2026-06-03, 07:50
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindYourOwn
Nej, jag ber undrar om män är medvetna om att kvinnor inte alls ser ut som dom gör ute publikt medans män ser mer ut som när dom vaknar på morgonen och jag undrar om det är rättvist att kvinnor får gå runt och dölja sina skavanker men män får leva med sina.

Du låter homofob för det andra, gubbe.

Det du uppmärksammar är att kvinnor är lögnare om hur de ser ut, att de är manipulativa. För det är syftet med smink, att ljuga och manipulera. Vilket samma kvinnor förnekar att syftet är!

Kvinnor gör för övrigt liknande saker med sina kroppar. Använder plagg som lyfter tuttarna, som klämmer ihop deras fett så kroppen ser fastare och mer hälsosam ut. De tar bort hår, inte av praktiska skäl som mäns skägg, utan för att se yngre och hårlösa ut. De ljuger således även om utseendet på sina kroppar. Men förnekar att de gör det.

Jag tror män är ärligare av naturen, och kvinnor är falska och manipulativa av naturen.

Om kvinnor inte ens har integritet och heder nog att stå för hur de ser ut på utsidan, då är de ännu värre på insidan, och lögnerna om hur de är inuti är 10 ggr värre.
Citera
2026-06-03, 07:54
Medlem
AttansNedranss avatar
Inom detta ämne utkristalliseras kvinnopopulationen i fyra distinkta fraktioner:

A) Fula kvinnor som förblir fula med smink.
B) Fula kvinnor som blir något vackrare med smink.
C) Vackra kvinnor som blir vackrare med smink.
D) Vackra kvinnor som inte behöver smink, och därför blir fulare med smink.
Citera
2026-06-03, 07:58
Medlem
Brallkillens avatar
Många blir betydligt fulare, som att de "tappar masken", sedan vad som är fult och snyggt / vackert sitter ju i betraktarens öga. Har sett en del kvinnor som faktiskt ser riktigt bra ut utan smink, men det är nog inte så vanligt. Kan nog också bero på att många kvinnor är så vana vid att sminket "håller upp" deras utseende/ attraktivitet att de inte själva tror att de är attraktiva utan. Hur man känner sig har ju en tendens att avspegla sig i ens utseende.
Citera
2026-06-03, 07:59
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Det du uppmärksammar är att kvinnor är lögnare om hur de ser ut, att de är manipulativa. För det är syftet med smink, att ljuga och manipulera. Vilket samma kvinnor förnekar att syftet är!

Kvinnor gör för övrigt liknande saker med sina kroppar. Använder plagg som lyfter tuttarna, som klämmer ihop deras fett så kroppen ser fastare och mer hälsosam ut. De tar bort hår, inte av praktiska skäl som mäns skägg, utan för att se yngre och hårlösa ut. De ljuger således även om utseendet på sina kroppar. Men förnekar att de gör det.

Jag tror män är ärligare av naturen, och kvinnor är falska och manipulativa av naturen.

Om kvinnor inte ens har integritet och heder nog att stå för hur de ser ut på utsidan, då är de ännu värre på insidan, och lögnerna om hur de är inuti är 10 ggr värre.
Men du kan ju välja vilken kvinna du är intresserad av? Du behöver ju inte jaga den spacklade kvinnan med silikonbröst? Men är du porrskadad så är det väl fejk du går igång på och då kommer du även tycka att fejktjejer och transor är snygga medan jag som kvinna som ser dessa inte tycker att dom ser bra ut. Jag tycker om tjejen med flätat hår och inget smink men som utstrålar aura ✨ inte come fuck me.. eftersom att naturligt vackra tjejer inte behöver locka med fitta.

Du blir vad du konsumerar
Citera
2026-06-03, 08:05
Medlem
Tycker många ser bättre ut utan smink. För mycket är direkt avtändande. Förstår inte varför en del sådana saker lever vidare, liksom högklackat, handväska och tantparfym. Numera är det botox och fillers som gäller och det ser lika jävla illa ut.
Citera
2026-06-03, 08:08
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttansNedrans
Inom detta ämne utkristalliseras kvinnopopulationen i fyra distinkta fraktioner:

Jag är D. Smink kan dra ner mitt utseende

Lite mascara och läppenna går bra, full makeup nix. Fräknar försvinner, små fina skönhetsmärken sminkas över - som är en del av charmen och det vackra och ögonen suddas ut med för mycket ögonfransar. Mina ögon poppar mest utan mascara men ibland vill jag ha det ändå 🤷‍♀️
Citera
2026-06-03, 08:09
Avstängd
MohinderHerbs avatar
Viss smink eller stora mängder måste väl ha någon dålig effekt på huden? Vissa ser ju förjäkliga ut utan smink med ringar runt ögon, allmänt slitna osv. Känns som dessa är de som kletar på mest.
Citera
2026-06-03, 09:07
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindYourOwn
Kvinnor har smink. Män, normala män, har inte smink. På sin höjd sin använder män hudkräm för att smörja in sin torra hud, och vi rakar oss.

Kvinnor brukar inte räkna en jävla massa saker utöver hudkräm som att sminka sig. När hon säger att hon inte har sminkat sig så betyder det att hon bara kladdat elva olika saker i ansiktet efter duschen, ”sminka sig” betyder trettioåtta.

Så, när en man går till jobbet osminkad, kanske duschat, kanske smörjt in sin torra hud i ansiktet med det billgaste han kunde hitta på ÖoB, då har den ”osminkade” kvinnan samtidigt elva sorters bajs i ansiktet.

Förstå, hur jävla finare män är, än kvinnor, som förstört sig sen tonåren. Vi är fräschare med endast hudkräm, än kvinnor med elva bajsartiklar i ansiktet. Hur kul

Samtidigt gömmer sig män sina ansikten bakom smutsiga hiskeliga skägg
Citera
2026-06-03, 09:09
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttansNedrans

E) Vackra kvinnor som känner sig vackra och tycker det är roligt med smink och inte bryr sig om vad män tycker.
Citera
2026-06-03, 09:10
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Jag tycker kvinnor är mycket vackrare än män även osminkade. Män är sällan just ”vackra”. Dom kan vara söta eller snygga men just vacker är sällsynt. Det viktiga är mer vad ni har att ge en kvinna..vi tittar inte så mycket efter ert utseende så ni kan sluta spegla er, jobba på karriären istället så att vi kan finna trygghet i er famn och att vara omhändertagande och händiga.

Visst.

Men lite sent för en återgång till traditionella könsroller nu, tror du inte?
Citera
2026-06-03, 09:20
Medlem
Män hade sett bättre ut med smink även dem, det är bara det att de helt enkelt inte ser lika snygga ut kanske för att de inte är intresserade av smink. Liksom no shit snälla nån. Jag är en tjej och jag sminkar mig aldrig och jag har aldrig blivit kallad ful, sjukt elakt att ens skriva något sånt
Citera
2026-06-03, 09:26
Medlem
Kolla på youtube.
With and without makeup

Då kommer det upp en jävla massa.
Vissa ser ut som rena träsktroll men efteråt är dom skitsnygga.

Skulle tippa på att 90% av kvinnor som anser är snygga är inte det.
När 2kilo smink åker av så ser der ut som en helt annan personen

Kebab/Arnes Delikatesser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in