaf periodvis i riktigt bra form men kör en ganska lugn och lite antitränings-stil.
Dvs jag pratar inte speciellt mycket om träning och jag tjatar inte heller om att du måste träna på ett visst sätt.
Citera
2026-06-04, 17:47
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Träningsnarkomaner som alltid tränat/kör 5ggr i veckan kan bli förvånansvärt muskulösa även som äldre.
Uppmärksammat det också!
Citera
2026-06-04, 18:23
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
det finns ingen forskning på användandet, eftersom nästan inga motionärer på gym testas, är det så svårt att förstå?

ditt resonemang kan liknas vid om man skulle bedöma antalet fortkörningar per år baserat på antal utdelade böter.

du undviker min fråga angående hur många du känner till som dopar elr säljer doping? pga att du självklart inte har en susning som det brukar vara alltför ofta på fb nu.

börja med att gå ner på delta elr styrkelyftsdelen på sats odenplan o fråga dig själv om de som är över 40 bast o rippade är rena. det är en lagom start för dig.

Förstår inte varför du hävdar att det "finns ingen forskning på användandet"? Det gör det.

Och att tester och dopningsbrott underskattar bruket är självklart. Fortkörningsexemplet fungerar där: böter visar inte alla fortkörningar.

Men därifrån följer inte att “gå ner på Sats Odenplan och titta” eller "snacka med kompisar som säljer stuff" är ett bättre mått. Det är synnerligen anekdotisk bevisföring.

Det finns visst forskning och statistik: befolkningsstudier, skolundersökningar, enkätstudier, kriminalstatistik, tull-/polisbeslag, antidopningsdata och vårdkontakter. Ingen av dessa källor är perfekt, men tillsammans ger de ändå en betydligt bättre bild än magkänsla på ett enskilt gym.

Och bilden är i princip: dopning förekommer, särskilt i gym-, styrke- och "utseendemiljöer", men är fortfarande klart vanligare bland män än kvinnor. Bland kvinnor är självrapporterad användning låg, men mörkertalet kan absolut vara större i fitness- och kroppsbyggarmiljöer än i befolkningen generellt.

Att vissa kvinnor över 50 är mycket muskulösa och rippade är däremot inte i sig bevis för dopning och att de dopade kvinnorna i denna grupp har ökat. Låg fettprocent, lååång träningsbakgrund, strikt kost, genetik, ljus, posing, sociala medier, HRT (!) och viktminskning kan spela in.
Citera
2026-06-04, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Det är min erfarenhet som vältränad (lätt och stark) kvinna under 30 år. Vältränade killar uppskattar i regel vältränade tjejer. Och de MER vältränade killarna - byggarna - uppsakattar i ännu större grad mer vältränade tjejer. Om du vill kan vi diskutera anledningarna till att det förefaller vara så?

ingenting som går att diskutera eftersom det inte förefaller så.

det är extremt ovanligt med kroppsbyggarpar.
Citera
2026-06-04, 20:07
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
ingenting som går att diskutera eftersom det inte förefaller så.

det är extremt ovanligt med kroppsbyggarpar.
Va? kollar du eliten inom bodybuilding alltså dom som är löjligt stora så är i stort sett alla tillsammans med sin motpart, antingen en snyggare fitness kvinna eller en kvinna som tryckt så mycket steroider att hon snart är en man.

Det är ovanligare i Sverige men sen är ju bodybuilding knappast en grej här.
Citera
2026-06-04, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Va? kollar du eliten inom bodybuilding alltså dom som är löjligt stora så är i stort sett alla tillsammans med sin motpart, antingen en snyggare fitness kvinna eller en kvinna som tryckt så mycket steroider att hon snart är en man.

Det är ovanligare i Sverige men sen är ju bodybuilding knappast en grej här.

Ja och eliten inom bodybuilding är extremt få vilket styrker ovanligheten i det vi pratar om.

Du kan inte å ena sidan hävda något är vanligt för att sen bevisa det genom att påpeka att det minsann förekommer i ett sammanhang som är ovanligt.
Citera
2026-06-04, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Självklart så tänder en normal man på en kvinna i bra form.
Det är alltid feta och fula gubbar som har dom där åsikterna.

Gymkroppar inte direkt naturliga och därför inte heller särskilt attraktiva för flesta, som med allt annat lagom är(svenskt nog) bäst. Överdrivet gymmande ligger under samma kategori som överdrivna plastikoperationer för mig.

Föredrar absolut en kvinna som håller sig i form men då hellre via exempelvis löpning eller bara regelbundna promenader+kost och aktiv livsstil. Att attraktiva män skulle föredra kvinnor med sexpack vill jag nog påstå är såkallat hästskit.

Vad kvinnor föredrar vet jag inte.
Citera
2026-06-04, 20:54
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Gymkroppar inte direkt naturliga och därför inte heller särskilt attraktiva för flesta, som med allt annat lagom är(svenskt nog) bäst. Överdrivet gymmande ligger under samma kategori som överdrivna plastikoperationer för mig.

Föredrar absolut en kvinna som håller sig i form men då hellre via exempelvis löpning eller bara regelbundna promenader+kost och aktiv livsstil. Att attraktiva män skulle föredra kvinnor med sexpack vill jag nog påstå är såkallat hästskit.

Vad kvinnor föredrar vet jag inte.

Precis gymkroppen är ute. Vältränad är bra men gymkroppen är bedrövlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in