2026-06-03, 12:29
  #1
Medlem
Rent hypotetiskt nu såklart.

Säg att jag har ett jobb som är väldigt lågintensivt under vintern där jag har möjlighet att jobba helt ostörd i eget kontor utan kollegor och jag skulle kunna avsätta åtminstone 3 timmar effektiv tid om dagen åt att tjäna lite extra pengar.
Vad skulle det kunna tänkas vara?
Hade räckt gott med 3-4 tusen extra i månaden.
Chattoperatör fanns ju förut men det har väl helt försvunnit efter AI.
Svara på enkäter?

Vad finns? Det behöver vara något utan ett fixerat schema, jag ska kunna bestämma själv hur mycket tid jag lägger. Om det är i skuggzonen mellan lagligt eller olagligt spelar mindre roll.

Även övriga former av passiva inkomster som inte kräver enormt med arbete.
Investeringar i indexfonder görs redan.
__________________
Senast redigerad av Franzkaka 2026-06-03 kl. 12:35.
Citera
2026-06-03, 12:41
  #2
Medlem
67arigGubbes avatar
Om det va så enkelt skulle alla gjort det.
Citera
2026-06-03, 12:48
  #3
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Om det va så enkelt skulle alla gjort det.

Tyvärr finns det .. HELT LAGLIGT, moraliskt kan ju diskuteras

Har själv provat och det var sjukt lätt och man lyfte inte ett finger.

Passiv inkomst 24/7

Kommer inte dela eller svara på PM om hur då jag hatar dessa kräk mer än pengar.
Citera
2026-06-03, 14:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Tyvärr finns det .. HELT LAGLIGT, moraliskt kan ju diskuteras

Har själv provat och det var sjukt lätt och man lyfte inte ett finger.

Passiv inkomst 24/7

Kommer inte dela eller svara på PM om hur då jag hatar dessa kräk mer än pengar.

Är du själv ett av dessa kräk då eftersom du själv sysslat med det? Berätta istället vad det är för affärsidé.
Citera
2026-06-03, 14:19
  #5
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franzkaka
Är du själv ett av dessa kräk då eftersom du själv sysslat med det? Berätta istället vad det är för affärsidé.
Prova läs mitt inlägg igen så ska vi se om du har någon fråga som det inte finns ett svar på.
Citera
2026-06-03, 16:53
  #6
Medlem
Minst en eller två av mina kollegor är mod eller admin här. Vet inte om dom får betalt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in