Citat:
Ursprungligen postat av
Magicstrip
Rent allmänt ser man på gatorna yngre män med utländsk bakgrund som bränner runt i diverse muskelbilar som stolt visas upp utanför barbershops och andra faciliteter. När man för skoj skull kollar upp regnummer på bilarna landar ofta motorstyrkan på 450-500 hp och bilens värde ligger över miljonen? Den trenden tycks bara öka. Hur kommer det sig?
En vanlig svensk ungdom får nöja sig med en uttjänt Nissan Sunny ....
- Kriminella pengar (välfärdsbedrägeri, drog pengar etc)
- De köper dem tillsammans med släktingar (kusiner, syskon osv delar)
- Lån
- De lägger allt de har på en bil.
- Lånar bilen av släkten, vänner osv
Vit och BMW alla gånger. Ibland vit Mercedes