Citat:
Brukar beskriva mig som världens lyckligaste även om jag är singel.
Men vad är dina poänger kopplat till trådstarten mer konkret om vi ska vara lite seriösa, som jag ändå tolkar dig som att du ville vara i viss mån. Vad var det som triggade dig i tråden? Berätta gärna.
Lika barn leka bäst? jag la nyligen in ett nytt svar i tråden:
"
Reflekterat lite och tänker att lika barn leka bäst.
Även om kvinnor såklart gärna hade dejtat Disney prinsessen så blir känslor starkare när man kan relatera till sin partner om man säger så.
Folk dejtar människor som passar dom och då utvecklas man tillsammans. Livet är ingen tävling utan en process. Även om det såklart fungerar lite som en tävling i mång och mycket i samhället, inte minst åtminstone till synes på dejtingmarknaden. Men att i slutädan tävlar man faktiskt inte om den mest attraktiva partner. Utan att man fungerar mer som magneter, eller pusselbitar."
Menar du att folk aldrig nöjer sig med en partner? JAg tycker man hör ofta om det.
Men vad är dina poänger kopplat till trådstarten mer konkret om vi ska vara lite seriösa, som jag ändå tolkar dig som att du ville vara i viss mån. Vad var det som triggade dig i tråden? Berätta gärna.
Lika barn leka bäst? jag la nyligen in ett nytt svar i tråden:
"
Reflekterat lite och tänker att lika barn leka bäst.
Även om kvinnor såklart gärna hade dejtat Disney prinsessen så blir känslor starkare när man kan relatera till sin partner om man säger så.
Folk dejtar människor som passar dom och då utvecklas man tillsammans. Livet är ingen tävling utan en process. Även om det såklart fungerar lite som en tävling i mång och mycket i samhället, inte minst åtminstone till synes på dejtingmarknaden. Men att i slutädan tävlar man faktiskt inte om den mest attraktiva partner. Utan att man fungerar mer som magneter, eller pusselbitar."
Menar du att folk aldrig nöjer sig med en partner? JAg tycker man hör ofta om det.
Poängen är den att jag aldrig behöver nöja mig och de jag umgås med behöver heller inte nöja sig då de får umgås med mig. Istället har alla inblandade fått exakt det de vill ha och lever det bästa möjliga livet.
Jag blev inte triggad men fann det underligt att hävda att 9-5 på något som helst sätt skulle innebära att någon nöjt sig. För vissa är drömmen att stå ensam på toppen och för andra är det att vara den del av gemenskapen i fikarummet på avdelningen.
Alla kanske inte vill samma sak och alla drömmer inte om ett liv i offentligheten, att bestiga Mount Everest, springa på de senaste premiärerna eller en fru som ska shoppa för 1 000 000 kr i veckan eller ständigt genomgå diverse skönhetsoperationer.
Det kanske är så att många faktiskt befinner sig exakt där de vill vara i livet. De är inte villiga att göra det som skulle krävas för att leva ett annat liv än det liv de lever och det finns heller ingen garanti för att de skulle vara lyckligare i ett annat liv.
Gräset är inte grönare på andra sidan, gräset är grönare där du vattnar det.