2026-06-03, 00:08
  #1
Avstängd
"Ingen debatt i denna videon bara det bästa av Allard och hans åsikter om parasitära bidragsinvandrare. Då det blev snö i år igen (big shocker) och kommunen inte var förberedd ville SD kalla in långstidsarbetslösa för att hjälpa till med snöskottning, detta fick sossarna att gå i taket!"

Allard går verkligen lös här angående invandrare som lever på bidrag medans infödda Svenskar går på knäna, klarar inte ens av vardagen, medans dessa invandrare från Somalia eller vad det nu är, inte gör ett skit men får bidrag som en Svensk inte ens skulle få tillgång till, vi Svenskar födda i landet får inte dessa bidrag, vi hamnar längst ner i samhället medans dessa människor får allt serverat på en jävla räkmacka....

https://www.youtube.com/watch?v=EUbF8xiqrbE Här är videon 7.33 minuter lång

Ja era åsikter?
Citera
2026-06-03, 00:21
  #2
Medlem
Allt som Allard ogillar kan man skära ner på vilket är på ett ungefär allt utom polis, fängelser och grundläggande vård. Allt annat ska bekostas av den enskilde. Undrar hur mycket en biljett till en fotbollsmatch skulle kosta om hans drömmar slog in?

Sen är det ganska vidrigt kan jag tycka att anse att folk ska skotta, klippa gräs, städa och pumpa cykeldäck för att få ekonomiskt bistånd. Är det tjänster som behövs får väl kommunen anställa. Att kommuner inte vill betala för att ha plogbilar ståendes standby ifall det skulle komma snö är fullt förståerligt, då det vore ett enormt slöseri med skattemedel men att lösa det genom att tvinga arbetslösa vara stand-by är inget annat än sjukt.

Tyckte Allard var en frisk fläkt i början men nu när han börjat bekänna färg och i vart och vartannat inlägg talar nedsättande om folk i vårt land har han tappat mig helt. Inte ett enda förslag som inte går in på att skära ner och spara in på det som han anser onödigt har han någonsin presenterat. Sen har han en stil jag inte anser passar i våra beslutsfattande församlingar med sina ständiga svordomar och väldigt simpla syn på saker och ting.
Citera
2026-06-03, 00:24
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Allt som Allard ogillar kan man skära ner på vilket är på ett ungefär allt utom polis, fängelser och grundläggande vård. Allt annat ska bekostas av den enskilde. Undrar hur mycket en biljett till en fotbollsmatch skulle kosta om hans drömmar slog in?

Sen är det ganska vidrigt kan jag tycka att anse att folk ska skotta, klippa gräs, städa och pumpa cykeldäck för att få ekonomiskt bistånd. Är det tjänster som behövs får väl kommunen anställa. Att kommuner inte vill betala för att ha plogbilar ståendes standby ifall det skulle komma snö är fullt förståerligt, då det vore ett enormt slöseri med skattemedel men att lösa det genom att tvinga arbetslösa vara stand-by är inget annat än sjukt.

Tyckte Allard var en frisk fläkt i början men nu när han börjat bekänna färg och i vart och vartannat inlägg talar nedsättande om folk i vårt land har han tappat mig helt. Inte ett enda förslag som inte går in på att skära ner och spara in på det som han anser onödigt har han någonsin presenterat. Sen har han en stil jag inte anser passar i våra beslutsfattande församlingar med sina ständiga svordomar och väldigt simpla syn på saker och ting.
Så du anser att det är rasistiskt att Somalier ska bidra i samhället för att förtjäna sina bidrag som inte ens infödda Svenskar kan få?
Citera
2026-06-03, 00:30
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Så du anser att det är rasistiskt att Somalier ska bidra i samhället för att förtjäna sina bidrag som inte ens infödda Svenskar kan få?

Jag drar inte alla somalier över en kam och jag kallar dom inte parasiter. Tycker det är sällsynt dumt att kämpa för att försämra folks tillvaro istället för att försöka förbättra för de man anser har det svårt. I exemplet ovan blir det svenskar. Du kan ju förklara hur svenskar i utanförskap skulle få det bättre av att tvingas arbeta för att få bidrag.
Citera
2026-06-03, 00:31
  #5
Avstängd
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Allt som Allard ogillar kan man skära ner på vilket är på ett ungefär allt utom polis, fängelser och grundläggande vård. Allt annat ska bekostas av den enskilde. Undrar hur mycket en biljett till en fotbollsmatch skulle kosta om hans drömmar slog in?

Sen är det ganska vidrigt kan jag tycka att anse att folk ska skotta, klippa gräs, städa och pumpa cykeldäck för att få ekonomiskt bistånd. Är det tjänster som behövs får väl kommunen anställa. Att kommuner inte vill betala för att ha plogbilar ståendes standby ifall det skulle komma snö är fullt förståerligt, då det vore ett enormt slöseri med skattemedel men att lösa det genom att tvinga arbetslösa vara stand-by är inget annat än sjukt.

Tyckte Allard var en frisk fläkt i början men nu när han börjat bekänna färg och i vart och vartannat inlägg talar nedsättande om folk i vårt land har han tappat mig helt. Inte ett enda förslag som inte går in på att skära ner och spara in på det som han anser onödigt har han någonsin presenterat. Sen har han en stil jag inte anser passar i våra beslutsfattande församlingar med sina ständiga svordomar och väldigt simpla syn på saker och ting.

Vänta har han bytt fot på det ekonomiska också? Det visste inte jag. Vet att han ville köra på en populist-vänsterish med nån form av överstatlig fantasi - men inte att han ramlat så hårt åt höger.

Det man får ge grabben är att han går dit folk applåderar mest. Tror du kan få honom att argumentera för zoofili om tillräckligt med folk berättar att dom älskar det.

Han var gulligare förr när han drog till Mali. Fylld av absurda ideer och fantastiska tankar och sen antar jag att pengarna skulle in.
Citera
2026-06-03, 00:31
  #6
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Jag det är det vanliga gnällandet från honom, var det inte han som blev utesluten i ung vänstern!
Citera
2026-06-03, 00:34
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Jag drar inte alla somalier över en kam och jag kallar dom inte parasiter. Tycker det är sällsynt dumt att kämpa för att försämra folks tillvaro istället för att försöka förbättra för de man anser har det svårt. I exemplet ovan blir det svenskar. Du kan ju förklara hur svenskar i utanförskap skulle få det bättre av att tvingas arbeta för att få bidrag.
Men snälla människa kallar du Somalier som inte kan prata svenska efter 10 år i landet för Svenskar???
Citera
2026-06-03, 00:34
  #8
Medlem
AI-2000s avatar
Allard är verkligen en frisk fläkt på riktigt. Han fyller ett tomrum som saknas i svensk politik och det är därför som partiet rusar i väljarstöd.
Citera
2026-06-03, 00:36
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jag det är det vanliga gnällandet från honom, var det inte han som blev utesluten i ung vänstern!
Ja det stämmer och han säger i detta klippet att han skäms över att ha varit så du och naiv en gång i tiden..
Citera
2026-06-03, 00:37
  #10
Medlem
AI-2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jag det är det vanliga gnällandet från honom, var det inte han som blev utesluten i ung vänstern!


Vad ska man göra som oppositionspolitiker menar du? Stå och berätta hur vackert allt är och att inget behöver förändras?

Han har många gånger sagt att han "var helt jävla dum i huvudet" som var med i Ung vänster en gång i tiden och att han inte förstår hur han tänkte.
Citera
2026-06-03, 00:37
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AI-2000
Allard är verkligen en frisk fläkt på riktigt. Han fyller ett tomrum som saknas i svensk politik och det är därför som partiet rusar i väljarstöd.
Ja absolut, han är förhoppningsvis någon som kan gå riktigt långt inom politiken.
Citera
2026-06-03, 00:39
  #12
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jag det är det vanliga gnällandet från honom, var det inte han som blev utesluten i ung vänstern!

Det är väl det som behövs, någon som blir utesluten. Hela västvärlden är demokratier, men när vi röstar kan vi bara rösta på ett av två s k "uniparty", alltså två till synes motsatta partier som i slutändan gör exakt samma sak.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in