Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
(…..)
Och så blir han avvisad...av sin egen släkting...
Vad gäller Salemdemonstrationen och hur detta skulle ha med mordet p M*y hänger jag inte med på? Den var väl fler veckor före mordet? Och M*y, varför skulle han angripa en tjej som inget har med detta att göra, för en demonstration som verkar ha som syfte att dels hylla en mördad person i deras grupperingar och att exponera sig. För mig känns kopplingen som du gör väldigt långsökt.
(…….)
Tror du kopplingen mellan honom själv och de som arrangerade Salemdemonstrationen var lång, för honom?
Hur lång koppling skulle det vara för dig om du var uthängd som en dålig människa för något intresse du har kvar och är varnad för av en tidning som sedan kommer till ditt område och arrangerar en demonstration, med deltagare som du vet skulle göra mycket för att se till att du inte var i samhället och kunde göra handling av dina idéer.
Du skulle vara obrydd eller?
Har du läst artikeln där han blev varnad för och uthängd med namn, bild och ID-nr?
Att det var arrangörerna som hängt ut och varnat för honom som hade sökt tillstånd för Salemdemonstrationen skrevs de många artiklar om i typ alla media-kanaler redan i november 2025, eftersom Salem kommun överklagade tillståndet eftersom de ansåg att de som hängt ut och varnat för att My Törnblom’s mördare är ett hot mot kommunens invånare.
Släktingar finns ju där som släktingar för alltid och en avvisning behöver inte betyda att den är permanent, så jag kan inte tänka mig att det skulle påverka honom till att agera ut på något som kunde gjort honom dödad av polis, dödad av offret och ge livstid fängelse, bara för att en släkting säger att den inte vill ha kontakt just nu.
Även om han blev upprörd över att blivit avvisad av en släkting och det påverkat honom till en viss grad, så är det logiska och mest sannolika att valet av december och plats beror på att han kan tagit del av skrivelserna före och efter Salemdemonstrationen och reportage under själva Salemdemonstrationen och det varit själva katalysatorn att bestämma sig för att ta revanschen att få utföra sina önskningar han kan burit på i flera år.
Han är oavsett starkt sammanlänkad till Salemdemonstrationen genom att blivit uthängd/kränkt av de involverade i Salemdemonstrationen som varnade för honom, men samhället lät honom vara lös, den nuvarande kommunledningen i Salem kommun ville förbjuda de som vill förbjuda My Törnblom’s mördare att få demonstrera sig i Salem kommun.
Och varför ta ett offer, My, så nära Rönninge Centrum?
Där han tog My är väldigt riskfyllt att bli sedd, fler passagerare hade kunnat komma av tåget efter My och gått samma stig, hundrastare kan komma från flera håll, bilar från tre håll, ungdomar kan sitta i skogsdungen och röka på.
Det är tydligt att platsen i sig har ett värde för honom, och om han inte skulle åkt fast skulle han njuta själv av att han fick revansch och om han åkte fast är han nöjd som fick offentlig revansch och det hade inte varit revansch om han tagit en kines eller nåt, att hon skulle se svensk ut som My var nog det ultimata valet för hans revansch.