2026-06-03, 12:17
Medlem
Sjukt att fup tar så lång tid.
Citera
2026-06-03, 12:40
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thinkmachine
Sjukt att fup tar så lång tid.

Sjukt att du inte förstår att förundersökningen fortfarande pågår och att förundersökningsprotokollet inte offentliggörs innan åtal är väckt.
Skulle det verkligen vara bättre att skynda sig att väcka åtal innan man uttömt alla möjligheter att få fram bevis som leder till en fällande dom, bara för att du ska få läsa ett dokument?
Citera
2026-06-03, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteNightFlight
Sjukt att du inte förstår att förundersökningen fortfarande pågår och att förundersökningsprotokollet inte offentliggörs innan åtal är väckt.
Skulle det verkligen vara bättre att skynda sig att väcka åtal innan man uttömt alla möjligheter att få fram bevis som leder till en fällande dom, bara för att du ska få läsa ett dokument?
Ja. Vi vill läsa fup så polisen borde skynda sig!
Citera
2026-06-03, 21:11
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Fadern avled sommaren 2023, och gissningsvis har moderns mående och demens knappast förbättrats sista tiden. När dessa två personer försvinner, kan han sökt sig till andra släktingar i hopp om relation och tillhörighet. Ett avvisande i det läget, hade gissningsvis slagit hårt med tanke på hur isolerad han verkade vara.

Men visst, det är spekulationer och min poäng var den att en förlust/avvisning oavsett om den kom från släkt, vänner, jobb eller bostad kan ha inträffat.
Ja, ingen vet ju säkert hur det ligger till.

Robin manipulerar & scammar även familj & släkt.
Står även i gamla RPU att ”hans vänskapsrelationer inte varit nära utav av en mer ytlig och sporadisk karaktär”.
Ingen ångest, empati el. samvetskval.
Själv tror jag inte han är kapabel till att bonda el. känna samhörighet med andra. Det finns inget som tyder på detta.

Sedan finns det ingenting som styrker att han blir påverkad / mår dåligt - mer än hans egna ord då. Han uppvisade inget dåligt mående på förra RPUn & verkar inte ha gjort det nu heller av den info som kommit fram. Kan inte minnas ngn i nära anslutning som vittnat om det heller. Möjligtvis pappan(?)
Inga sjukskrivningar el. dokumenterad psykisk ohälsa.

Jag tror oxå att ngn form av ”existentiell kris” kan ha utlöst mordet men inte en traditionell sådan som normala människor kan ha utan en ”psykopatkris” el. vad man ska kalla det.

Ex:
Pga att familjen försvunnit finns det inte längre ngn som sminkar grisen & sopar både framför & bakom. Kan ha uppstått besvärande problem av ngt slag som begränsar / påverkar livet & han har ingen kontroll över det = stor frustration.

Blir väldigt lätt uttråkad, är rastlös & jagar spänning. Under jul är det stiltje överallt.

Kan även vara så att han inte visste om att farmodern var plundrad & trodde han skulle ärva en rejäl slant. Blev vansinnig över det hela & hade hat / hämndkänslor.

El. tusen andra saker.

Det finns nog många komponenter i vad som ledde fram till mordet. Exakt hur processen gick till tror jag inte det kommer gå att ge ett definitivt svar på.
Citera
2026-06-03, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Ja, ingen vet ju säkert hur det ligger till.

Robin manipulerar & scammar även familj & släkt.
Står även i gamla RPU att ”hans vänskapsrelationer inte varit nära utav av en mer ytlig och sporadisk karaktär”.
Ingen ångest, empati el. samvetskval.
Själv tror jag inte han är kapabel till att bonda el. känna samhörighet med andra. Det finns inget som tyder på detta.

Sedan finns det ingenting som styrker att han blir påverkad / mår dåligt - mer än hans egna ord då. Han uppvisade inget dåligt mående på förra RPUn & verkar inte ha gjort det nu heller av den info som kommit fram. Kan inte minnas ngn i nära anslutning som vittnat om det heller. Möjligtvis pappan(?)
Inga sjukskrivningar el. dokumenterad psykisk ohälsa.

Jag tror oxå att ngn form av ”existentiell kris” kan ha utlöst mordet men inte en traditionell sådan som normala människor kan ha utan en ”psykopatkris” el. vad man ska kalla det.

Ex:
Pga att familjen försvunnit finns det inte längre ngn som sminkar grisen & sopar både framför & bakom. Kan ha uppstått besvärande problem av ngt slag som begränsar / påverkar livet & han har ingen kontroll över det = stor frustration.

Blir väldigt lätt uttråkad, är rastlös & jagar spänning. Under jul är det stiltje överallt.

Kan även vara så att han inte visste om att farmodern var plundrad & trodde han skulle ärva en rejäl slant. Blev vansinnig över det hela & hade hat / hämndkänslor.

El. tusen andra saker.

Det finns nog många komponenter i vad som ledde fram till mordet. Exakt hur processen gick till tror jag inte det kommer gå att ge ett definitivt svar på.

Där är vi nog ganska överens. Jag tror inte heller att man kommer kunna peka ut en enskild faktor och säga att den ensam utlöste mordet.

Min poäng har egentligen aldrig varit att just släkten måste ha varit den avgörande triggern, utan att någon form av förlust, frustration, kränkning eller förändring i hans livssituation kan ha spelat en roll. Om det sedan handlade om familj, ekonomi, kontrollförlust, ensamhet eller något helt annat är svårt att veta med den information som finns idag.
Citera
2026-06-04, 00:45
Medlem
Nationalromantiks avatar
Jag var inne på Ellas TikTok (systern till My) och såg klipp från när My var liten.

Fyfan..det var hemskt. Började gråta. Ser ut som min dotter på klippen. Det går inte att ta in.

Jag känner sån oerhörd sympati med familjen. Stackars familj.

Jag hatar Robin men jag hatar Thomas Bodström och alla andra pedofilkramare ldär ute i samhället nästan lika mycket,

De slåss med nappar och klor för att få så mjuka lagar som möjligt för monster som Robin.

Jag ville läsa fup innan men vet inte hur det kommer kännas. Följde detta och blev så oerhört investerad i samband med försvinnandet.

Vila i frid My, jag tänker på dig varje dag ❤️
Citera
2026-06-04, 12:49
Medlem
Nationalromantiks avatar
Autocorrect

Det fanns bilder från Robin när han spelar paintball nu i närtid.

Vad tror ni de grabbarna trodde om honom? Alltså de killarna på bilderna.

Har de uttalats sig? Hade varit intressant att höra.

Är de personerna också pedofiler?
Paintball-peddos
Senast redigerad av Nationalromantik 2026-06-04 kl. 12:50. Anledning: Stavfel
Citera
2026-06-04, 19:08
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Jag var inne på Ellas TikTok (systern till My) och såg klipp från när My var liten.

Fyfan..det var hemskt. Började gråta. Ser ut som min dotter på klippen. Det går inte att ta in.

Jag känner sån oerhörd sympati med familjen. Stackars familj.

Jag hatar Robin men jag hatar Thomas Bodström och alla andra pedofilkramare ldär ute i samhället nästan lika mycket,

De slåss med nappar och klor för att få så mjuka lagar som möjligt för monster som Robin.

Jag ville läsa fup innan men vet inte hur det kommer kännas. Följde detta och blev så oerhört investerad i samband med försvinnandet.

Vila i frid My, jag tänker på dig varje dag ❤️

Jag tror hat är det sista som behövs i dagens samhälle. Men det är en annan diskussion.
Citera
2026-06-04, 19:11
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Det fanns bilder från Robin när han spelar paintball nu i närtid.

Vad tror ni de grabbarna trodde om honom? Alltså de killarna på bilderna.

Har de uttalats sig? Hade varit intressant att höra.

Är de personerna också pedofiler?
Paintball-peddos

Vad får dig att undra om de skulle vara pedofiler?
Citera
2026-06-06, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Den artikel du hänvisar till är ju från 2021? (….)

Hur troligt är det att Robin känner till koppling till denna artikel och marchen? (…..)

Jag tror dock att Salemmarchen och kopplingen till artikeln 2021, kan ha varit något som faktiskt gått Robin förbi. (…..)

Aftonbladet, Expressen, mitti, SVT och massor av media skrev redan i november 2025 om att Salem kommun överklagat tillståndet till demonstration av NMR som hängt ut och varnat för honom.

Han kan inte ha missat det.

Om det stämmer att han röstade SD och samlade på saker från andra världskriget så känner man till Nordfront.

Så om du såg dig som nationalist och blev uthängd i en tidning som når ut till många olika grupper med olika sorters anledningar att läsa där, och som du troligtvis läst tidigare och betraktat dig tillhöra de nationella( om tidigare inlägg stämmer att han röstade SD som i alla fall förut betydde något mer än att vara som gamla moderaterna, så skulle du glömt uthängningen efter fyra år?

Och när massmedia hetsat kring organisationen som har tidningen och ska arrangera en demonstration i din närhet så skulle du vara obrydd?

Det vore en helt osannolik mänsklig reaktion.

Och på vad bygger du din tanke att han inte skulle veta att han var varnad för och uthängd med sitt namn, id-nr och bild , hur kan du ens tro att någon missar något sådant?

Och nej jag har inte skrivit att någon ur demonstrationen visste att han bodde på Tärnstigen 2.

Men den mest sannolika katalysatorn är att det var uppmärksamheten i massmedia om att arrangörerna(NMR/Nordfront skulle komma dit och kom dit och som han visste är de som skulle göra mycket för att stoppa honom från att demonstrera sig själv i Salem kommun som han kunde göra den 26 december och ta My Törnblom.

Han blev som pedofil och eventuellt nekrofil utmanad om sitt revir och trygghet ,han visste troligen inte om någon visste att han bodde 1 km från Salem kommungräns, men han borde blivit nojig av alla skriverier om hur farliga Salemdemonstrationens deltagare är och borde varit nojig av att bo i en liten stuga i november december, därför kan han ha slarvat med buntbanden för att han undermedvetet ville komma in i tryggheten på rättspsyk och blev troligen förvånad och skärrad av att det blev fängelse istället.
Senast redigerad av StartGenealogy 2026-06-06 kl. 01:53.
Citera
2026-06-06, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Den artikel du hänvisar till är ju från 2021? (……)

Hur troligt är det att Robin känner till koppling till denna atikel och marchen?
(………..)

Robin säbb hade troligen konto här på Flashback och visste att det kommer skapas en tråd om kidnappningen och har definitivt läst tråden om honom själv och där står det att han är uthängd på Nordfront, det kan han inte ha missat.

(FB) Stockholm (Ekerö) - kidnappningsförsök av flicka 2019-06-25

Och han bör därför också läst denna tråd om mordet på My på någon enhet innan han blev gripen.

Någon gång får vi nog veta hur han tänkte, han har många år på sig att berätta, men skulle han erkänna att han blev påverkad och provocerad av att de som varnat för honom och hängt ut honom återkom starka och stolta i all uppmärksamhet så nära honom med Salemdemonstrationen?

Att pk-media inte skrivit om sambandet beror nog på att de då visar sina läsare att Nordiska motståndsrörelsen varnade för honom i god tid och hängde ut honom och då blir det synligt att Nordiska motståndsrörelsen är hjältarna som Salem kommunledning ville förbjuda och pk-media valde att inte framställa som de goda som varnade i god tid och hängde ut My’s mördare och som med sin politik hade skyddat My, till skillnad från det politiska system som skyddat transpedofilen Robin Säbb och är det politiska system som My dog av.
Citera
2026-06-06, 10:09
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Aftonbladet, Expressen, mitti, SVT och massor av media skrev redan i november 2025 om att Salem kommun överklagat tillståndet till demonstration av NMR som hängt ut och varnat för honom.

Han kan inte ha missat det.

Om det stämmer att han röstade SD och samlade på saker från andra världskriget så känner man till Nordfront.

Så om du såg dig som nationalist och blev uthängd i en tidning som når ut till många olika grupper med olika sorters anledningar att läsa där, och som du troligtvis läst tidigare och betraktat dig tillhöra de nationella( om tidigare inlägg stämmer att han röstade SD som i alla fall förut betydde något mer än att vara som gamla moderaterna, så skulle du glömt uthängningen efter fyra år?

Och när massmedia hetsat kring organisationen som har tidningen och ska arrangera en demonstration i din närhet så skulle du vara obrydd?

Det vore en helt osannolik mänsklig reaktion.

Och på vad bygger du din tanke att han inte skulle veta att han var varnad för och uthängd med sitt namn, id-nr och bild , hur kan du ens tro att någon missar något sådant?

Och nej jag har inte skrivit att någon ur demonstrationen visste att han bodde på Tärnstigen 2.

Men den mest sannolika katalysatorn är att det var uppmärksamheten i massmedia om att arrangörerna(NMR/Nordfront skulle komma dit och kom dit och som han visste är de som skulle göra mycket för att stoppa honom från att demonstrera sig själv i Salem kommun som han kunde göra den 26 december och ta My Törnblom.

Han blev som pedofil och eventuellt nekrofil utmanad om sitt revir och trygghet ,han visste troligen inte om någon visste att han bodde 1 km från Salem kommungräns, men han borde blivit nojig av alla skriverier om hur farliga Salemdemonstrationens deltagare är och borde varit nojig av att bo i en liten stuga i november december, därför kan han ha slarvat med buntbanden för att han undermedvetet ville komma in i tryggheten på rättspsyk och blev troligen förvånad och skärrad av att det blev fängelse istället.

Om han blev nojig och rädd, varför då begå ett brott där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in