Är alltså en tv-serie om Jesus, och såna har det ju skapats rätt många andra av.
Väldigt positivt på SvT Kulturnyheterna (i anslutning till Aktuellt) om denna, som redan gått i flera säsonger. En global succé med BRA produktion och skådespeleri. De flesta tittare är förstås kristna, av intresse, men enligt Svt är 1/3 INTE kristna. Kan det faktiskt vara så bra att man vill kolla på den redan bara för att det är bra och spännande film??
Kollade just säsong 1 avsnitt 1, ca 40 min. Och banne mig, det här vill jag se mer av. Inte i utbildningssyfte, inte för att försöka rädda min förtappade själ, utan för att det faktiskt är bra! Äntligen!? Asså för fan, kolla själva!
Finns på bl a Netflix men även på Youtube.
Vad tycker ni andra? Kolla gärna lite innan ni kommenterar, eller kolla iaf upp det på något sätt.
The Chosen: The Christian-funded hit about Jesus taking the US by storm
https://www.bbc.com/culture/article/20240124-the-chosen-the-christian-funded-hit-about-jesus-taking-the-us-by-storm