Noterar att det är många helt nyreggade konton som rider in till försvar för de misstänkta, intressant
Målnumret är B 270-25 och det är bara att maila tingsrätten i Eksjö så får man del av allt, gratis. Det går även att gå dit och få det i handen, som jag gjorde.
Lita inte på det Akilo skriver, läs själva och bilda er en egen uppfattning är mitt tips.
De "vittnen" som omnämns här till exempel är inte alls lika övertygade i förhör i FUP som det låter som i tråden. De som hörts för att rentvå familjehemsföräldrarna uppfattar jag som ganska svaga i sina uppgifter och det är personer som varit på besök i huset vid enstaka tillfällen.
Är ju inte speciellt ofta man låser in barn, slåss, brottas och skriker inför gäster...
-------------------------------------------------------------------
Bland bevisningen i FUP finns även ett sms där ett tidigare fosterbarn,
innan allt briserade, skriver att hon vill bryta kontakten med fosterfamiljen på grund av flera händelser med psykiskt och fyskiskt våld som hon tar upp konkret.
Bland annat att det flugit porslin mot ett barn, att barn slagits med flugsmälla och annat.
Svaret från familjehemsmamman i detta är mycket intressant, då hon inte förnekar det fosterbarnet skriver överhuvudtaget.
Om någon skulle anklaga mig för olika händelser och jag var oskyldig så hade jag givetvis gått i taket över detta och förnekat?
Istället skriver familjhehemmamman, alltså som svar på anklagelser om kastat porslin och slag med flugsmälla:
"Tack * att utnyttja mina känslor nu är jättesnällt vill att du kommer med min hund imorgon!"
Verkar vara något tjafs om ägande av en hund.
Uppgifterna om slag och annat dementeras inte alls.
Däremot:
"vad du menar att jag utsatt dina syskon här och nu och vad jag gjort de vet jag och de finns orsaker"
sedan mer skuldbeläggande och tjafs om en hund och något bord och försäkringar och jag vet inte vad.
Hennes svar är verklige otroligt konstigt. Om min döttrar, som vuxna, skulle anklaga mig för att ha misshandlat dem som barn så skulle jag ju självklart bemöta detta? Inte börja något konstigt tjafs om hundar, bort och försäkringar?!
Även intressant att vissa i tråden hela tiden vill vända strålkastarljuset åt ett annat håll, till exempel mot den utredning som pågår om tjänstefel som handlar om att nån sockärring ska ha pratat bredvid mun. Det blir intressant att följa även det -- så småningom.
Men som sagt, Eksjö tingrätt och målnummer B 270-25. Så kan ni själva läsa.