2026-06-03, 13:37
  #1
Medlem
Rent allmänt ser man på gatorna yngre män med utländsk bakgrund som bränner runt i diverse muskelbilar som stolt visas upp utanför barbershops och andra faciliteter. När man för skoj skull kollar upp regnummer på bilarna landar ofta motorstyrkan på 450-500 hp och bilens värde ligger över miljonen? Den trenden tycks bara öka. Hur kommer det sig?
En vanlig svensk ungdom får nöja sig med en uttjänt Nissan Sunny ....
Citera
2026-06-03, 13:39
  #2
Avstängd
triptykens avatar
Dom har väl stora lån?

Dom snubbarna härikring med ursprung i mellanöstern har samma bilar som alla andra.
Citera
2026-06-03, 13:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Rent allmänt ser man på gatorna yngre män med utländsk bakgrund som bränner runt i diverse muskelbilar som stolt visas upp utanför barbershops och andra faciliteter. När man för skoj skull kollar upp regnummer på bilarna landar ofta motorstyrkan på 450-500 hp och bilens värde ligger över miljonen? Den trenden tycks bara öka. Hur kommer det sig?
En vanlig svensk ungdom får nöja sig med en uttjänt Nissan Sunny ....

Dom bor fortfarande hemma hos mamma och pappa. Sedan har dom tagit stora lån för den där bilen.

Eller så är bilarna köpta med knarkpengar.
Citera
2026-06-03, 14:03
  #4
Medlem
VoktorDodkas avatar
Kolla hur länge dom ägt dom. Jag ser ofta dyra prestandabilar på blocket och när man kollar ägarhistoriken så är det ett pärlband med araber som ägt dom någon månad, troligen på kreditköp och som återtagits så gott som direkt Dom satsar alla pengar dom har för att få en månad eller två att fräsa runt i en dyr bil och ta bilder till facebook och hemlandet för att visa vilka kungar dom är i dumma Sverige. Inte så kul för en seriös köpare då dessa har stått på maxvarv inne i nog-go-zonerna utan en tanke på att ta hand om bilen.
Citera
2026-06-03, 14:23
  #5
Medlem
köpta med pengar från kriminell verksamhet . och så länge inte regeringen med sd i spetsen gör något åt dessa araber så kommer det pågå-
Vanliga brott--Assistansbidrag , utpressning, rån, narkotikahandel , pennigtvätt, bedrägerier mot äldre plus andra åldringsbrott.
__________________
Senast redigerad av chunky000 2026-06-03 kl. 14:47.
Citera
2026-06-03, 14:40
  #6
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Rent allmänt ser man på gatorna yngre män med utländsk bakgrund som bränner runt i diverse muskelbilar som stolt visas upp utanför barbershops och andra faciliteter. När man för skoj skull kollar upp regnummer på bilarna landar ofta motorstyrkan på 450-500 hp och bilens värde ligger över miljonen? Den trenden tycks bara öka. Hur kommer det sig?
En vanlig svensk ungdom får nöja sig med en uttjänt Nissan Sunny ....

- Kriminella pengar (välfärdsbedrägeri, drog pengar etc)
- De köper dem tillsammans med släktingar (kusiner, syskon osv delar)
- Lån
- De lägger allt de har på en bil.
- Lånar bilen av släkten, vänner osv

Vit och BMW alla gånger. Ibland vit Mercedes
Citera
2026-06-03, 14:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
- Kriminella pengar (välfärdsbedrägeri, drog pengar etc)
- De köper dem tillsammans med släktingar (kusiner, syskon osv delar)
- Lån
- De lägger allt de har på en bil.
- Lånar bilen av släkten, vänner osv

Vit och BMW alla gånger. Ibland vit Mercedes
araber åker främst audi r6 numer , bmw har svalnat lite.
Citera
2026-06-03, 14:53
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Kolla hur länge dom ägt dom. Jag ser ofta dyra prestandabilar på blocket och när man kollar ägarhistoriken så är det ett pärlband med araber som ägt dom någon månad, troligen på kreditköp och som återtagits så gott som direkt Dom satsar alla pengar dom har för att få en månad eller två att fräsa runt i en dyr bil och ta bilder till facebook och hemlandet för att visa vilka kungar dom är i dumma Sverige. Inte så kul för en seriös köpare då dessa har stått på maxvarv inne i nog-go-zonerna utan en tanke på att ta hand om bilen.

Jag hade en ung kollega som en dag kom till jobbet i en nyinköpt BMW M3 varpå jag undrade hur sjutton han hade råd med den. Fick svaret att han hade fått den billigt, bara 90 000 kr eller något i den stilen. Han hade den bara några få månader. Antar att kostnaderna kom ikapp.
Citera
2026-06-03, 14:56
  #9
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magicstrip
Rent allmänt ser man på gatorna yngre män med utländsk bakgrund som bränner runt i diverse muskelbilar som stolt visas upp utanför barbershops och andra faciliteter. När man för skoj skull kollar upp regnummer på bilarna landar ofta motorstyrkan på 450-500 hp och bilens värde ligger över miljonen? Den trenden tycks bara öka. Hur kommer det sig?
En vanlig svensk ungdom får nöja sig med en uttjänt Nissan Sunny ....

Pratar du om Stockholm?
Det är väl släktingar till ambassadpersonal möjligtvis.

Här i Örgryte har vi inga ambassader, men konsulat och hederskonsuler. Alla har fina bilar. -Även ungdomarna.
__________________
Senast redigerad av kraftfoder 2026-06-03 kl. 15:03.
Citera
2026-06-03, 14:59
  #10
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Dom har väl stora lån?

Dom snubbarna härikring med ursprung i mellanöstern har samma bilar som alla andra.
De lånar inget av någon bank el annat finansinstitut. Ränta är haram.

Kommer bli kul för Sveriges banker framöver för var muslim som kommer så mister banken en kund.
Citera
2026-06-03, 15:20
  #11
Bannlyst
De har 2 svartjobb, socialbidrag och bor hemma.
Citera
2026-06-03, 15:41
  #12
Medlem
Merwinnas avatar
Inkomster från svartarbete och/eller brott. Vidare är det vanligt att de unga männen samarbetar om att ragga svennehoror, så de går samman om att köpa ett vrålåk - och sedan turas de om att köra den och låtsas vara ägaren. I deras egna länder skulle det nämligen imponera, där är det viktigt både att VARA rik och att rikedomen syns för alla. Det ger status. Därav stora, tunga guldkedjor runt halsen också, och guldet som ges till brudar.

Den sortens svenska flickor som kan tänkas falla för dem, blir också imponerade...
__________________
Senast redigerad av Merwinna 2026-06-03 kl. 15:54.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in